Rozhodování není vždy snadné...
přidáno 07.02.2014
hodnoceno 2
čteno 927(11)
posláno 0
Zastavil se mi dech. To nemohli myslet vážně. Věděla jsem to už prá týdnů, jenže tohle...tohle mne nikdy nenapadlo. Jak bych to mohla vůbec dokázat? zabít v sobě nový život, něco tak čistého jako je dítě!
"Ne." pronesla jsem rozhodně.
Joey na mne pohlédl s očima plnými vzteku, matka s pochopením a otec rovnou zrudl zlostí. A... Pak oba spustili.
"Myslíš někdy na svou budoucnost? školu, práci a pak můžeš mít rodinu!" vyjel táta.
Joey se nejdřív zhluboka nadechl a pak mi začal tiše domlouvat.
"Je to nebezpečné, je to ostuda. Myslíš vůbec na mě? jak to vysvětlím našim? to myslíš, že odejdu z vejšky jen kvůli tvému...ehm...rozhodnutí?" probodl mne pohledem
Jenže já byla rozhodnuta. Vstala jsem. Sice mi bylo zle, moc zle. V tu chvíli je ale taková věc žene, v mém případě skoro dívce ukradená. Fajn, ubere mi to část života, ale co mi to vše dá? Chtěla jsem to obětovat, bylo mi jedno, co si o mě bude svět myslet. Vždycky jsem byla taková. Do všeho jsem se vyrhala po hlavě. A bylo mi to fuk! Bude mi chybět práce venku se zvířaty a bude mi chybět ježdění na mé klisně, ale pak nebudu sama. Nebudu věčně sedět a zírat do prázdnoty. Posledních pár měsíců můj svět rozzářil Joey. Potkali jsme se v parku, to si pamatuju až moc dobře. Nikdy jsem neviděla chlapa na koni a tenhle dokonce vedl vyjížďku ve městě! Jsme si souzeni, to je jasné.
"Správně, moje rozhodnutí." přitvrdila jsem. "Je to moje dítě, můj život. Ty si dostuduj školu, najdi si práci a žij normální život. Bůh ví, jak dlouho spolu vydržíme."
Muž sebou trochu trhl. Tatí jen něco zabručel, mávl rukou a odešel do vedlejšího pokoje. Podrážděně třískl dveřmi. Joey překvapeně zamrkal.
"Pokud to vidíš takhle." sklopil hlavu
Jenže takhle to nemělo vyznít! chtěla jsem mu jen říct, že se o sebe i dítě postarám sama, moje budoucnost je mi ukradená, ale on...musel mít dobrou práci. Potřeboval něco dělat. Až dostuduje chtěli jsme se vzít. Teď k tomu máme další důvod!
"Ale ne!" chytila jsem ho za ruku. "Já tě miluju, chci s tebou zůstat. Jen chci, abys byl šťastný a nezničil si kvůli mému rozhodnutí život!"
Tentokrát pochopil.
"Jsou to už jenom dva roky, chtěli jsme počkat, až dokončím školu." odmlčel se. "Ale já nechci čekat. Chci, aby měl opravdovou rodinu..."
Položil ruku na mé břicho. Do očí mi vhrkly slzy dojetí. Málem jsem se mu vrhla do náruče. Jen jsem mu položila hlavu na rameno. Přesně takhle jsem chtěla žít. S láskou, s budoucností. Málem mi ani nedošlo, na co se ptal. Zvedla jsem hlavu. Maličko jsem ji naklonila na stranu a tiše se zasmála.
"Mojí odpověď znáš." zněla prostá slova.
Nečekaně vzal mou hlavu do dlaní. Měla jsem pocit, že mi srdce vyskočí z hrudi, jak splašeně bilo. Tváře mi zrůžověly. Přesně jsem věděla, co přijde. Zavřela jsem oči ještě předtím, než se naše rty setkaly....
přidáno 07.02.2021 - 10:55
První dílo autora by dle mého neměla být povídka (a už vůbec ne tak dlouhá).
Až si ji přečtu, určitě napíšu podrobnější komentář.
přidáno 10.02.2014 - 17:45
Nemluvě o tom, že nemáš velká písmena na začátku vět, místy i špatně psanou interpunkci (klasicky, tak jako většina lidí tady píšou tečku a čárku před uvozovkami, jak se jim zachce), tak se v tom hrozně ztrácím. Odstavce tady neříkají nikomu nic (to zlo v podobě [tab] nepoužívá snad nikdo, jen já), ale o nich to ani není, ztrácím se v tom průběhu, je to kostrbaté, upřímně je to suché. Necítím z toho textu žádné pocity. I přes ty, co tam popisuješ, mi přijde, že v takovém momentu by citové projevy obou požívaly monstrózní gejzíry.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku