Tak trochu experiment, nešetřete mě :)
přidáno 07.02.2020
hodnoceno 8
čteno 704(11)
posláno 0
V šest ráno vypínám budík a snažím se vyhrabat z postele. Marně. Kolem pasu se mi omotá dotěrné chapadlo příšery. Nemilosrdně mě stáhne zpět, až na krku ucítím smrdutý dech obludy. Ono vyprostit se ze spárů lenocha, který má flexibilní pracovní dobu, je mnohdy hotový boj! Sotva se dobelhám do koupelny, s hrůzou zjistím, že mé kouzelné zrcadlo bylo přes noc ukradeno! Zloděj byl taškář, místo něj na zdi visí model "Kdo je na světe nejnapuchlejší“. Dá mi velké úsilí smíchat jednotlivé lektvary a aplikovat je na tvář, abych se opět vyrovnala bezchybné pleti Sněhurčině. Příšera, která evidentně přežila mé plácnutí přes chapadlo, už se dobývá na dveře koupelny. Po ranních nesnázích se neohroženě vydávám do mrazivého města tisknouc svůj plášť co nejvíce ke krku. Sakra to je zima, že krajem zase projížděla ledová královna?

To není fantasy román, ale bordel v mé hlavě. Už jsem z těch knih i vlastních příběhů dočista zblblá. Copak nedokážu objektivně vnímat realitu? Místo skály vidím Mordor a když sednu na kolo, hledám ostruhy. Je to společná úchylka všech pisálků, nebo jen já po ulicích kráčím s nepřítomným výrazem?

Inspirace je všude, říká se. Vnímat přítomnost je však neméně důležité. Nařizuji si detox! Víkend bez knih a psaní. Nejspíš vezmu svou příšerku někam na výlet a budu vnímat krásy kolem sebe takové, jaké jsou. Večer si pak dáme číši, sakra, sklenku vína a potom… korzety se přece nosí i v současné době ne?

Achjo, pro moderní svět jsem už dávno zatracena.
přidáno 13.04.2024 - 06:42
Homér: Dobrá otázka. Za těch pár let už jsem zapomněl/a, co jsem tím měl/a na mysli. Nyní mě napadají dva možné výklady:

Buď moderní svět skončil uzávěrami kvůli covidu, které přinesly práci z domu (klidně i z postele), takže namísto postavami ve fantasy světě se nyní spisovatelé/ky cítí být spíš postavami v počítačové hře.

Nebo že moderní svět skončí, až začne svět postmoderní. (Což je ovšem zcela abstraktní myšlenka.)
přidáno 11.04.2024 - 18:52
Singularis: Kdy skončí moderní svět?
přidáno 08.02.2020 - 11:58
človíček: Kéž bych měla ve vesmíru taky zahradu poznání :)
přidáno 08.02.2020 - 11:51
Singularis: Což o to, žánry čtu různé. Svět nekonečných možností mi však asi zůstane vždy nejblíže :)

Máš pravdu, moderní svět už se trochu otřásá v základech. Než se pro mě nadobro ztratí budu se mu snažit porozumět.
přidáno 08.02.2020 - 11:42
slavek: Zatracené T :D Dlouho sem uvažovala zda to sem dám. Původní verze je delší a popisuje celý jeden den ve fantasy realitě. Leč snažím se o svůj detox, tak jsem to radikálně zastřihla :D
přidáno 08.02.2020 - 08:06
Krásný popis profesionální deformace. Proto si myslím, že by lidé měli víc číst realistická či naturalistická díla, která jim ve vnímání a chápání reality pomohou, a ne fantasy, která jim realitu spíš zastřou a odnaučí je rozlišovat mezi fikcí a lží.

A nevzdychej, že jsi pro moderní svět ztracena. On nebude trvat zase tak dlouho. Možná je spíš moderní svět ztracen pro tebe...
přidáno 08.02.2020 - 06:58
Zase jedna z věcí, co jsem si musel číst několikrát. Hodně se mi to líbí. Mimo jiné proto, jak podobně to cítím. Léta jsem žil v prvním odstavci, teď jsem v druhém. Jen si nejsem jistý, jestli bych chtěl do třetího. Člověk přece potřebuje nějaký únik...
A když tak toužíš po kritice, na konci prvního odstavce máš ve slově "zase" navíc "t". :o))
přidáno 08.02.2020 - 01:14
Včela ze mně včelaře udělala
u koně před prací trávím rána
v zájmovce přemítám nad osudy lidí
v knihách autoři do mé duše
snad vidí,odpoledne
zahradníka potkám v sobě
ve vesmíru pěstuji poznání
snad trochu rozumím tobě.
inspirace je naše nadání.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Můj život je fantasy : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Ledová královna
Předchozí dílo autora : Návštěva severní Albánie, která dokáže změnit život

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
štiler
» narozeniny
Zdendulinka [15], Pjpajkis [15], Rigor Mortis [13], MACHAJDA [13], mannaz [11], Loreley [11], misháá [10], Daisy Moore [9], gajda [6], Putri [3], VykladacKaret [1], J.Rose [1]
» řekli o sobě
Boleslava řekla o Sokolička :
Moc fajn holka, krásný básničky i povídky - to je ideální kombinace! A nemáme společné jenom ty sportovce...přihlásily jsme se přece na Psance ve stejný den (to bude znamení...)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku