Opravdu mini text, který mne napadl při práci na zahradě. Jen nepatrné zamyšlení, bez rozuzlení.
přidáno 08.09.2013
hodnoceno 10
čteno 1153(20)
posláno 0
Nic nechápu.
Skrčená v maličkém pokoji, jen uzounkou škvírou pozoruji svět, tenký proužek osudů. Míhají se v nich lidé, necelí. Někdy se jim tvář směje a než přejdou kolem mého okénka, záda se jim shrbí v pláči. Události nikdy neplynou, skáčou, schovávají se, jsou bez souvislostí.
A přitom kdesi v paměti chovám vzpomínky na hroudy země, hnědé, hemžící se malým životem, prorostlé kořínky. Na trávu vyrůstající z té hlíny, i na život vzcházející z ní. Na padlé stromy v poklidu práchnivějící, těla bez života v konečném rozkladu. Počátky i konce spojené v jedno.
Někdy vklouzne do mé cely teple žlutý paprsek slunce. Nastavím mu dlaň, bíle zazáří, prsty zrůžoví, ještě jimi protéká krev. Kdesi v ní je všechno uloženo. Základ všeho, hledaný a nenalezený, prostý a vždy přítomný. Jsem mu tak blízko.
A pak, paprsek zmizí a vrátí se tma. Těžce polknu, obejmu se dlaněmi ještě teplými od slunce a přitisknu tvář ke škvíře.
A stále nic nechápu.
přidáno 07.11.2013 - 13:07
Orionka: Díky!
přidáno 07.11.2013 - 12:58
Nepatrné zamyšlení, které nutí k zamyšlení i čtenáře. Pěkné!
přidáno 13.09.2013 - 19:59
Meluzina: Díky!
přidáno 13.09.2013 - 17:20
Krásně napsané.
přidáno 08.09.2013 - 18:36
Miro Sparkus: Děkuju moc!
přidáno 08.09.2013 - 16:58
Na minitext je to povedené. Člověka to nutí k přemýšlení a to je dobře. Ty pasáže, co již byly zmíněné níže, jsem chtěl vyzdvihnout také. Povedená "miniaturka".
přidáno 08.09.2013 - 16:03
Go3girl: Děkuju moc!
přidáno 08.09.2013 - 15:57
Zajímavé zamyšlení, líbí se mi část o slunci, hlavně pak toto: "Těžce polknu, obejmu se dlaněmi ještě teplými od slunce a přitisknu tvář ke škvíře. A stále nic nechápu." Perfektně napsané... :)
přidáno 08.09.2013 - 15:49
taron: Díky :-)
přidáno 08.09.2013 - 15:47
necelí lidé...události nikdy neplynou, skáčou, schovávají se, jsou bez souvislostí :)...no, tak toto mě zaujalo na celém minitextu nejvíce, díky.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Zvláštní světlo : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : To jméno nikdy neříkej - 17. kapitola "Vir"
Předchozí dílo autora : Plynutí

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
angel [16], Bambulka [14], Jitrocel [1]
» řekli o sobě
BorůvkaB řekla o Meluzina :
Moc jí v poslední době vděčím za novou vervu, se kterou píši své básně :) Moc si cením jejích komentářů a názorů, se kterými většinou i souhlasím :) A ani její díla jí nemohu vytýkat- protože ta také stojí za velké uznání :)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku