přidáno 06.04.2020
hodnoceno 3
čteno 519(15)
posláno 0
Žluté schodiště se stáčelo do písmene L a tvořilo páteř celého domu. Skrze okno v prvním patře, dopadaly na žluté kachlíky sluneční louče. Masivní zábradlí vytvářelo dojem domova.

Zeď kolem schodů, lemovaly fotografie. U prvního schůdku se na nich usmíval mladý pár. Ženu v bílých šatech s kyticí rudých růží líbá novomanžel na tvář. Za drobné ručky se drží děti na další fotce. Chlapec i děvče měli být jedináčky, sňatek rodičů však spojil cestu i jim. S dalším stoupáním se scény mění. Děti sledují slony v zoo. Dospělí se objímají před palmou. Další krok a další dovolená. Na vánoční fotografii pózují babičky a dědečkové. Na posledním snímku slaví dívka osmnácté narozeniny. Jsme v půlce schodiště a prázdná zeď čeká na nové fotografie. Na snímek z další svatby a možná dokonce křtin. Úplně na vrcholku by pak mohl být šedivý manželský pár sedící na ošoupané pohovce.

Jenže osoby, které po tom schodišti kráčely, míjely fotografie bez povšimnutí. Zahloubaní do všedních dní, zapomněly vnímat příběh, mající před očima. A tak, bez nových vzpomínek, příběh skončil. Schodiště zůstalo prázdné.

Nic však není ztraceno. Vždyť dům prázdný nezůstane. Možná noví obyvatelé dokončí, co jiní nedokázali. Možná vyzdobí zeď až na samý vrchol a schodiště štěstí naplní svůj účel.

Tou dobou už si dům nebude pamatovat touhy zaniklé rodiny ani jména jejich členů. Vzpomínky dospělé slečny přesto občas zabloudí ke žlutému schodišti. Schodišti, na kterém nikdy nebude stát v bílých šatech.


přidáno 09.04.2020 - 08:59
človiček: samozřejmě, ono to mělo být celkově mířeno na to, jak rychle se štěstí mění v prach. Někdy mi připadá naprosto neuvěřitelné, že někdo, kdo pro nás v minulosti hodně znamenal už je jen vzpomínkou. Svatba? Nějak kolem sebe nevidím ani necítím důkaz, že by to byl dobrý krok :)
přidáno 08.04.2020 - 22:37
Mnoho párů nedošlo ani do půlky.A ti co dolezou až nahoru nejsou vždy vítězové.Každý kdo vykročil budiž oslavován.Svatba bude.
přidáno 06.04.2020 - 14:20
Líbí se mi to. Ukázka pěkného zamyšlení nad zdánlivě běžnými věcmi.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Schodiště štěstí : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Ukolébavka Matky Země
Předchozí dílo autora : Přítomná minulost

»jméno
»heslo
registrace
» nováčci
Mari
» narozeniny
Shanti [12], Oldrich [11], Sithoras [10], Mazekeen [7], Jsem [4]
» řekli o sobě
Sokolička řekla o Boleslava :
Máme toho hodně společného (myslím), zejména co se sportovců týče (pro tebe ale s dobrým koncem, což je super). A naše - vaše Plastic walkway s.r.o. leckoho nadzdvihly ze židle.:o)) Kromě toho je to jedna z nejnadanějších autorek tady(aspoň podle mě).
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku