...
přidáno 06.08.2014
hodnoceno 7
čteno 754(10)
posláno 0
Sledovala keď praskali kosti.
Pohodené v kriakoch chvíľu revalo,
potom len ticho.
Materinský inštinkt? Nebuď smiešny!
Prirovnaj to k mužovi,
čo oddelí hlavu od penisu a psovi.
V sekunde vztýči uši, len zavetrí pach mäsa.

Možno za to môžu prsníky!

Kypí v nich mlieko.
Veď aj hrniec sa správa podobne.
/Skús ho zabudnúť na sporáku!/



Trvalo chvíľu, dobehli krysy.
Akási pani stiahla svojho čokla bokom,
zrevala:

,,Fuj, veterinár je drahý!“


Pán, čo sa ponáhľal do práce, zdvorilo
hodil vajgla inam.
Babky pohoršené zvrhlosťou matere,
mrvili ruženec a z okna domu
znela uspávanka:


,,Sladko spinkaj, sladko spi.
Nech máš tie najkrajšie sny.
Baránkov spolu spočítame.
Sme veľmi šťastní, že ťa máme.
Anjelik náš maličký.“
přidáno 01.10.2014 - 13:14
Michal: Poznám niekoľko žien, ktoré prežili laktačný šok či popôrodnú depresiu. Stalo sa to aj mojej priateľke z detstva, ona vtedy našťastie bola ešte v pôrodnici. Svoje dieťa samozrejme miluje, ale s hrôzou v hlase mi opisovala, že ak by bola v tej chvíli s malou sama, asi jej ublíži...
Môjho brata na výške učila trestné právo doktorka (medzičasom docentka práv), ktorá mala miesto rúk kýpte, pretože jej ručičky pár dní po narodení odsekla v laktačnom šoku matka sekáčikom na mäso. Keď prišla k sebe, vyskočila z okna a dcéru vychoval otec. Okrem docentúry je úspešná športovkyňa, vrcholovo pláva, šoféruje a dokonca háčkuje.
přidáno 09.08.2014 - 13:30
taron: Ďakujem ti :)
Máš pravdu, ľudia radi súdia, odsudzjú. Ja som tu chcel skôr poukázať na tých ignorantov. Čo presadzujú viac to vlastné ja a to čo sa deje okolo nich im je ľahostajné.
Zaujíma ich iba to booom, čo vzniká okolo toho.
Áno, viem, že pre ženu /matku/ je podpora nesmierne dôležitá. Bez nej sa to ťažko zvláda. Dá sa to, ale ťažie.
No a potom sú tu ešte iné faktory. Tie vznikajú aj pri podpore rodiny a okolia. laktačná psychóza a podobne.
Ale to tu nebudem rozoberať. To by už bol psychlogický elaborát :)
přidáno 08.08.2014 - 12:40
Michal: Pročítám si tvé básně, jsi tu nový, píšeš slovensky. Nerozumím básním, neznám pořádně gramatiku, ani kolikrát český pravopis, proto mi dělá problém slovenština, a to dokonce v básních :) za to se omlouvám, ale je vidět, že jsi dobrý...rozumíš tomu, a to je fajn, někdo jako ty nám tu chyběl.
První tvá báseň je úžasná, druhou a třetí okomentuji zvlášť a tuto ?

No... snad jsem dobře pochopila, jako vanovaso - já nevím, je to tématika dost ošidná - jen jestli se můžu k této tématice vyjádřit. Mateřství je opravdu nejkrásnější věc, co může ženu potkat, to nám můžete, vy muži, fakt závidět. Má to však jeden háček, mateřství je úžasné, pokud má žena podporu milujícího manžela - svých rodičů a přátel, kteří se s ní radují a s ní starají o miminko, i když největší díl péče zůstává na matce. No, pokud to žena nemá, ať vlastní chybou, nebo také okolnostmi, pak se mateřství stává noční můrou, nejen pro dítě, ale i pro matku.... - a pak vznikají situace, jaké momentálně popisuješ a jaké spousta lidí nechápe a odsuzuje...

báseň je krásná, vyvolala ve mne silnou emoci a vo to asik jde :)
přidáno 06.08.2014 - 21:22
slnečnica: Ale nie každá žena to tak vníma, žiaľ...
přidáno 06.08.2014 - 19:18
Ach, jaj... Určite je. O tom niet pochýb.
přidáno 06.08.2014 - 18:45
vanovaso: Ďakujem ti.
Tu rým nie je, ide o voľný verš. Je to realita v básni.
Ľudská surovosť voči nechceným deťom a nevšímavosť.
přidáno 06.08.2014 - 17:33
Nevím , jestli jsem to úplně dobře pochopila, trochu mě ruší ta tvá slovenština, ale jinak mě to celkem zaujalo ... ani jsem nestihla sledovat melodii, rytmus, rýmy,atd... a o tom to je ...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Materstvo je najkrajšie poslanie : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Boh je láskavý, stačí ho zavraždiť
Předchozí dílo autora : Vediem vojnu s vaším bohom, madam

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Norian [14], Muchula [14], Terezka [13]
» řekli o sobě
prostějanek řekla o Severka :
Hvězdička bez hvězdných manýrů... občas létavice nebo kometa... a dost často Sluníčko :)... a to, že přijde někdy noc ... to se musí stát... ale je statisticky dokázáno, že slunce vyjde každé ráno... ;) takže přeju krásné východy :)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku