přidáno 13.03.2015
hodnoceno 22
čteno 1220(29)
posláno 0
slib lásky drtil v okovech
byl slyšet jen tichý vzdech
když po čase šel v klidu dál
a její duši s sebou vzal

ikonka sbírka Ze sbírky: Bez ladu a skladu
přidáno 18.03.2015 - 19:55
Marnerin: díky :)
přidáno 18.03.2015 - 19:39
Pěkné.
přidáno 16.03.2015 - 14:03
vzal sebou její duši a jestli má svědomí i svoji
přidáno 16.03.2015 - 10:20
DDD: máš naprosto pravdu, lži ve výsledku svazují - kdo si to má pamatovat, co kde nakecal, že jo? :) no a s tím svědomím.. každý to má postavené jinak.. někdo jím netrpí..

díky
přidáno 16.03.2015 - 10:18
Orionka: mám pocit, že mluvíme pořád ještě o něčem trošku jiném.. v okovech byl slib lásky, který dal.. a kterému ona věřila, protože on se tvářil, jako, že je to pravda a přitom dělal naprosto něco jiného.. nebyla tam (v okovech) pravda, ani lež.. prostě jen láska, které věřila :)) tý jo, to je rozbor toto, prý se básně nemají vykládat :D
přidáno 16.03.2015 - 10:14
Ignácius J. Reilly: tak hlavně, že už je to minulost :-)

Lenča: díky :-)
přidáno 16.03.2015 - 10:09
DDD: Rozumím, jak to myslíš, a souhlasím.
Ale pořád myslím, že tvůj lhář se svědomím je někdo jiný než lhář z Améliiny básničky, který naslibuje cokoliv, a když už ho to začne svazovat, klidně odejde. Prostě svobodu si vzít nedá, žádné okovy nepřipouští. Aspoň tak jsem to pochopila.
Jinak je to moc pěkné téma k debatě, kterou doufám ještě rozvířím svou krátkou provokativní úvahou, jmenuje se Chvála lži :))
přidáno 16.03.2015 - 08:50
Orionka: Myslím, že, pokud nejde vyloženě o nemoc, si lhář své lži uvědomuje a uvnitř jimi trpí. Myslím, že vidí rozdíl mezi tím, co dělá a co by dělat měl. Lhář si možná na začátku chvíli říká co chce, ale pak už přece nemůže. Pak už může jenom dál a dál lhát. A musí sakra čím dál víc přemýšlet jak, komu a co vlastně může říct. Vážně ti to připadá svobodné?
přidáno 16.03.2015 - 08:33
DDD: Tak to jsi potkal jenom amatéry, ne skutečné lháře :))
Ale vážně. Myslela jsem to tak, že lhář si říká a dělá co chce, neuznává žádné morální ani jiné hranice, proto mi ty okovy k němu nesedí.
přidáno 16.03.2015 - 06:58
Orionka: Amelie M.: S tou svobodou lži tomu moc nevěřím. Viděl jsem většinou jen takové lháře, kteří se postupně do svých lží tak zamotali, že nakonec nevěděli kudy kam. V tom žádnou svobodu nespatřuju. Spíš bych polemizoval o tom, nakolik v klidu šel potom dál :-)
přidáno 16.03.2015 - 06:52
to jsem prožil, jenom naopak .... drtiLA v okovech .... :(
přidáno 15.03.2015 - 08:53
Klasika :) Krásně vyjádřeno.
přidáno 14.03.2015 - 14:30
Orionka: to je právě ta lež.. že drtí to, co slíbil.. ale pěkně jsi mi zamotala hlavu :)))
přidáno 14.03.2015 - 12:21
Amelie M.: Jo, to celkem dává smysl. Já akorát chápu lež trochu jinak, ne jako pouto, ale jako něco, co se veškerému svazování vymyká, uniká z něj a dělá si, co chce, naprosto svobodně. Jako svazující pouto s jasně vymezenými hranicemi mi připadá spíš pravda. Ale možná je to jen můj pocit, nevím :).
přidáno 14.03.2015 - 12:16
korálek: díky :-)
přidáno 14.03.2015 - 12:16
Orionka: mně to přijde celkem jasné :) okovy jsou vlastně pouta a lhář vymezil hranice svojí "lásky" a tím ji drtí, protože má vlastní pojetí významu toho slova.. nevím, jak to lépe říct.. :))

díky za komentář :))
přidáno 14.03.2015 - 10:40
pěkná ... láska slepá .. :-)
přidáno 14.03.2015 - 09:59
Pěkná miniaturka. Jen mi obsahově nesedí ty okovy - kdo nebo co je v okovech? Lhář ani slib jeho lásky určitě ne. Když už, tak drcené jsou spíš ty okovy než něco v nich, ale pak je špatně slovesná vazba.
přidáno 13.03.2015 - 20:23
koiška: lidi si myslí, že se tak ochrání od bolesti a přitom se vlastně často sebetrýzní :)
přidáno 13.03.2015 - 20:19
Láska je slepá pokaždé a my jsme nenapravitelní. Nasadíme růžové brýle a přes to nejede vlak.
přidáno 13.03.2015 - 19:42
vanovaso: láska je často slepá ... :)
přidáno 13.03.2015 - 19:37
jak rády věříme slibům lásky... ............

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Lhář : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Střípky touhy
Předchozí dílo autora : Koncert jara

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Daisy Moore
» narozeniny
Claire [15], raDan [10], Zdenička [10], darknessBara [9], KristynaKlimova [9], NoName [6], LudvíkRoiSoleil [3], Romuska777 [1]
» řekli o sobě
Umouněnka řekla o Sucháč :
Vděčím Ti za mnohé... Slova to nepopíší, ale až jednou budu držet své první poetické dílo v rukou, vždy budu s vděčností vzpomínat na člověka, který mi dal pocit, že někam patřím a zavedl mne k lidem, kteří mi pomohli zrovna tak. Bez Tebe a Tvé sbírky by nebylo mnoho světla, které mne táhne nahoru a nutí mne být lepším člověkem. Děkuji a nechť se naše cesty i nadále kříží. :)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku