přidáno 25.05.2018
hodnoceno 5
čteno 1102(15)
posláno 0
Sladké nicnedělání neboli sladká zahálka? Takto v překladu do italštiny "Dolce par niente", jak říká moje kamarádka z dětství, která se usadila v Itálii kousek od Říma, neboť se provdala za Itala.

Její představa, jak budou, u vody sedící a vyhřívající si své kosti, trávit důchodcovský čas, se jí rozplynul. Neměla koníčky, neměla moc zálib, sice nás kamarádky z dětství občas zvala na návštěvu, ale její manžel se změnil v nerudného pána a ona v nudnou paní, a tak za ní většina známých přestala jezdit.

Přemýšlejíc o tomto, jsem si uvědomila, jak jsem stále v zajetí svých tužeb z mládí, které si sice někdy pomalu, ale postupně naplňuji. Pokud si člověk dá příčku svého chtění a nevzdává se, spousty jeho tužeb se vyplní. Slovo "nuda" neznám, nemám problémy s volným časem. A jsem stále moc ráda, že mohu pracovat.

Časně vstávat, pozdě chodit spát a prodloužit si den. To říkávala vždy moje maminka, pilná jako včelička. Ráda usedávám u psacího stolu, ráda řeším čas ve svém diáři a ráda se vracím k deníkům a poznámkám z cest a mých toulek po celém světě. Ráda píši své příběhy. Mnohdy jsem postřehla či poznala to, co nebylo nikde v prospektech ani na internetu. A nejraději sleduji sportovní utkání na živo i v TV. Nade vše mám ráda plavání a tenis.

Vnímám svět zrakem, sluchem, ale všemi smysly. Pro svá vnoučata zpracovávám své vzpomínky z cest. Protože celý můj život doposud byl a je naplněn prací, nejen pro mé blízké, ale pomáhám, kde se dá, třeba bez otázky: co za to?

A tak použiji slova klasika: "Poněvadž nám není dopřáno dlouho žíti, zanechejme něco po sobě jako svědectví, že jsme žili".
přidáno 28.05.2018 - 08:18
Ginnare : díky za milá slova !
přidáno 27.05.2018 - 19:33
Kouzelná princezna... ztělesnění štěstí...
:-) v jejím srdci je již nyní svědectví, že žiješ...
přidáno 26.05.2018 - 22:38
Oběma vám upřímně děkuji !
přidáno 26.05.2018 - 09:54
Miluju takový lidi, lidi z kterých vnímám život, bezva
přidáno 25.05.2018 - 18:54
.. moc hezky jsi to vyjádřila :) přeju, ať ti ta vitalita vydrží, at tě dál těší život.. tvé zážitky z cest mě moc baví.. když to někdo umí zprostředkovat, cestuji s ním ráda..

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Jsem na světě ráda : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Navždy
Předchozí dílo autora : Jak Jindříšek chtěl zastavit čas

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
basak.venda [14], Sluníčková [3]
» řekli o sobě
Liss Durman řekla o kryndy :
Kryndy... Tady asi bez komentáře. Stejně nevim, jak ten náš sesterskej vztah vyjádřit takhle černý na bílým.. My víme a to je hlavní :-)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku