přidáno 28.11.2016
hodnoceno 6
čteno 986(21)
posláno 0
 


Jak holým prstem      do líhně
   s údery hodin
                 buší řev stěn
je černo        pozdě věřit v ně
         už tlejí hlasy
                        kanou z plen

A v měchu tmy se klube ticho
         čpí z očí vlákna
                    od skelných vat
      a padá      jak hříchy
             na Jericho

do plsti kůže


                           do stigmat

 

ikonka sbírka Ze sbírky: Skloviny
přidáno 02.12.2016 - 14:44
DDD: Snažil jsem se o to, aby tu právě spíš než patos bylo něco jiného. Těžko se to definuje a není lehké to do básně dostat, ale snad se mi to aspoň trošku povedlo. Děkuji moc, že jsi četl...
přidáno 02.12.2016 - 14:39
Umouněnka: Děkuji Umouněnko, za zastavení i komentář! Dlouho jsem Tě tu neviděl a mám radost, že ses po delší době podepsala právě tady. Pokud vyvolává báseň hmatatelný pocit, není ztracená a tomu jsem rád.
přidáno 01.12.2016 - 13:06
Není to moc příjemné téma. A dá se uchopit různými způsoby. Nemám rád, když na hony okolo cítím patos. Takový člověk, dle mého, neví o čem mluví. Tobě se podařilo toho vyvarovat a sepsat velice sugestivní a přitom vkusnou báseň, která navíc v sobě nese velmi jemný, nenápadný, ale krásný vnitřní rytmus. Moc se mi líbí. Četl jsem několikrát.
přidáno 30.11.2016 - 15:42
Nikdy moc neřeším, o čem báseň je, nebo co tím chtěl autor říci, protože básni netřeba rozumět, je třeba ji cítit a u této cítím, že je opravdu velmi dobře napsaná. Krátká, ale jsou v ní výborně zvolená slova a pocit víc než hmatatelný... Super.
přidáno 29.11.2016 - 14:10
Nikytu: Exorcismus v tom nehledej. Báseň je o umírání, o smrti, o jedné z jejích možných podob. Věřím, že takto může vypadat a stejně tak věřím, že může mít i jinou podobu...
Je to dost nepříjemné téma a tak děkuji, že jsi četla a třeba nad ní chvíli přemýšlela.
přidáno 28.11.2016 - 17:13
Uff... trochu strašidelné. Vybavilo se mi hned několik hororů, ve kterých se prováděl exorcismus a bohužel ne vždy úspěšně. :-( Vidím v tom ten moment, kdy oběť podlehne a vyprchává z ní život.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
 Stigmata : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Šeptem
Předchozí dílo autora : Terč

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku