přidáno 04.02.2015
hodnoceno 27
čteno 1435(23)
posláno 0
V hedvábném stmívání
vplétáš mi do vlasů
pozdního léta
slunka z trav

snáší se, ach
tichounce bez hlesu
na nahá víčka
něžný prach

ty slíbal jsi jej snad
voní tak hořce
pohádka tvých úst
nechtěj mi lásko lhát

já slyšela vítr zacinkat
to padl první list
a v závoji šedivém
kráčí k nám krutý listopad

chtěla bych rozdmýchat
žár v lucerně dní
než chmýříčka bílých hlav
do světa uletí
přidáno 31.01.2016 - 14:52
korálek: Děkuji :)
přidáno 26.01.2016 - 21:20
hezky snivá :-)
přidáno 10.09.2015 - 19:10
koiška: Taky jsem rád, že jsem měl důvod...:-)
přidáno 10.09.2015 - 13:44
shane: Ahojky, já ji psala v pozdním létu,jen sem ji sem vložila až v únoru a vlastně je úplně jedno kdy vznikla,jsem ráda,že jsi se zasnil.
přidáno 09.09.2015 - 21:28
Shledávám kouzelným, že jsi v ůnoru takhle snila o lásce pozdního léta! Takže je teď právě aktuální, tedy až na tu lásku, ta zůstává jen nesplněným a nesplnitelným snem...
Ale na chvilku jsem se zasnil ...Díky! :-)
přidáno 11.02.2015 - 11:06
korálek: Děkuji moc.
přidáno 09.02.2015 - 19:31
hezky jemná, malebná :-) líbí se mi
přidáno 09.02.2015 - 17:49
ta"jemna": Děkuji.
přidáno 09.02.2015 - 10:02
pěkné, tiché, hluboké...i to "ach" a "prach" se mi tu líbí...
přidáno 06.02.2015 - 22:03
vanovaso: Máš cit to poznat, opravdu je o těch nejpozdnějších pampeliškách. Proto ty pozdního léta slunka z trav. Děkuji.
přidáno 06.02.2015 - 20:43
opravdu hedvábná, jak pozdní podzim...
přidáno 06.02.2015 - 19:17
koiška: Jsem ironik, používam často smajly - ale je fakt, že pak někdo těžko pochopí, co myslim vážně a co ne. Na druhou stranu to zjemňuje kritiku apod., ale už Puero mi radil, abych se toho zbavila - asi na tom něco je.
přidáno 06.02.2015 - 19:02
Zamila: Píšu, že chci věřit, že jsi to tak nemyslela, jen jsem se sama vylekala. Jinak kritiku beru, ale nařknutí z toho, že kopíruji, to by mě mrzelo. To podezření ve mě vyvolali ty tečky a smajlík. Jinak se teda omlouvám, že nechápu a jedem dál. Budu Tě číst a ráda, píšeš krásně.
přidáno 06.02.2015 - 18:59
koiška: Pokud Ti kritika vadí, klidně se ozvi - a já ji už nebudu psát. Samozřejmě tím ale odpadne i ta pozitivní, která převahovala, ale asi jsi zaregistrovala především tu konstruktivní, leč pro Tebe zřejmě negativní.
přidáno 06.02.2015 - 18:57
koiška: Začíná to vypadat, že je na Psancích hodně vztahovačných autorů, kteří špatně chápou, co se jim snažím sdělit. Ani ve snu mě nenapadlo, že bys ode mě něco opsala. Já Ti tady složim poklonu k básni - a vrátí se mi to tak, že už moje věci nebudeš číst :-D No, to je vážně někdy síla tady. Psala jsem, že i já píšu často klišé - prostě určité obrazy, které jsou hodně ohrané a i já je v básních mám. S nějakým kopírováním to nemá co dělat. Tak bych byla ráda, kdyby tu neplatilo pravidlo unáhlených závěrů. Dvě poslední básničky Ti pochválím - a Ty napíšeš tohle. No, pozoruhodné, to každopádně.
přidáno 06.02.2015 - 18:24
Zamila: Chtěla bych ještě reagovat na tvůj komentář, "vidím i pár obratů, které i já mám ve svých básních" mě to zní tím, že jsem je opsala. Chci věřit, že to tak není.Tahle báseň je z loňského roku. A hlavně si neříkej pořekadlo "potrefená husa" a podívej se, kolik mi je let. Nemám zapotřebí tvých obratů. Mozek máme všichni a já nepíšu na soutěže, píšu jen tak, aby mi bylo lehčeji. No i tak, pro příště asi nebudu raději Tvé básně číst.
přidáno 06.02.2015 - 17:17
Zamila: Jako pán listopad tak krutý, že s velkým. :)
přidáno 06.02.2015 - 16:41
Je pěkná a kvalitní :-) Sice tam vidím i pár obratů, které i já mám ve svých básních ... :-) - ale tak nebude tomu tentokrát říkat klišé :-D ;-) Jen ten závěr mi nepřijde na závěr moc důrazný, resp. hodila by se ještě jedna strofa. Ale atmosféra básně je moc příjemná. Teď ještě prosím o vysvětlení toho velkého "L" ;-)
přidáno 05.02.2015 - 10:59
Yana: Děkuji za komentář. Obraty, ty by mi docela šly, ale ten zbytek, chjo. Budu se snažit snad se časem zlepším. Moc si vážím všech komentářů. Jsou pro mně poučením.
přidáno 05.02.2015 - 10:56
Jiří Turner: Děkuji. A to rýmování-nerýmování, jen to tak vyplynulo.
přidáno 05.02.2015 - 10:50
Orionka, Lenča, Děkuji
přidáno 05.02.2015 - 10:20
Na první přečtení se mi moc líbí, máš tam originální obraty, obrazy a vnímám melancholii z dílka, na druhé přečtení a ovlivněna komentáři tam možná nacházím pár škobrtnutí, překvapují mě trochu ty rýmy, mně nevadí básně bez rýmů, ale tady jakoby jsou, ale nedokonalé, no a co vlastně, celkový dojem je mi příjemný
přidáno 05.02.2015 - 05:35
Hranice mezi pohádkovou fantazií a kýčem je velmi subtilní
(jako bych to říkal sám sobě) :). Tady je to pro mě to první, ale byl bych ostražitý :)
To rýmování - nerýmování je z mého pohledu působivé (a to ať už je to záměr, nebo to jen tak vyplynulo).
přidáno 04.02.2015 - 18:25
Moc hezká, hlavně první dvě sloky mi krásně plynou :)
přidáno 04.02.2015 - 18:22
Opravdu se mi líbí obsahem, hezky vyjádřené pomíjení, zajímavé obrazy. Ve formě mě trochu matou občasné rýmy. A "snáší se, ach" ... "něžný prach" mi o stupeň sráží celkový dojem, to je podle mě zbytečně laciné melodrama.
přidáno 04.02.2015 - 17:53
Marnerin: Moc děkuji.
přidáno 04.02.2015 - 17:51
Moc se mi líbí, o lásce i životu jak rychle ubíhá.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Ještě chvíli spolu : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Já vidím
Předchozí dílo autora : Chtěla bych

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
angel [16], Bambulka [14], Jitrocel [1]
» řekli o sobě
Aliwien řekla o ivkaja :
Příjemná žena, se kterou jsem měla možnost setkat se i osobně. Nesporný talent v napsaných básních se nezapře. I když - básnění ve spojení s "nostalgikem" se mi rozhodně líbí víc a nemá chybu.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku