Sonet shakespearovský pro 3. kolo veršotepárny na zadaná slova: císař město náhoda řeka stvoření.
přidáno 15.04.2015
hodnoceno 13
čteno 997(11)
posláno 0
Když císař Rudolf panoval
a v městě Praze žil,
umění, vědám holdoval,
stvořením zvíci víl.

Městem řeka protékala
a spoustě lidu kol,
voda obživu dávala
i odnášela bol.

Praha jistě ne náhodou,
bývala rájem múz,

hrad, co se tyčí nad vodou,
byl svědkem mnohých hrůz.

Vše zde svou historii má,
co drsná je i kouzelná.
přidáno 17.04.2015 - 08:27
Shane, dnes možná o něco více připomínek než obvykle.:)
- "stvořením zvíci víl" zní opravdu divně (ne významově, ale foneticky)
- verše končící slovy " protékala/ dávala"mi neladí a nevěřím tomu, že tobě ano.
- " bývávala" stačilo by podle mého bývala a "byl" v následném verši, když už tam to podobné slovo musí být, bych umístil do středu verše.
Poslední verš básně je takový podivně vytržený
přidáno 16.04.2015 - 23:53
korálek: Děkuji... :-)
přidáno 16.04.2015 - 23:48
taron: Díky za tip, Jani, už jsem to změnil. Ano, může tam být i
7. pád, dokonce je lepší než ten 1.pád i po fonetické stránce.
Už jsem to změnil stejně jako jsem akceptoval Améliinu připomínku, že má být víl. Slovo zvíci je srovnávací, vzpomeň na éterickou Sirael - viz i odpověď Amelii.:-)
Jo, Praha je drsná i kouzelná. Není radno se toulat v noci v nějakém zapadáku, to je o hubu, ovšem je tam plno hezkých zákoutí. Jinak je sonet tak trochu o všem, asi jako leták cestovní kanceláře i filmový shot.. Pochop, nějak se tam ta slova musela zapracovat a bylo nutno i dodržet formu...:-)
přidáno 16.04.2015 - 21:13
hezká, starobylá, nostalgicky vzpomínková ,líbí se mi :-)
přidáno 16.04.2015 - 18:07
já nevím, taky mi na ni něco vadí, asi to, že místo svědek byl dala svědkem - mě by to tam lépe tak pasovalo, ale asi to není gramaticky dobře, dále stejná problém jako Amelie, a pak ještě nerozumím " co drsná je i kouzelná" ..jako Praha jo? Takže se mluví o městu, nebo řece, nebo Rudolfovi? Asi o všem...
:-)
já bych báseň nedala na zadané téma, takže je to i tak dobré.
přidáno 16.04.2015 - 17:19
Amelie M.: Měla jsi pravdu, správně má být víl. Díky! :-)))
přidáno 16.04.2015 - 16:33
shane: no a neměla by tam být pak čárka nad "i" - víl? :)
přidáno 16.04.2015 - 16:04
Amelie M.: Ano, mělo to vyznít trochu starobyle. S těmi vilami jsi mne pobavila.:-)
Samozřejmě jsem myslel éterická ženská stvoření podobná vílám!:-)
Vzpomeň si na film císařův pekař a pekařův císař s Janem Werichem a hodinu Sirael...:-)))
přidáno 16.04.2015 - 16:00
Lenča: Díky!:-)
přidáno 16.04.2015 - 15:59
koiška: Děkuji...:-)
přidáno 16.04.2015 - 14:41
ve své podstatě mi nepřijde špatná.. jen mi vysvětli, co znamená "stvořením zvíci vil"? myslíš tím "víl" anebo vil jako domů? teď jsem asi trošku mimo.. malinko mi tam to staré slovo nesedí a představa víl či vil taky moc ne.. trošku se sekám i ve druhé sloce, "a spoustě lidu kol" má možná vyznít taky dobově, ale na mě to působí všelijak.. líbila by se mi asi víc, kdybys to obešel nějak jinak.. :-)
přidáno 16.04.2015 - 11:22
Jj, pěkné :)
přidáno 16.04.2015 - 01:09
Hezké dílko :-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Když císař Rudolf panoval : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Dřív jsi mi nosil spoustu krásných květů...
Předchozí dílo autora : Když král katem byl...

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku