přidáno 25.08.2022
hodnoceno 8
čteno 294(17)
posláno 0
Zvlněná fronta –
rorýsi se spouštějí
stále níž a níž


Slunce po štítu –
hrdlička načechrává
růžová pírka


Rovnám si záda
nad záhonem s cibulí –
letící balón


Lipanovice -
na myslivecký posed
usedá dravec
přidáno 29.08.2022 - 14:48
kmotrov: děkuju, studená fronta šla po obloze přímo viditelně, ale ještě popřemýšlím... k Lipanovicím: je tam pár mořských orlů. Posed hned u silnice, jezdíme kolem, a orla jsem viděla na posedu. Podruhé oba orli na loučce porcovali mrtvé srnče, šla jsem se tam podívat... samozřejmě ulétli... děkuju, možná by to bylo na nějaký dodatek /haibun/ v próze k tomuto haiku.
přidáno 29.08.2022 - 13:24
1.
Zvlněná fronta, z mého pohledu informace, kterou si přinášíš do obrazu z venčí, není to to, co přímo vidíš. Nesedí mi to do haiku.
2. Super, přímá realita, možná červánky pírka jsou růžová.
3. Super. Všechno řekla už Můra.
4. Myšlenka, že přírodní lovec využívá lidské zařízení se mi líbí, myslím, že má i přesah v tom smyslu, že dravec nerozlišuje na přírodní a umělé, myšlenka by se dala filozoficky rozvíjet třeba tím směrem, že vlastně nic (umělé) co vytvořil člověk, nemůže uniknout mimo přirozený svět. Pokud by to byl to byl pro Lipanovice charakteristický jev (nějaký dravec si tam oblíbil posed) a pravidelně tam byl ke spatření, proč ne.
přidáno 26.08.2022 - 22:42
Můra73: Katko, ani nevíš, jak mne tvé hodnocení potěšilo. Děkuji!! Balóny startují téměř denně nahoře z kopce, mám je na očích...
Poslední je z jiné sady, jen testováno:-)... díky.
přidáno 26.08.2022 - 22:39
Psavec: díky, Psavče...
přidáno 26.08.2022 - 19:29
Balón a cibule- už pouhé srovnávání tvarů obojího je zajímavé. Tvary jsou obdobné, naopak všechno ostatní stojí v juxtapozici- svázání se zemí a s prací na ní, podtržené narovnáním bolavých zad a proti tomu volnost a lehkost letícího balónu, dálka, dobrodružství, nadhled. To je moc krásné haiku, Irenko -nevtíravé, plné, s obrovským přesahem. Radost číst.

Také dvojka je v můřím vnímání moc pěkná, semknutá.

Naopak ve čtyřce nenalézám propojení mezi prvním a zbylými verši, tříští se. Pravidlo jedné vůně tu chybí.

Zvlněná fronta, změna tlaku- hmyz jde dolů, rorýsi za ním, výborný text.
přidáno 26.08.2022 - 14:37
Povedené haiku.
přidáno 26.08.2022 - 08:24
Dandy: díky, Dandy...
přidáno 25.08.2022 - 22:58
Líbí

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
V pohybu : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : 2x
Předchozí dílo autora : Boží Oko

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Auryn Book, štiler
» narozeniny
Žhnoucí krysa [16], BadAngel16 [13], Z.Biskup [8], endavid [2], Mikin [2], Neočko [1], trivius [1]
» řekli o sobě
Liss Durman řekla o Delivery :
Teress... Mám tě ráda, ikdyž jsem tě nikdy nepoznala. Tvoje díla mi dokážou hodně říct - pokud dokážu číst pozorně. Moc sem sice nechodim, ale pořád tě čtu ráda.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku