přidáno 26.12.2013
hodnoceno 3
čteno 931(12)
posláno 0
Prolog: Vznik Adobardu

Na začátku byl Neo. Neo měl manželku Rípel. Neo a Rípel žili ve hvězdné nicotě, která se stala vesmírem. Narodili se jim tři synové: Aghal, Serno a Antü. Neo vytvořil zemi Adobard - místo kde mohou žít jejich synové.
Aghal miloval zlato, stříbro a drahé kamení více než-li jeho bratři. Serno miloval hory a jeskyně a Antü vše živé.
V Adobardu žili sedmset let a Neo viděl jejich samotu a tak vytvořil lidi, aby sloužili jeho synům.Lidé žili krátce – jen stošedesát let. Lidé byli stejně velcí jako dlouhověké božské bytosti, ale méně chytří.
Serno si vzal za ženu dceru krále černovlasých jižanů Karsu. Karsa byla zkažená ve svém srdci, mocichtivá a domýšlivá. Serno byl Karsou donucen postavit v horách pevnost Mazbür. To Sernovi nevadilo, ale když Karsa chtěla, aby jí stvořil sluhy, tak se rozčílil, protože věřil, že není dobré stvořit jiné rasy než stvořil Neo. Po čase ho Karsa přemluvila a Serno začal bádat a tvořit novou rasu.
Antü si vzal za ženu dceru krále severu – Lórensu. Lórensa byla nejkrásnější lidskou dcerou v Adobardu. Antüho žena byla pravým opakem Karsy – byla milá, moudrá a milovala hudbu. Antü a Lórensa měli dceru Cöe a syny Artana a Nerla. Cöe si po vzoru rodičů vzala za muže Ersedského prince Narona. Nerla si vzal za ženu princeznu z Owuských ostovů Setulen. Cöe se stala matkou Loídských, Modrých, Bílých, Zelených a Nardelských elfů. Nerla se stal otcem všech vznešených elfů. Artan si vzal za ženu Cöeninu dceru Kelwë. Jejich potomky se stali všichni šedí elfové.
Aghal měl srdce u všech cených věcí a proto stvořil trpaslíky, kteří sdíleli jeho touhu po zlatě. Aghal také vystavěl největší trpasličí město Draconer.
Serno dlouho nevěděl co vytvořit. Po padesáti letech vytvořil paskřítky. Paskřítci byli vycoci metr a padesát cm. Tito okřídlení netvoři se množili jako kobylky. Čím bylo paskřítků více, tím méně plnili rozkazy. Serno je na Karsin rozkaz začal pobíjet, ale pár desítek paskřítků uniklo a založili kolonie všude po Adobardu.
Poté Serno stvořil ohavné bytosti – skřety. Skřeti byli poslušní a vedli války s lidmy, elfi a trpaslíky po mnohá staletí.
Karsa strhla na svojí stranu všechny draki a Serno jim daroval oheň. Draci rozsívali zkázu po celém Adobardu.
V roce 1744 se v Sernovi ozvalo svědomí, proto Serno pozabíjel na sedm set skřetů a několik draků. Poté Serno vystoupal do Hvězdné nicoty k Neovi, Neo uviděl v jeho srdci dobro a tak mu odpustil.
Když se to Karsa dozvěděla, tak se ujala vlády nad říší Zla. Karsa nebyla dobrá vůdkyně a tak se říše rozpadla a s Karsou zůstalo jen pár věrných včetně Modrého draka.
Serna vytvořil novou rasu, která byla silnější, chytřejší, nebezpečnější než všechny rasy jež Serno stvořil.Tito šupinami porostlí válečníci se jmenovali Ulfagové.
Serno sestoupil do Adobardu na poloostrov Loíd. Zdejší elfové ho poznali a než jim vysvětlil že je přítel, tak ho zastřelili.
Neo který to všechno viděl se zřítil na Adobard v podobě bílého draka. Neo pozabíjel stovky elfů, ale elfí kouzelník Prëosel zabil Nea kouzelným kopím.
Ulfagové ze stromů zaútočili na elfi. Zabili sedm set elfů a další stovky zranili. Posledních dvacet ulfagů uteklo a od této rasy byl na sto let mír.
Neblahý osud potkal i Cöe, kterou Karsa v souboji zabila. Karsa zabila i Antüho s jeho manželkou.
Jediný Duch Aghal unikl a skryl svoji matku v městě Draconer.
Na sto let začal Chaos.
přidáno 01.02.2014 - 11:25
TomasNois: Tá záplava mien je nutná, pretože je to akési "kronikové" rozprávanie. Dotyčný "kronikár" píše na základe vedomostí JEHO sveta a anie nášho, preňho je jasné, že každý pozná Nea ;)
přidáno 01.02.2014 - 11:23
Najprv mi to pripomenulo Silmarion a tá záplava mien a rás ma doslova omráčili, avšak práve to, patrí k prológom fantasy románov, je to snaha o autentické vykreslenie sveta :). Mená stále dookola opakovať nemusíš :) napr. :"Poté Serno vystoupal do Hvězdné nicoty k Neovi, Neo uviděl v jeho srdci dobro a tak mu odpustil"- mne by sa viac hodilo: Poté Serno vystoupal do Hvězdné nicoty k Neovi, TEN uviděl...
Ale musím sa priznať :D, že ako tolkienista takéto diela milujem a teším sa na ďalšie pokračovania :)

PS: v tomto type románu, sa nehodia miery SI (cm, m, km,...), ale skôr míle, stopy, lakte, atď...
přidáno 08.01.2014 - 03:34
naposledy jsem se s necim takovym setkal u eddingse. Ja se v tom vzdycky jen ztracim a polovinu jmen si nepamatuju. Ale budiz, nekde je takove intro treba. Zkus dat dalsi kousek at vime o cem to je. Kazdopadne ... Jsou sice draci, ale vidim drakY ne draki, to same elfY ne elfi

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Prolog: Vznik Adobardu : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Adobard: 1-1

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
štiler
» narozeniny
Chloé [12]
» řekli o sobě
shane řekl o Amelie M. :
Drsná holka s něžnou duší, jejíž dílka čtu si rád, rozpláče, též touhou vzruší, dovede i rozesmát... ♥Prima človíček, který ví, co život obnáší a bere jej tak, jak přichází! Může mne jen těšit, že právě díky kdesi sdílenému odkazu na moji báseň "Když život nedá se už žít" zavítala mezi nás! Již mnohokrát mne inspirovala k zamyšlení nad věcmi, které mne doposud míjely a jindy ve mně probudila touhu k veršohraní! Jsem rád, že jsem ji poznal, je takovým milým oživením nejen tohoto portálku...:-)))
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku