Tak jsem zase zkusil složit něco do veršotepárny. Uznávám, že je to ptákovina, ale zapracovat do rondelu s jeho trochu nezvyklou strukturou a jen dvěma možnými rýmy zadaná slova a mít na to ještě šibeničně krátký čas, je trochu náročné na fantazii i kombinační schopnosti. Slova prý pocházejí z knihy George Orwella „1984”: Jsou to: hlad vlas člen obraz osud.
přidáno 20.02.2016
hodnoceno 14
čteno 990(22)
posláno 0
Když přijde hlad, rád všechno sníš,
pak nevadí ti ani vlas,
jenž v jídle svém objevíš as,
že mohl by být tvůj, zda víš?

Žes členem "klubu sytých" sníš,
chceš cpát se, zpíjet pod obraz,
když přijde hlad, rád všechno sníš,
pak nevadí ti ani vlas.

Kéž do svých rukou uchopíš
osud, jenž chtěl bys změnit v ráz,
poznáš, že svět je plný krás,
že i tys náhle Ráji blíž.
Když přijde hlad, rád všechno sníš...
přidáno 21.02.2016 - 23:58
samiVdavu: Máš pravdu, trochu moc diskusí, ale sešli se tu staří dobří známí, tedy aspoň s prvními dvěma se znám hezkých pár let a A42 jsem sem přilákal odjinud...:-)
přidáno 21.02.2016 - 23:52
V anotaci a komentářích jsou pořád jen samé výmluvy. Málo času, náročná forma, nesouvisející slova. Proč by to mělo čtenáře zajímat?

Stačilo napsat, že hlad je nejlepší kuchař a i v psaní se občas dieta vyplatí...
přidáno 21.02.2016 - 23:43
princeznacarodejkaZ: Já to zase tak pekelně vážně neberu, jen jsem v reakci na Tvé úvodní oznámení podotkl, že to ale není rondel a upozornil na tu neshodu ve slabikách! Protože rondel je nesnadný právě těmi dvěma rýmy, nezvyklým uspořádáním a zde se k tomu přidala i ta slova. Měj se fajn! :-)
přidáno 21.02.2016 - 23:37
A42: Ale kdež! Je to spíše taková snaha aspoň něco dělat, i když jsem nějak vycuclej, zřejmě na mne něco leze! V pátek jsem se přinutil jít na to čtení v naději, že Zamila tam přece jen dorazí. ale zřejmě ji fakt zradily hlasivky. Nu, je to škoda, ale poznal jsem aspoň, jak to chodí, i když ta úroveň vzbudila můj útrpný úsměv. Šel jsem tam nadopovanej bylinkama a se dvěma pytlíky extra silných hašlerek...Pokud jde o veršotepárnu, ani já to nestíhám každý týden, třeba tu oněginskou strofu jsem dal dvakrát, taky na poslední chvíli a navzdory únavě. Spíše jen abych abych to nevzdával a prokázal silnou vůli.:-)
přidáno 21.02.2016 - 23:22
Nikytu: Milá Niky! Ta slova nebyla cílena na Tebe, ale spíše do vlaatních řad nebo je můžeš brát i jako jisté vysvětlení okolností vzniku tohoto rondelu. Jo, je od Tebe moc milé, jak kulantně mi dáváš najevo, že se to nepovedlo, i když by bylo jednodušší prostě napsat, že se Ti to nelíbilo! Neboj, já bych se z toho neosypal, ani bych Tě neměl míň rád! :-)
♥Ostatně sám jsem v prefixu napsal, že to je jen ptákovina!) Víš, neposuzuji lidi jen podle toho, jak moc mi tleskají, ale podle toho, jak vnímám je samé! Jj, mám teď období, kdy chodím do veršotepárny jako Ty cvičit do posilovny a většinou jen něco rychle spíchnu, než na mne padne únava, občas spáchám veršovaný komentík či reaguji v soukromé zprávě. Jsem už nějaký čas vycucnutý a ty správné chvilky velké inspirace zpravidla zaspím...:-(
přidáno 21.02.2016 - 08:50
Míro, nepsala jsem o tom, že je to rondel, pouze jsem si se slůvky trochu pohrála, nesmíš to brát všechno tak vážně, je lepší zajít trochu do humoru, měj se pěkně.
přidáno 21.02.2016 - 00:04
princeznacarodejkaZ: Mýlíš se, Sidi! I našinec ví, co je hlad, když skončí na podpoře od pracáku či jen na hmotné nouzi...Koukám, že jsi chytila saspičácký "klišátkový virus!" Jeden čas se bez toho slova žádná kritika neobešla...:-P
Pokud jde o tvoji parafrázi, dobrý pokus, ale není to rondel, protože ten střídá jen dva rýmy a v trochu jiném uspořádání. Taky u stejnojmenných rýmů bys měla mít stejný počet slabik...Ono to není tak lehké, jak to vypadá! :-P
přidáno 20.02.2016 - 17:16
Já myslím taky, že to není o vzdávání. Každý na to jdeme po svém. Mně to soutěžní tepání chvílemi baví, ale že bych to dělala týden co týden, to zase ne.
přidáno 20.02.2016 - 17:13
Koukám, že vytrvale verše tepeš. Tady tak rozverněji a neromanticky.
přidáno 20.02.2016 - 13:12
shane: Ale kdepak. Jak se můžu "vzdát předem" u něco, u čeho dopředu zadání ani nesleduju? Tady jsem si jen přečetla výslednou práci a zhodnotila ji, nikoli z pohledu potenciálního autora, který se sám zřekl možnosti to taky zpracovat, ale z pohledu čtenáře, který až do přečtení o takovémhle zadání ani nevěděl! Nebo mám na truc jít a zkusit napsat lepší a něco tím dokazovat? Ne. Jsem tu jen jako čtenář. Já na tamty stránky vůbec nechodím, víš? Takže co můžu vzdávat předem? Já se momentálně věnuji jiné formě a tu zpracovávám. :-)
Zde hodnotím jen jako čtenář, který krom toho, že naznačí, že dnes to není ono, tak se zároveň i zamýšlí nad tím, proč tomu tak je, a nejsem líná napsat komentář a v něm i uznat, že to asi nebylo lehké. To měl být projev určité úcty, ne naopak. ;-) Někdo jiný by třeba jen napsal "nelíbí se mi" a víc nad tím nepřemýšlel, nebo by raději nenapsal nic. Snad se tedy tolik nestalo? Víš že jinak náležitě chválím díla, která se mi líbí a považuju za zdařilá. :-)))
přidáno 20.02.2016 - 13:04
Byla to Míro rychlovka

Přijde li hlad, všechno sníš,
vadit ti nebude ani vlas,
jenž v jídle svém objevíš,
mohl by být tvůj, nejspíš

Žes členem klubu sytých zas,
nacpeš se, zleješ pod obraz,
pak zdaleka nebude ti vůbec vadit žádné ou…
přijde li hlad, sežereš i konkrement pod sebou

Kéž do svých rukou uchopíš osud
díky za jídlo, které je na stolech dosud
chtěl bys změnit celý svět
musíš si ke krásnu přivonět
a budeš k Ráji zase blíž
přijde li hlad, rád všechno sníš...
přidáno 20.02.2016 - 12:40
Naše generace prozatím neví, co je hlad, je to pravdivé téma ale mám výhrady k těm klišátkům, kterých je tam moc, nuž, je to blbej zvyk, i já je do básní někdy cpu, když honem nenacházím vhodnější slova.
přidáno 20.02.2016 - 12:34
Nikytu: Když nevíš, je nejlepší si to zkusit sama! :-P
A když Tě nehoní čas, nedatluješ jako já a nemáš na to všechno jen cca 15 minut, třeba to dáš líp! Bral jsem to spíš jako výzvu! Samozřejmě je lehčí všechno vzdát předem, výmluv na objektivní skutečnosti, třeba na výběr nesourodých slov, by se našlo dost...:-)
přidáno 20.02.2016 - 11:40
Přijde mi to trochu těžkopádné. Už jsi měl i lepší rondely... Ale uznávám, že zadání není lehké. Nevím, jak bych si s takovými slovy poradila. Zatím jsem si rondel ještě nezkusila.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Když přijde hlad, rád všechno sníš! : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Byl to jen omyl...
Předchozí dílo autora : Nad něžnou krásou až dech se mi tají...

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Kleriska.KX
» nováčci
Mari
» narozeniny
Shanti [12], Oldrich [11], Sithoras [10], Mazekeen [7], Jsem [4]
» řekli o sobě
Aliwien řekla o ivkaja :
Příjemná žena, se kterou jsem měla možnost setkat se i osobně. Nesporný talent v napsaných básních se nezapře. I když - básnění ve spojení s "nostalgikem" se mi rozhodně líbí víc a nemá chybu.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku