přidáno 12.11.2018
hodnoceno 3
čteno 1047(13)
posláno 0
Kdysi mi můj táta vyprávěl, že se všichni dělíme na skřivánky a sovy. Skřivánci jsou ti, co vstávají velmi časně ráno a těch je většina. Sovy nemusí tolik spát, postačuje jim krátký ranní spánek. Mnoho velikánů chodilo spát se slepicemi, když vstávají - jako kupříkladu pan Jan Werich, který o tom uměl švitořivě vyprávět.
Já patřím zřejmě též mezi sovy jako můj tatínek. Ale spím ráda. Buzení mi vadí, zvonění budíku či buzení telefonem. Ale, bohužel, v dnešní době se musíme budit, budívali jsme své děti, dnes budíme i svá vnoučata. Hlavně ať buzení nepřináší stres a hlavně vstávejme v pohodě.
V životopise o Napoleonovi jsem četla, že ho budívali i několikrát za noc, třeba pětkrát. Vždy ho vzbudili a pak opět usínal. Ten tvrdil, že v usínání je velká síla. A tak si říkám, že když několikrát usnu, tak jsem silná. Po způsobu mých rodičů, odchovaných Sokolem, se denně ráno sprchuji studenou vodou a vím, že to pomáhá. I má vnoučata jsou vodomilové a mají rádi občas sprchu neteplou. Je to takové malé otužování. Zkrátka buzení a vstávání by mělo startovat náš den hezky a bez stresu. Čím starší jsme, tím víc si zakládáme na pohodě a hezkém dnu.
Já si říkám denně, děkuji za každé hezké ráno a musím se nyní více zaměstnávat, abych nesmutnila z pošmourných dní. Užívám si nejen práce, ale i vnoučat a přátelských setkání. Zavzpomínejme na naše babičky, dědečky a rodiče. Žili poklidněji a i s podzimem se vyrovnávali hezky.
A tak vám všem přeji hezké pohodové dny podzimu, protože podzim je krásný, barevný, i když se dny krátí a začínáme vstávat za tmy.
přidáno 12.06.2023 - 16:44
Něcom natom je.
Dedeček si dával šlofika po obědě.
Sovu mám kamarádku.
přidáno 02.04.2019 - 22:33
Tělo se nejvíc unaví jídlem a špatnými myšlenkami.Pokud jsem unaven restartuji svůj počítač krátkým šlofíkem.Ideální je 15 minut.Pokud člověk usne častěji obelstí své tělo,které se rychle vzchopí,ale doporučuji to využívat jen v naléhavých situacích.Dlouhý spánek je provázen detoxikací jater.Pokud toho tělo uklidí a odbourá moc najednou je nám z toho špatně,většinou bolí hlava.Ráno mám vždy narozeniny,večer svátek,neřeším zda pondělí je či pátek.Hodně zdaru a pohody Hanulko.
přidáno 12.11.2018 - 13:05
Velmi zajímavé jako vždy

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Skřivánci a sovy : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Listopad
Předchozí dílo autora : Proč mám ráda mosty ?

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
polibek0012 [14], Annabelle [14], KissOfDark [14], pisiprotebe [14], VolkodavKO [11], sarinka580 [7], DanaSurya [1], Ivušák [1]
» řekli o sobě
slnečnica řekla o DDD :
Majster "vesmírnej poetiky". Vždy, keď čítam Jeho verše, akoby som sa na okamih dotkla hviezd. Skutočný zážitok, ďakujem, pán D. ;)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku