Je to... slohovka... co víc byste chtěli...
přidáno 26.03.2008
hodnoceno 6
čteno 1301(29)
posláno 0
,,Spíš?“ zeptala se a odhrnula mu z tváře vlasy. Byla šťastná, když se probudila dřív než on a mohla se dívat, jak spí. Venku bylo ticho, v pokoji tikaly hodiny. Nad fialovým obzorem svítalo jedno ze vzácných rán, kdy budík neudává rytmus jejího srdce a horká káva jí nespálí jazyk. Usmála se. ,,Spíš...“ řekla téměř bezhlasně a políbila ho na zavřené oči.
Když vyšla z chalupy, nad stromy se bělala obloha od vycházejícího slunce a vítr zametal oblaka, která připomínala tahy štětcem impresionisty. Šla bosa trávou plnou rosy. Prošla zahradou k zadní brance, která vedla na louku za domem. Na plotě se popínaly ostružiny s temně fialovými plody. Z vesnice za řídkým lesem byl slyšet štěkot prvního probuzeného psa.
Na louce rostla tráva vysoká asi po kolena a zmáčela jí nahá lýtka. Vyšla na kopec a přehlédla přes les, aby uviděla slunce. Fascinovala ji jeho neúnavnost, jeho vytrvalost. Sedla si k němu čelem a pod dotyky prochladlé země a trávy jí celé tělo posypala husí kůže. Všechno jako kdyby bylo jen z bílé a zelené barvy. Na sobě měla jeho bílou košili, nebe bylo světlé a její neopálené nohy byly také bílé. Dýchala nasládlou vůni mokré trávy.
Slunce se přehouplo přes nejvyšší strom z lesa a fialová barva z nebe úplně zmizela. Vybledla do světle modré a paprsky vyhladily to nebeské moře od všech zbloudilých tahů štětce a rozvážně plujících loděk. Svět byl najednou tak dokonalý, bez jediné chyby. Milovala ty malé chybky a nesrovnalosti brzkého dne, tu neurčitost a nepravidelnost svítání s tou jeho charakteristickou vůní. Vzduch se změnil, louka začala schnout a světlo nabíralo na intenzitě a barvě. Celý den, i ona, nabíral na svých barvách a tvarech. Zvedla se a vrátila se do chalupy.
Pořád ležel v posteli, na parketách si slunce hrálo s kotětem a duhovými kuličkami a přes záclony otevřeným oknem foukal teplý vítr. ,,Spíš?“ zeptala se a sedla si k němu na postel. ,, Byla jsi venku?“ vrátil jí otázku a chytl ji za mokrou nohu.
přidáno 27.03.2008 - 19:38
inu, však je to také pravda.. že píšeš jako dospělá osoba..
:)
přidáno 27.03.2008 - 19:33
Ah, ve škole, byla jsem ,,vyplísněna" za to, že píšu jak dospělá ženská, že na to není profesorka zvyklá, ae dostala sem za jedna a o to mi šlo... psala sem to stejně z donucení...
přidáno 27.03.2008 - 18:58
presne tak, co na to ve skole? ;)
je hezka... jen mi tam nesedi ta veta po te bez jedine chyby... nejak jsem nepochopila to propojeni mezi nimi... mozna ma vec... jsi sikovna...
přidáno 26.03.2008 - 21:09
a jak to ocenili ve škole?
pěkné :)
přidáno 26.03.2008 - 17:27
ne nebyla, byla jsem doma ...odpověděla :)
dnes rozdávám samé 100 hvězdičkové pochvaly, čím to je? :)
přidáno 26.03.2008 - 17:04
na slohovku, řekla bych, fajn

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Hra s kotětem a duhovými kuličkami : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : chutnající po mokrý trávě.
Předchozí dílo autora : Znásilněná vlastní představou.

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku