Pokračování satirického odlehčení současné české situace. Tentokrát se ze zpěváků stávají modelky a schyluje se k nejhoršímu. Podařilo se mi zparodovat i trasování a testy, i když tam nezapadají tak dobře, jak bych chtěl/a.
přidáno 17.10.2020
hodnoceno 1
čteno 546(7)
posláno 0
Na jaře totiž obyvatele Absurdistánu neochránily náhlavníky, jak se mnozí domnívali, ale strach, který z nich měli. A toho teď mikrostát zákeřně zneužil, protože v září už byli lidé na náhlavníky zvyklí, nebáli se jich, a tak byli proti napadením bezbranní a nepřátelům se dařilo dokonce i v hornické kolonii, kde se náhlavníky stále nosily povinně.

Předseda vlády zatím přistoupil k alternativnímu plánu — když nepomáhalo zatloukání a tváření se, že problém neexistuje, z veškerého selhání obvinil ministra obrany, a než se dotyčný ministr stihl nadechnout, už byl odvolán. Ministryní obrany pak předseda vlády jmenoval Danu Bábovkovou.

V narychlo uspořádaných volbách stávající vláda zaznamenala drtivý úspěch, a tak předseda vlády, vybaven silnou důvěrou voličů, vyhlásil svůj nejnovější výmysl — poloválečný stav. Oficiálně to znamenalo, že obyvatelé mají v pracovní dny normálně chodit do práce, ale místo volného času mají bojovat za svoji vlast. Lidé si to ale vykládali tak, že boj za vlast za ně zajistí vláda a svůj volný čas si nechají.

Vánoční stromy už od září postupně žloutly a brzy se rozzářily červeně v celém Kocourkově, pak v okolí Kocourkova a postupně i v dalších částech Absurdistánu. Jenže obyvatelé vládní opatření ignorovali. Nejen že se neklepali strachy doma pod stolem, ale řada z nich dokonce ani nenosila náhlavníky, pokud nebyl v dohledu policista. Jednotky mikrostátu se z nastalé situace radovaly a bojovaly čím dál zuřivěji. Už to nebyly nenápadné útoky, jakých si oběti ani nevšimly, ale skutečná nelítostná přepadení, po kterých zůstávaly krvavé rány. Desítky lidí denně umíraly a nepřátelé se neštítili útočit ani na zdravotníky a brát děti jako rukojmí, takže v nemocnicích probíhal masakr a pacienti se tam báli chodit. (Lékaři také, ale ti neměli na výběr.)

Mezi lidmi začalo přibývat zrádců, kteří s mikrostátem spolupracovali, pomáhali mu a šířili jeho zrůdně nelidskou propagandu a vliv. Tajná služba proto zorganizovala systém výslechů, kde byli zváni vytipovaní potížisté a vyslýchání, a když byla u někoho z nich zjištěna příchylnost k ideologii mikrostátu, dostal dva týdny domácího vězení na to, aby se naučil příště při výslechu říkat „ne“. Vyslýcháni byli také lidé, se kterými byl některý usvědčený potížista v kontaktu, aby se zjistilo, zda je neindoktrinoval.

Když bylo nejhůř, předseda vlády svolal krizový štáb, ale ten většinu dne strávil řešením, jak to udělat, aby vánoční stromy zčernaly, až všichni kolem umřou. Dospěli k názoru, že to bude fungovat automaticky, s pomocí internetu věcí, a vyhlásili na to výběrové řízení.

Dana Bábovková byla z nastalé situace smutná. Ale ještě víc byla smutná z toho, že po ní předseda vlády chce, aby situaci dovedla k dobrému konci, protože žádnou cestu k dobrému konci neviděla. Celé odpoledne proplakala a večer si pak pustila pohádku Pyšná princezna o princezně Krasomile a králi Miroslavovi. Pohádky přece vždycky končí dobře, tak by v tom byl čert, aby nedokázala z poloválky udělat pohádku!

Následujícího dne pak oznámila první opatření v nové funkci — vyhlásila zákaz živého zpěvu, tance a Wi-Fi zdarma.

„Zakázat zpívat byl váš nápad?“ položil jí rozhlasový moderátor dotěrný dotaz.

„Ano, to je můj geniální nápad, který nám pomůže zvítězit. Již Jan Žižka z Trocnova věděl, že zpěv dodává sílu a odvahu, a teď musí být obyvatelstvo Absurdistánu co nejslabší a nejzbabělejší, abychom v této poloválce opět zvítězili,“ odpověděla ministryně obrany.

„Chystá vláda kompenzace pro profesionální zpěváky, jejichž kariéra bude tímto opatřením ohrožena?“ zeptal se moderátor.

„Hele, zpěváci si na sebe mohou vydělat jako modelky,“ navrhla Dana Bábovková.

„Ale přece ne všichni jsou tak hezcí,“ namítl moderátor.

„To není pravda,“ oponovala Dana Bábovková. „V dnešní době musí profesionální zpěvák hlavně dobře vypadat. Zpěvák, který nedělá videoklipy, je odepsaný. Naopak na zpěvu dnes příliš nezáleží, ten stejně z devadesáti procent dělají komerční aplikace od zahraničních korporací. Dobrý zpěvák musí umět všechno to, co modelka.“

Moderátor tedy změnil téma: „Podle vládních statistik přibývá mrtvých, ale většina lidí ještě nikoho mrtvého neviděla, a tak obviňují vládu, že si je vymýšlí, aby mohla zavádět nesmyslná opatření.“

„Nejsou nesmyslná!“ vykřikla Dana Bábovková. „Veškerá vládní opatření jsou součástí sofistikované vládní strategie pro světlé zítřky a dobré konce a takové věci. Musí se dodržovat, a pokud je lidé nebudou poslouchat, tak jim to osobně zatrhnu a dostanou domácí vězení!“

„Někteří lidé také tvrdí, že zežloutnutí a zčervenání stromů, ke kterému v Absurdistánu došlo, je každoročním projevem podzimu a že koncem listopadu vánoční stromy opadají a lidé nebudou vědět, zda jim nehrozí nebezpečí.“

„Víte, naše vláda je jedna z nejekologičtějších na světě, a tak aby snížila uhlíkovou stopu probíhajících opatření, používá na vánočních stromech úsporné bílé osvětlení a ke změnám barvy využívá zmíněný přírodní jev, aby tak byli obyvatelé varováni před nebezpečím a současně to bylo ekologické a úsporné,“ vysvětlila Dana Bábovková. „Ale mohu vás ujistit, že než stromy opadají, připojíme je k internetu a vybavíme umělou inteligencí, aby občané byli nadále varováni. Krizový štáb už vyhlásil výběrové řízení.“

Dana Bábovková pak pokračovala v sofistikované vládní strategii, jak vyděsit obyvatele Absurdistánu: nechala zavřít vysoké a střední školy, ale prohlásila, že základní školy zavírat nebude. Po několika dnech zavedla opatření, podle kterého žáci do základních škol docházeli jen každý druhý den, po pár dalších dnech to změnila na jednou týdně a v neděli večer zavřela i základní školy a mateřské školky, zakázala volnočasové aktivity a dala krajským hejtmanům za úkol hlídat děti hasičům. Dále vyhlásila, že za dva týdny základní školy znovu otevře, ale už na občany chystá další sofistikovaná opatření.

Lidé pomalu začínali být vyděšení. Nakonec vystoupil s projevem k lidu prezident Absurdistánu. Prohlásil, že Absurdistán je v ohrožení a že lidé, kteří řikají opak, jsou blbci a nemá se jim věřit. „Náhlavníky jsou sice k ničemu, ale nic jiného nemáme, tak je sakra noste a po pracovní době zalezte doma pod stůl, jak chce vláda, jinak dostanete pokutu.“

Prezidentův projev Prokopa opravdu vyděsil, tak Prokop zalezl pod stůl a chvíli se tam klepal strachy. Byl však výjimka; většina obyvatel Absurdistánu v tu dobu sledovala celovečerní film a prezidentův projev ani nezaregistrovala.

Dana Bábovková se však nevzdávala a ve svém úsilí vyděsit obyvatelstvo, aby to mikrostát neměl tak snadné, pokračovala a doufala, že to vydrží, než se objeví král převlečený za zahradníka a všechny zachrání.

pokračování příště

přidáno 17.10.2020 - 18:25
Máš prostě talent na satiru. Je to hodně k věci (včetně třeba zapojení nových technologií, jako IoT).
Až z toho chvílemi mrazí.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Prokop z Absurdistánu (6) : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Psychohygiena za zákazu vycházení (7)
Předchozí dílo autora : Prokop z Absurdistánu (5)

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku