https://www.youtube.com/watch?v=p-XrGJU2Ds0
přidáno 06.09.2014
hodnoceno 12
čteno 1217(20)
posláno 0
Máme dvě ruce. Jednu, abychom stiskli dlaň těm, se kterými kráčíme. A druhou, abychom zdvihali ty, kteří padají.
.....

Můj obraz sedí se starou knihou a šálkem kávy v čekárně.. Všichni tady vypadají tak divně..

Vedle mě mladá žena.. pláče bez slz.. Čeká, že se věci změní, že bude moci vzít zpátky, co řekla.. Nestane se, tohle se v životě nestává..

Na podlaze leží starý muž.. snaží se zoufale oslovit svoje brýle na stole.. které nechtěly upadnout s ním, když pocítil slabost.. jakoby mu mohly přijít naproti.. Nebyl nikdo, kdo by se snažil pomoci.. nedalo se to snést a tak jsem se ozvala já a on řekl.. "Copak nemáš vlastní problémy? Stejně umírám, nevšímej si mě!"

Projel mnou svalový třes.. asi ve snaze zjistit odpověď na moje otázky.. Proč si nenechal pomoci?! Problémy, problémy.. Kdo je nemá? Proč si je tak jistý, že smrt ho chce víc, než moje touha podat mu ruku..?!

Problémy, problémy.. Přemýšlím, hledám.. vím.. Volám na ně, natahuji se pro ně, tak moc je chci najít, kvůli němu.. až zapomínám, proč tu vlastně jsem..

Jednoduché věci.. kde jste?! Nevadí mi, že je spousta věcí složitá, ale já chci určitě mnohem víc!

Jako z dálky slyším starého muže.. říká.. "Moje milá.. jednoduché věci jsou mýty. Nikdo nikdy nepodal skutečný důkaz o tom, že existují.."

A do háje..!

ikonka sbírka Ze sbírky: Všehomíra *
přidáno 28.10.2014 - 10:46
Máta: hmm.. dobré zamyšlení.. :) díky
přidáno 28.10.2014 - 08:05
Čekání v obrazech... všichni čekáme, někdo s nadějí, někdo beznadějně. Někdo na cestu do nikam, někdo na cestu kamsi, kam nikdo nedohlédne, každý jsme uzavření v naší malé čekárně, někdy nechceme a někdy jen tiše čekáme, bude, nebude, přijde, nepřijde, někdy prostě žijeme bez myšlenek na to, co bude, dokud to bude nepřijde... dokud nás neopustí naše brýle a my se už nebudeme chtít zvednout, možná by to bylo příliš jednoduché...
Díky, hluboký obraz...
přidáno 27.09.2014 - 21:59
Pěkný a silný ... A jsou lidé, co prostě nechtějí pomoct, protože ačkoliv už skoro všechno poztráceli, hrdost si zkrátka chtějí zachovat ... Kdo by si chtěl připouštět, že je slabý ? Konec elementární filosofie ;-)
přidáno 07.09.2014 - 16:00
Jsou v tom zajímavé myšlenky, i když je (alespoň pro mě) docela těžké je při prvním čtení pochytit. Musím si to přečíst několikrát. Ale ty myšlenky jsou zajímavé a vymyslet je by bylo určitě mnohem těžší, takže to čtení stojí za to.

Nevím, zda ve skutečnosti existují jednoduché věci.
přidáno 07.09.2014 - 13:23
Orionka: těší mě, že tě to nějakým způsobem oslovilo :) děkuji
přidáno 07.09.2014 - 13:21
Jiří Turner: reakce na druhý koment - ano, věřím, že právě toto je hodně složitá záležitost pro nezaujatého čtenáře :-)
přidáno 07.09.2014 - 13:20
Jiří Turner: Upřímně, měla jsem velký problém, toto někam zařadit. Kategoriemi se zabývám, je to spíš o osobním pohledu, kde to nakonec skončí.. :) Netvořím účelově, spíše plynu a to plynutí se občas snažím zachytit.. Chápu, že ne pro každého je to uchopitelné.. Díky za názor.
přidáno 07.09.2014 - 13:16
Teprve teď jsem si přečetl tvůj následný komentář Sucháčovi. Je patrné, že jsem bez toho komentáře vůbec nepochopil, o čem to je.
přidáno 07.09.2014 - 13:16
Zajímavá forma ,Amelie, jen jako úvaha mi to přijde příliš abstraktní a nekompletní. Spíše je to báseň v próze. Tam mi však trochu "překáží" ty deklarované závěry. Možná ti přijde zbytečné zabývat se kategoriemi, ale já si myslím, že i autor by se měl zamyslet, co vlastně chce nebo chtěl stvořit. :) Toto tvé dílo mi přijde někde na půl cestě.
přidáno 07.09.2014 - 10:36
Zajímavé. Hluboké myšlenky a takové zvláštně naléhavé zpracování. Klidně bych četla i dál, připadá mi to jako útržek něčeho většího, který probudil mou zvědavost...
přidáno 06.09.2014 - 21:56
Sucháč: ten obraz, už byla v podstatě jenom duše v jakési atrapě původního těla, která čekala, aniž by jí to ještě plně docházelo, kam se ted, co byla sejmuta Smrtihlavem, vrtne.. Všichni v té čekárně byli divní.. všem to více, či méně docházelo, že se blíží k rozuzlení tajemství, co nás čeká po životě, a tak se tomu postupně poddávali, někteří s obavami, jiní s lehkou zvědavostí, či nadějí..

Děkuju Ti..
přidáno 06.09.2014 - 21:02
Tak to nemá chybu...chtěl bych docela vidět i ten obraz, který tam s Tebou seděl...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Čekárna : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : JEmu
Předchozí dílo autora : Do tmy..

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
polibek0012 [14], Annabelle [14], KissOfDark [14], pisiprotebe [14], VolkodavKO [11], sarinka580 [7], DanaSurya [1], Ivušák [1]
» řekli o sobě
prostějanek řekla o lidus :
Náš šíleneček... ale občas pochybuji, že právě ona je nejšílenější... mám z ní teď děsnou radost... a doufám, že mi ta radost vydrží... její obrazy jsou nepopsatelné a krásné a vůbec... :)... jsem ráda, že jsem ji kdy poznala :)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku