přidáno 28.02.2014
hodnoceno 4
čteno 978(7)
posláno 0
Celý život trpím snahou nenechat se ovlivnit minulostí. Dosud nemám vyjasněné, zda se jedná o anomálii, životní styl, strach nebo něco jiného. Vím, že minulost je mojí neoddělitelnou součástí, ale já ji nechci! S přibývajícími léty o to víc. Je čím dál víc dominantnější a agresivnější. Ne, aby se živila konzumací minulých zážitků, metastazuje do současnosti a produkuje vzpomínky na omyly nebo situace, které se celý život snažím zapomenout. Likviduji staré fotografie i láskyplné dopisy poté, co jejich autor zmizel. Mám zafixováno, že na každého milovaného člověka mohu mít v bytě pouze jeden předmět, který jej charakterizuje a je vůči mně laskavý. Ne, že bych se měla za co stydět, ale vzpomínky na mě parazitují a mnohdy mi pokazí prožití přítomosti. Pocit (postoj) je den ze dne intenzivnější a já slyším "Jsem tvé je stáří!" V souladu s písní Michaela Kocába a Josefa Kemra bych měla říct "Pozvi mě dál", ale to se mi nechce!!
přidáno 28.02.2014 - 21:25
a nejhorší je, že čím je člověk starší, tím je té minulosti víc a víc ... ;o)))
přidáno 28.02.2014 - 19:46
Stuka: Děkuji za komentář.
přidáno 28.02.2014 - 14:38
vypadlo mi slovo "znechutiť" na konci predposl.odseku.
Sorry
přidáno 28.02.2014 - 14:35
To je zaujímavý pohľad na vzpomienky. Nikdy ma nenapadlo takto na ne hľadieť. Ale vieš že máš pravdu? Starý človek si naozaj hodne ničí prítomnosť tým, že ju stále porovnáva s minulosťou, alebo vzpomína to, čo bolo kedysi a častokrát potom upadá do ľútosti. Mladý človek je týmto nezaťažený.
Lenže - minulosť sa nedá z pamäti vymazať. Neviem či si čítala Dunu, ale vládca Duny napokon získal skoro nesmrteľnosť. Mal žiť asi 4,5 tisíc rokov a keď sa mu to chýlilo ku koncu, hovoril, že je hrozné to, že už všetko zažil a že už ho nemá čo prekvapiť. V tom asi bude kameň zakopaný. Pre dieťa je všetko nové. Každý kameň na ceste je preňho hotové dobrodružstvo. Pre starého človeka už nové nie je skoro nič, všetko akoby zažil a toho dokáže častokrát .
Takže držím ti palce a sebe tiež. Aby sme starli tak, že minulosť nás nemôže pripraviť o schopnosť znova a znova sa tešiť pohľadom na krásnu oblohu aj keď sme ju tisíckrát videli.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Bez minulosti : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Gran Canaria
Předchozí dílo autora : Černá je dobrá.

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Claire [15], raDan [10], Zdenička [10], darknessBara [9], KristynaKlimova [9], NoName [6], LudvíkRoiSoleil [3], Romuska777 [1]
» řekli o sobě
milancholik řekl o Sokolička :
Jedna z prvních, kteří mě tu svými díly zaujaly. A zájem o její díla i ji samotnou trvá... Osoba, které se můžu svěřit se vším, jedna z múz.. Nikdy jsem nečekal, že bych mohl někoho tak skvělého poznat přes internet. Moc si ji vážím.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku