Pokus o další triolet: dveře, mlčení, chvíle, ruka, těla. Dost ovšem bylo trioletů, není to můj šálek čaje.
přidáno 26.03.2015
hodnoceno 17
čteno 800(23)
posláno 0
Digitální ticho. Virtuální mlčení.
Pro žití chvíle. Do světa dveře.
Obrazovky ztmavly. Facebook už není.
Digitální ticho. Virtuální mlčení.
Pravých dotyků jiskření. Smyslů bláznění.
Milenců těla. Rukou večeře.
Digitální ticho. Virtuální mlčení.
Pro žití chvíle. Do světa dveře.
přidáno 28.03.2015 - 19:22
Amelie M.:
♠V zadání Veršotepárny najdete pět náhodně vybraných podstatných jmen a jednu básnickou formu, u které je vysvětlen postup a jaké parametry má splňovat.

♥Těchto pět podstatných jmen (není nutno pouze v 1. pádu) je třeba použít ve své básni (podle aktuálně zadané básnické formy).
♂Kuchařský recept tedy máme, všechny potřebné ingredience také a tak můžeme začít vařit.♀
☻♥Je-li výslovně zmíněn slovní druh, je pro mne závazný, skloňování povoluje poznámka v závorce a zřejmě tedy i převést do množného čísla, ovšem zdrobňování už je asi velký zásah do podoby a významu slov, i když to není výslovně zakázáno stejně jako rébusové vyjádření, kdy jsou slova skryta v textu-použila minule mamka i další. Stejně jako tohle heslovité deklamování tady...:-)
přidáno 27.03.2015 - 14:22
shane: ano, dobrá, píšou, že vybrali pět "podstatných" jmen.. beru tedy, že ta zmínka o slovním druhu znamená, ač nejasně, že se nemá měnit slovní druh.. nicméně, ta pravidla nemají zcela jasně daná.. určitě by pomohla zmínka o tom, zda se může skloňovat, zdrobňovat atp. ..

nejsem na závodech, takže omezení počtu děl, mě naprosto netrápí.. je to hra, díky které se člověk i něco naučí.. :)
přidáno 27.03.2015 - 14:15
Amelie M.:
***Slovní druhy měnit nelze a zřejmě ani zdrobňovat, např. chvíli na chvilku! Je výslovně dáno, že senáhodně vybere pět "podstatných" jmen. Jinak bys i v zadání měla, že se vybere pět slov bez bližšího určení slovního druhu. Stejně jako Ti zveřejní příspěvek, co má aspoň tři ze zadaných slov a počet příspěvků omezili na tři...:-)
přidáno 27.03.2015 - 14:09
Slavo B: No, já Ti v tomhle neodporuji, ale připomnělo mi to fakt jednoho kamelota na Můstku, který měl velký úspěch a vždycky se mu po balíku novin jen zaprášilo! I když jsi pak některé věci v obsahu marně hledal...:-)
přidáno 27.03.2015 - 13:14
Slavo B: jak jsi přišel na to, že nelze měnit slovní druh? :) nikde v zadání to nepíšou.. nebo jsem to přehlédla?
přidáno 27.03.2015 - 13:09
Orionka: přesně tak, původně to bylo úplně jinak, tak jsem zkusil jestli to pujde napasovat. Diky za zastavení
přidáno 27.03.2015 - 13:08
koiška: díky, ano tahla slova vypadala na první pohled jednoduše. A ne všichni se s nimi vypořadali podle pravidel. Třeba mlčení by mělo zůstat jako podstatné slovo
přidáno 27.03.2015 - 13:06
shane: ?? to snad zalezi na prednesu.
přidáno 26.03.2015 - 15:32
Myšlenka určitě zajímavá, ale to členění veršů mi do trioletu nesedí, jako by se v něm ztrácelo kouzlo téhle formy. Rukou večeře se mi taky nezdá. Každopádně motiv je dobrý, možná by stálo za to zpracovat ho jinou formou, bez omezení soutěžního zadání.
přidáno 26.03.2015 - 15:25
U mně dobrý. Já se u těch slov zapotila
přidáno 26.03.2015 - 14:48
Slavo B:
To zní jak když kamelot vyvolává titulky z Večerní Prahy...:-P
přidáno 26.03.2015 - 13:59
Slavo B: no, já osobně bych přehodila "pro žití chvíle" na třeba "chvíle pro žití či chvíle pro život".. a k těm rukám.. to bych asi překopala úplně nějak takhle.. "těla v rukou milenců, romantické večeře" .. a bylo by to z mého pohledu fajn :) ta myšlenka je prostě dobrá, jen je to moc úsečné..
přidáno 26.03.2015 - 12:03
Amelie M.: hmm, Rukou večeře =to je fakt blbost. to by muselo být asi Ruk večeře, ne? no nevim, jsem se do toho už nějak zamotal. Třeba: Těla v rukách. Milenců večeře.
přidáno 26.03.2015 - 09:50
.. tak rukou večeře, mi tam vysloveně trčí.. to mi nesedlo.. jinak se mi líbí myšlenka a že to má smysl, za to dávám palec hore.. ale blbě se mi to čte.. třeba "pro žití chvíle", člověka zasekává.. :)
přidáno 26.03.2015 - 09:43
Digitální ticho, virtuální mlčení ... a psanců již není
(Hrozná představa)
přidáno 26.03.2015 - 08:24
Thesssinka: Přesně tak. Díky za zastavení.
přidáno 26.03.2015 - 08:22
přinejmenším zajímavá představa...prospělo by světu trochu víc žití a trochu méně obrazovek, to je fakt

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
bez.emailu@chci.byt : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Digitální
Předchozí dílo autora : Jde to znovu? - Naděje

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
angel [16], Bambulka [14], Jitrocel [1]
» řekli o sobě
Martin Patřičný řekl o (ne)známá_firma :
Před pár lety literatura přežila i svůj šílený nadbytek, těch, kdo píší, začalo být víc, než těch kdo čtou…ale – došlo k něčemu jinému: Tak dlouho se čekalo, že knihu zlikviduje televize, že knihy a čtení změní čtečky a audioknihy, o internetu nemluvě. Ale njestalo se to. Co se stalo doopravdy? Proměna je v tom, že vyhrály ženy. A vůbec nejde a nešlo o nějaké zápolení či o vítězství. Prostě jen daleko víc žen než mužů kupuje knihy, daleko víc žen čte a dnes myslím že i víc žen píše. Ženy zkrátka převzaly žezlo i otěže literatury a muži se sami odsunuli na vedlejší kolej, mimo mísu. Co všechno se muselo stát a stalo se od těch časů, kdy muži psali skoro všechny knihy a stvořili i všechny ženské postavy, o tom mám pár poznámek pod článkem. Literatura, královna kniha, byla vždycky něčím a nějak „ohrožená“. Teď tedy odkládá brnění a obléká košilku a sukni. Proměna literatury začíná. Co přinese, bůh suď. Nebo spíš bohyně?
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku