... venované všetkým deťom sveta, ktoré o bezstarostnom detstve môžu iba snívať...
přidáno 19.04.2014
hodnoceno 16
čteno 1118(10)
posláno 0
Nakreslím Ti pastelkami svet
bez modrín a vulgárnych viet.
Dobre viem, že chceš, naplno
si užiť leto, pod tyrkysovomodrým
nebom.

Máš právo na bezstarostné
detstvo, v kruhu priateľov, bez hrozieb
strachu z vojen, hladu, utrápených mám
a presne mierených rán rozzúrených otcov,
ktorí problém riešia fackou a zvýšeným hlasom.

Ľutujem, že nepoznám také kúzlo,
ako vyhrať nad bolesťou,
ktorú nevidieť.
/Byť tak Matkou Terezou,
vymažem ju hneď./

Ten tieň, ktorý vidno v očiach,
bude všetkým pripomínať, to
najväčšie klamstvo dospelých:
Totiž, že čas všetky rany zacelí.
/Mohlo by ich zachrániť, keby aspoň
sebe klamať vedeli?/


Najväčšia nespravodlivosť na svete



je,...



keď dieťa dospeje
omnoho skôr, než
dosiahne plnoletosť.



(Vieš?)


přidáno 06.08.2014 - 13:53
slnečnica: Na Tn mám pekné spomienky. Prežil som tam pár rokov :)
Čo sa týka myslenia, nevysvetľuj. Poznám to veľmi dobre.
přidáno 06.08.2014 - 13:43
Michal: Prepáč, dobre si ma pochopil, ale ja mám zlozvyk miešať témy aj myšlienky, mozog mi pracuje rýchlejšie, akoby sa patrilo, takže je to trochu zložitejšie so mnou... ja som celý život prežila v Blave, narodila som sa v TN, ale v podstate sa nikde necítim tak celkom doma... tak si vyber teraz.
přidáno 06.08.2014 - 12:24
slnečnica: Aha, trochu sme si nerozumeli. Ty si myslela server :) piste-povidky, tak som doma. Ale začínal som na maličkom basnicky.sk, sú to roky dozadu. Teraz sa však pohybujem hlavne na tých povidkach.
přidáno 06.08.2014 - 08:25
Michal: Ten nepoznám vôbec.Než som prišla sem, uverejňovala som na literi.cz. Nikdy však nie je na škodu rozšíriť si obzory, hm?
přidáno 05.08.2014 - 14:06
slnečnica: Som zvyknutý trochu na iné. Chodím roky na iný web. Toto som našiel náhodne :)
Som zo severu, Niedere Tatra. Ty?
přidáno 05.08.2014 - 14:00
Michal: To chce len čas, v pohode. :) Trochu od veci: Odkiaľ si?
přidáno 05.08.2014 - 13:52
slnečnica: Rozumiem. Téma domáceho násilia, hlavne na deťoch, je pálčivá záležitosť.
Ide o závažný patosociálny jav, ktorý sa vyskytuje bez ohľadu na spoločenské vrstvy. Takže ti rozumiem, dokáže to s človekom emočne zatriasť.

Trochu mimo.
Bože, kým sa tu ja naučím orientovať, tak bude zo mňa sivovlasý dedko. Trochu sa tu strácam. Čiže ak niekde na niekoho nebudem reagovať, nie je to tým, že nechcem. Len sa to ku mne nedonieslo :)
přidáno 05.08.2014 - 13:47
Michal: Úprimnosť a priamosť je vo vzťahoch nadovšetko. ;) Na svoju obhajobu môžem uviesť akurát to, že v deň, kedy som ju napísala, som sa dozvedela, že jeden "príkladný otec" stĺkol svoje deti, ktoré skončili s modrinami a svojou mamou na polícii. Tá báseň bola reakciou nato a bola na papieri skôr, než vo mne vychladla zlosť. Je mi jasné, že to znižuje jej kvalitu, ale písanie je pre mňa v prvom rade ventil, estetiku riešim až potom.
přidáno 05.08.2014 - 13:29
Inak k tým výchovným fackám.
Sú úplne zbytočné.
deti v puberte preržívajú obdobie akéhosi trhania sa z reťazí. Stavajú sa proti autoritám, chcú si skúsiť veci na vlastnej koži.
Ak dostali dobrý základ na začiatku svojho života, keď sa formuje ich charakter, vrátia sa. Vrátia sa, len čo si odžijú obdobie rebelov :)
přidáno 05.08.2014 - 13:27
slnečnica: Štatistiky sú najväčším klamstvom, vraj. To mi vždy tvrdil docent na psychológii :)

Preto mi to nekorenšpoduje, lebo forma mi píde trochu naivná. Nie, nechcem tým poukazovať an teba. Písať vieš, to som už zistil inde.
Skôr ide o to, že si bola príliš priamočiara. Možno ak by si tomu dala viac metaforickú formu, viac abstraktna, tak by to bolo v poriadku.
Lebo napríklad to, že čas zacelí rany, to je fráza. Ty sa k nim nepotrebuješ uchyľovať.
Máš schopnosť používať slovné spojanie nevšednejšie, poetickejšie.
Ale na druhej strane to chápem. Preto som písal, že uchopiť takú tému je na pováženie. Lebo väčšina autorov potom skĺzne k určitej naivite.
Nepotrebuješ ani také rýmy ako svet-viet.
Použila si rovnaký slovný druh. Zbytočne ti ten rým spôsobuje to, že báseň vyzerá ako riekanka.
Snáď moje slová zoberieš v pohode.
Ale ja som taký, úprimný a priamy :)
přidáno 05.08.2014 - 13:22
Sucháč: Ja nepíšem o výchovnej facke na výstrahu, ale o týraní detí.
přidáno 05.08.2014 - 13:21
Michal: Až priveľmi dobre viem, o čom tam píšem, žiaľ... týraných detí je toľko, nemá to nič dočinenia so štatistikou, to je, ako by sme verili číselným štatistikám o obetiach znásilnenia, kde v podstate polovica spáchaný trestný čin neoznámi, hoci z rôznych príčin...
Prečo by forma nekorešpondovala s obsahom? Prosím vysvetliť, rada sa niečo naučím. :)
přidáno 05.08.2014 - 13:09
Si na hrane. Uchopiť takúto tému, to je na pováženie.
Ono tieto básne často potom pôsobia tak mravokárne, niekto by ťa mohol viniť z kalkulu.
Ale páči sa mi tu nadšenie s akým si sa do toho vrhla.
ide z tej básne emócia, vnímam, že nie je písaná na efekt, ale skutočne ťa to pohoršuje.
Len som si nie istý, že či forma korenšponduje s obsahom.
Ale to chce iba čas, viac sa vypísať :)
přidáno 20.05.2014 - 00:50
Je dobrá, ale se vším nesouhlasím...jsem otcem dvou dětí, ten starší, Martin, je ve "školkové pubertě" a...pokud to znáš, nemusím Ti vykládat... samozřejmě nerad, ale občas mu jednu střelím a hlas zvyšuju taky...někdy je to to jediné, co zabírá a jednou mu to dokonce zachránilo život...
přidáno 24.04.2014 - 19:20
Devils_PIMP: Nerada píšem o takých ťažkých témach, na druhej strane ich považujem za natoľko dôležité, že cítim potrebu sa k nim vyjadriť - tak si vyber.
přidáno 23.04.2014 - 23:29
Ouplně by mi stacila prvni sloka - je to jak cist nekolik basni v jedne - coz se mi libi

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Najväčšia nespravodlivosť! : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Malý výjav počas omše
Předchozí dílo autora : Závan tvojej vône

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
štiler
» narozeniny
basak.venda [14], Sluníčková [3]
» řekli o sobě
Singularis řekla o casa.de.locos :
Velmi inteligentní osoba se širokým rozhledem. Její tvorba je postupně ovlivňována různými literárními (i neliterárními) inspiracemi. Dnes je (k mé radosti :-) ) cílem její tvorby sdělení.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku