přidáno 10.10.2014
hodnoceno 16
čteno 1217(18)
posláno 0
Masajský válečník stojí na jedné noze

Akáty kvetou a voní po úvoze

Rez půdy spláchly deště do koryta řeky

Koruny stromů hledí do paseky

Étherem malátný zde motýl poletuje

Ticho tříští se, všude spousta střepů tu je

A chmýří pampelišek víří po obloze
přidáno 09.11.2014 - 16:37
čtu básen podruhé už po přečtení věech těch komentářů a hlavně vysv+tlení a říkám: krásná...
přidáno 15.10.2014 - 17:17
Jiří Turner: "Obloze", no. Plus předešlý přizpůsobený slovosled ;-) Ale jak píšu, vím, že akrostich není žádná sranda - stejně jako psát na objednávku :-)
přidáno 15.10.2014 - 17:04
S tím kolísavým závěrem jsi to trefila, vnímám to podobně.
Jinak myslím, že kolena budou v pořádku :)
přidáno 15.10.2014 - 16:57
Až na kolísavý závěr - pěkná :-) Taky jsem si dřív pohrávala s akrostichy, takže vím, že je to občas i fuška. Ale tohle je originální a nepříliš nuceně roubované, takže líbí :-) Normálně Tě ještě na starý kolena začnu číst :-D
přidáno 10.10.2014 - 20:48
korálek: Děkuji
přidáno 10.10.2014 - 19:45
hezká - barevná -úplně vidím barvy a děj )
přidáno 10.10.2014 - 17:51
Amelie M.: Děkuji, to mě těší.:)
přidáno 10.10.2014 - 17:39
.. má hezkou atmosféru, tvá báseň.. i mně malinko popletly hlavu jistá slova, která bych možná čekala někde jinde, ale to je mou neznalostí, jak čtu níže, tvé vysvětlení.. jako celek z ní mám vesměs příjemný pocit.. moc se mi líbí tohle spojení "Rez půdy spláchly deště do koryta řeky" :-)
přidáno 10.10.2014 - 17:21
Orionka: No, ono to vyznání vlastně není, jen v té podstatě.:)
přidáno 10.10.2014 - 17:16
taron: Děkuji. S tím Masajem: možná znáš takové ty staré obrázky černošských válečníků s kopím,(od dr. Holuba a pod.) s velkým štítem a s jednou nohou opřenou chodidlem o koleno druhé - a teď to porovnej s nějakým jogínem (vlastně jogínkou) :)
přidáno 10.10.2014 - 17:11
Jiří Turner: Ehm, to jsem si tedy pěkně naběhla s tím tupým dotazem "kde se schovaly?" :) Když jsem raněná slepotou, dobře mi tak! Už vše jasno.
přidáno 10.10.2014 - 17:03
Jiří Turner: Markéta?
Musela jsem si najít, co je akrostich.... - magický význam počátečních slov, písmen....hm...vyznání, už to vše sedí...
Masajský jako pozice jogy? :)))
Dobrý to je...
přidáno 10.10.2014 - 16:34
Orionka: :) To je takový okamžitý nápad - vzpomínka. Jsou to v zásadě pouze volné asociace, s Afrikou to nemá nic společného, éter( lépe éther) je spíše v původním řeckém významu, obraz Masaje se pojí s jednou pozicí jógy atd. Ta básnička vznikla před mnoha lety a v jenom okamžiku, posléze dostala formu akrostichu, což bylo v podstatě velmi soukromé vyznání někomu, kdo byl účasten. Asi ani není moc vhodná na zveřejnění :) V předposledním verši "tu je" musí být kvůli rýmu, ale v tom předešlém je to "tu" asi zbytečné, respektive tam může být něco jiného. V "originále" ani není, tak já ho teda nahradím :).
Děkuji za komentář.
přidáno 10.10.2014 - 15:41
Ještě koukám na kategorii "láska - vyznání", všimla jsem si jí až teď. Originální. Ať hledám, jak hledám, ani lásku, ani vyznání tam nevidím. Kde se schovaly?
přidáno 10.10.2014 - 15:07
Zajímavé :)
přidáno 10.10.2014 - 15:00
Pěkná momentka, s atmosférou... jenom mám problém s lokalizací :). Masajský válečník ukazuje na Afriku, éter to potvrzuje - evokuje polní nemocnici, ale akáty a pampelišky tam nepatří. Působí to skoro schizofrenně, jako by autor byl tělem někde a duchem jinde. A ještě poznámečka k předposlednímu verši: tu mi vedle všude připadá nadbytečné, navíc se opakuje i v předchozím verši. Ale to je detail a možná to jenom špatně vnímám, tajemná euroafrická báseň se mi líbí.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Akrostich okamžiku : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Ráno
Předchozí dílo autora : Lemberk

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku