Inspirováno písní kapely Listolet
přidáno 23.11.2015
hodnoceno 4
čteno 927(12)
posláno 0
Zrnko po zrnku se na nás usazuje tma. Na západě ještě hoří a někde křičí ptáci. Stojíme. Stojíme spolu na čele kraje a ty se chvěješ.
Vezmu tě do země Jadydaj.
Ty se chvěješ. Vzduch je horký a sladký jako v horečce a na západě dohořívá. Zhaslo. Zrnko po zrnku se na nás usazuje tma. Ty mlčíš.
Rozorané pole se nám lepí na podrážky bot. Je podzim, listy už odlétly do teplých krajů. A někde tamtím směrem je les. Tam jdeme. Pojď. A pozor, klouže to. Radši se mě chytni.
Les. Prořídnul, zesmutněl. Lehlo si na něj tajemství. Tam jdeme.
Ne. Ne, to ještě není Jadydaj. Takhle se mě neptej. To musíš vidět a cítit. Musíme počkat. Pojď, tady, tady si sedneme. A budeme tiše.
Ty se chvěješ. Na patru je sladká mlha a v lese se probouzí tajná noc. Šplhá nám po holeni a skáče mezi větvemi a je tiše, tiše. A zpívá a křičí, tiše, tiše. Nemám hudební sluch, ale zní to jako g-moll. Země studí.
Jaké to tam je? To se těžko popisuje, víš. Kvete tam skořice a roste tam vysoká tráva. A mravenci se smějí.
Tělo máš horké. Schované ve studeném svetru a studeném neúsměvu. Jsi krásná, víš? Bojíš se?
Víš, až se zase rozhoří… Ne. Ne, sama nepůjdeš.
Měkká hlína a horký strach. Zahřej se o něj. Víš, tajná noc je kolem a my jsme kořeny a letící semínka pampelišky a broučci s lucernou, nám se nic nestane. Jenom se o strach trochu zahřejeme. Jen trochu.
Jaké to tam je? Jsou tam mraky. A je tam tráva. Ale můžeš se v ní ztratit, nepouštěj se mě, nepouštěj. A nebe je tam nízko. A všude. A všude hraje modrá a oranžová.
Ty se chvěješ. Pojď, opřeme se tady o strom.
Sloup mezi nebem a mechem. Tam někde nahoře je Jeníček a hledá světýlko, vidíš ho? Ale ještě nehoří. Ještě čekáme. A až se rozhoří…
Bojíš se? Pojď, opřeme se tady o strom. Má oprýskanou omítku. Jsi krásná, víš?
Vezmeš mě za ruku?
Zase se rozhořelo. Ty se nechvěješ. Cítíš to?
Pojď.
Jo. Jo, země Jadydaj.
Pojď.
Nadechneme se spolu. A jdeme.
Jadydaj.
přidáno 01.12.2015 - 12:04
Zamilovala jsem se do těch slov a ne-vim-proč-pro-stě-tak. Rýmujou se pod povrchem.
přidáno 28.11.2015 - 23:30
Bezvadné!
přidáno 24.11.2015 - 11:35
Úžasný výlet, díky :)
přidáno 23.11.2015 - 20:16
"listy odlétly do teplých krajin" - geniální věta

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Jadydaj : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : až vyrostu budu optometrista
Předchozí dílo autora : O lásce

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku