výkřik za druhé? Za sebe? Vím já? Za nás všechny!
přidáno 14.10.2014
hodnoceno 15
čteno 1068(24)
posláno 0
Je to jako dennodenně
se posmívat sám sobě.

Ach, kam plujeme
s tolikero trápeními?

Pořád na Západ?
Do vysněné Indie? Nebo ještě dál?

A až objevíme zemi na obzoru
plnou zlata a možností
pak zjištění,
že nemůžeme udělat nic
než ty bolesti s úctou položit
a zase odeplout

je k zbláznění.

Tak proto tolikero pokladů někde v dáli
tak proto toužíme
a odloživší svou tíhu
snad zbohatnem


.............................................................

Jenže,
jenže někdo nenajde tu zatracenou Ameriku do konce života!!!
přidáno 22.12.2014 - 04:18
taron:
Jít a najít Eldorado? Krásná představa, ale: Byli bychom pak opravdu šťastni, kdybychom měli vše?
Nj, asi ne! Aby byl člověk opravdu šťastný, musí kousek ke štěstí chybět! :-)))
přidáno 08.11.2014 - 08:58
j.f.julián: Děkuji. :)
přidáno 08.11.2014 - 08:06
a já se hlásím k té větě pod čarou! ok
přidáno 18.10.2014 - 19:29
vanovaso: :))) ano, jen tak si krásně žít, pokud to jde :)
přidáno 18.10.2014 - 16:45
možná ne tak usilovně hledat , ale jen si tak krásně žít /pokud to lze/, jak říká Květa Fialová je smysl života - čerpající ne z vlastní sobeckosti, ale zen budhismu, a neubližovat druhým, třeba by to stačilo... ono prožít šťastný život není tak málo, kolik lidí to "štěstí" má ?
přidáno 17.10.2014 - 10:48
Yana: Jo, jo, taky děkuji :)
přidáno 16.10.2014 - 22:26
jasně jsou tací kteří odejdou z tohoto světa a nikdy nenaleznou svoje štěstí a uspokojení ze svého života, tak to chápu já, a po přečtení Žblabuňkovi básničky Bláznem jsem rád myslím, že je fajn po té cestě jít s trochou bláznovství, je ta cesta potom snažší :-), dík za tvé filozofování
přidáno 16.10.2014 - 08:52
Orionka: Ano, a děkuji.
přidáno 14.10.2014 - 18:42
Pro mě je to o touze a nemožnosti úplně ji naplnit, což je nakonec i dobře. Hezké!
přidáno 14.10.2014 - 18:17
puero: ujels, ujels...(ale správným směrem)...vem to, že to tak ale mají všichni...akoráte někdo má za cíl nekonečen telenovel :))...já jsem taky pro žádný klid, teda naplánuji si ho, ale stejně mi tam něco vleze, tak si plánuji zasejc nový a nový ...a není v tom ten smysl? Je!!! Plány, budování, radost, zlost, bolest...ztráta...= žít na plný otáčky - bláznivě křičet a psát bláznivý básně ...žít s blázny a klidně si dělat blázny i ze sebe! Je to o tom, že všichni hledáme a nemálo jich prostě nenajde , sem se do toho zamotala, hele, já měla studovat filozofii, asi se do něčeho takového pustím, to budeš pak koukat :))))
přidáno 14.10.2014 - 18:05
První sloku jsem si musel přečíst třikrát a pořád tápu, protože si ji nedovedu představit (jelikož se sám sobě neposmívám). Máš tu básničku o honbě za chimérou, nebo za snem, či vytouženým cílem, nebo dokonce za poznáním. Dlouho jsem bral řeči lidí, co nedisponují takovým cílevědomím jako já, co říkali: vidíš to ty se furt za něčím ženeš a když to dostaneš tak co z toho máš? Je v tom ukryto několik pravd. Tou první je, že krásnější než ta příslovečná Amerika, je ta cesta do Ameriky. Potom taky to že dosáhnout cíle (poznání) znamená ztrátu usilování a potřebu hledat jinde. Ovšem v tom hledat dál, tkví výzva takřka civilizační. Překonat své velké cíle, dosáhnout jich a směřovat k dalším, větším a větším, neboť je neustále něco co je přesahuje a oč stojí usilovat. Neexistuje nějaká finální transcendence, finální cíl. A odtud pramení jedna nebezpečná otázka: proč věřící touží po nebi, jako po nejvyšším (protože věčném) cíli? To přece musí být něco otřesného! Prostě náhle přestat usilovat o nějaká nekonečná pokračování. Má představa posmrtného života je proto nestatická. Graduje, pokračuje do dalších a dalších sfér bytí, za každou branou nové obzory a nové výzvy, žádný KLID!

Trochu jsem ujel zas někam, kam jsem chtěl já, že?
přidáno 14.10.2014 - 17:01
Dozor: DDD: Amelie M.: Děkuji všem, jen takový výkřik nemohoucnosti! :)
přidáno 14.10.2014 - 15:19
Ty bláho taron.. pěkná je.. ponořila jsem se do ní dost hluboko.. ale teď, teď by to chtělo zase proložit něčím veselejším, což? ;)
přidáno 14.10.2014 - 13:47
Ta je moc pěkná. Hezké zamyšlení :-)
přidáno 14.10.2014 - 11:19
Pěkné..myslím, že všichni víme,
jak je někdy těžké svou tíhu odložit...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Zatraceně, proč? : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Milovat milováním
Předchozí dílo autora : Za tebou

»jméno
»heslo
registrace
» nováčci
Ellisabeth
» narozeniny
Zdendulinka [15], Pjpajkis [15], Rigor Mortis [13], MACHAJDA [13], mannaz [11], Loreley [11], misháá [10], Daisy Moore [9], gajda [6], Putri [3], VykladacKaret [1], J.Rose [1]
» řekli o sobě
Severka řekla o shane :
Mé Sluníčko....které píše krásnou poezii...;) moc si tě Mirku vážím, i když jsme si v poslední době moc nepovídali...děkuji ti za podporu...za tvá vřelá slova...za tvé přátelství...
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku