Jestli na lidech něco nesnáším, tak je to právě...
přidáno 03.03.2008
hodnoceno 9
čteno 1375(23)
posláno 0
*Z*Á*V*I*S*T*

Pachuť jedu na jazyku a velký trn v oku,
z ruky ti vyrazí pohár dobrého moku.
Z neštěstí by ti připravila koupel,
tvůj květ štěstí by spálila na popel…

Tvou vlastní jiskrou v oku
spálila by vše, co máš.
Utopila by tě v moři vzteku,
ale proč vlastně, marně se ptáš…

Kdo nevpustí ji do svého srdce,
neví, že i sladké hrozny chutnají trpce,
když rostou na cizí zahrádce,
kvůli nim i z přítele se stává zrádce…


přidáno 02.03.2016 - 22:56
korálek: U nás naštěstí taky není zakořeněná. A jsem za to ráda. Je to hrozná vlastnost a kdo ji v sobě má, dokáže být pěkně škodolibý, ne-li zlý. Závist by neměla být od toho, aby jeden druhému nepřál, ale naopak by měla sloužit k tomu, aby nás přiměla vzít si z toho druhého příklad a snažit se na sobě zapracovat. Koneckonců, nakonec to máme takové, jaké si to uděláme. A já jsem toho názoru, že co musím, to přijmu, a mohu-li něco změnit či aspoň ovlivnit, tak to prostě musím udělat. Inu, jsme lidé a život je boj. ;-)
přidáno 02.03.2016 - 22:32
K tomuto tématu bych jen řekla - jsem ráda, že se mě netýká:-)
přidáno 10.12.2012 - 18:10
Davidsoft:
V tom s tebou souhlasím. Člověk se musí právě snažit zlěpšovat se. Jen je někdy těžké najít tu správnou cestu, jakou se vydat. A pak na ní vytvrvat. Možná právš proto je spousta lidí, kteří proto raději jen závidí. A já párkrát už narazila právě na ty, co krom závisti vyloženě nepřejí. :-(
Ale naopak lidi, které to motivuje, jako jsi ty, těch si vážím a zaslouží si obdiv. :-)
přidáno 09.12.2012 - 09:56
Když někomu něco závidím, zkusím se zamyslet, jak toho dosáhl. Někdy se mi pak daný člověk stane vzorem - toužím být v něčem jako on (či ona). Někdy, třeba když odhalím, že toho dosáhl/a nečestnou cestou, cítím pachuť nespravedlnosti. Nemyslím, že zlo souvisí specificky se závistí. Zlý člověk může mít různé motivy k ubližování a dobrého člověka závist nemusí zkazit, ale naopak ho povzbudit k lepším výkonům.
přidáno 23.03.2008 - 20:50
Tak v tom s tebou souhlasím. Jsou různé druhy a stupně závisti. Stejně jako ty, i já občas někomu něco malinko závidím, ale taky mu to přeju. Je fajn, když má člověk něco, co ho dělá šťastným. Proč mu to odepírat? Proč nesnášet takové lidi, když ti jinak nic špatného neudělali?
Na lidech mi vadí, jakým způsobem můžou závidět. Nenávidím lidi, co by ti byli schopni udělat ze života peklo, co jim vidíš na očích, jak ti nepřejí. To nesnáším. Takovouhle závist prostě nemám ráda... Jenže bohužel, i takových velkých závistivců je tu nemálo. A z toho mi je smutno...
Vlastně tahle báseň je právě o těch lidech, kteří by ze závisti byli schopni snad všeho...
přidáno 22.03.2008 - 19:47
Báseň se mi líbila a se spoustou věcí bych tam souhlasila.
A anketa? Závidět je lidské - to je i moje volba. Ale podle mého to nejde takhle házet do jednoho pytle. Není závist jako závist. Já třeba dost často někomu něco závidím, ale zárověň mu to i svým způsobem přeju. Jsem ráda, že to on má, ale já bych to třeba chtěla taky. A to podle mě není nic špatnýho...
přidáno 03.03.2008 - 21:21
... s tím rytmem si fakt moc nerozumíš ... u mě teda se závistí nepořídíš ... fakt ... asi teda nejsem člověk ...
přidáno 03.03.2008 - 19:39
možná bych si malinko pohrála s rytmem - občas vypadá, že tam je, občas ne ;) ... pokud mám hodnotit i grafickou formu, tak je to pro mě zbytečně moc řvavé - bylo by asi lepší a efektnější zvýraznit třeba jen některé místo, které bys potřebovala "vyřvat"
přidáno 03.03.2008 - 16:49
taky často závidím..opravdu myslím, že je to lidské, ale důležité je tento pocit umět aspoň nějakým způsobem potlačit...protože až činy dělají opravdu člověka...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Závist : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Písmenko "S"
Předchozí dílo autora : Setkání na hřbitově

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku