Uplně první povídka, kterou jsem za život dokončila. Je docela dlouhá, tak se mnou mějte trpělivost. Pokud se bude líbít, pokračování napíšu moc ráda.
přidáno 08.09.2013
hodnoceno 7
čteno 1402(17)
posláno 0
Naše obličeje jsou vzdáleny snad desítky milimetrů. Naše rty se setkají. Je to jako dokonalé souznění dvou elementů. Je to kouzelné. Obejme mě silně svými pažemi a jednu ruku mi přitiskne zezadu na krk. Cítím, jak mi všude po těle vyskakuje husí kůže, sladkou chuť na jazyku a jeho dotyk ve vlasech. Cítím lásku. Pak to přestane. U nevidím nic. Tma. Zhluboka se nadechnu, posadím se. Jsem doma, v ložnici. Spala jsem? Cítím horký pot, který mi pokrývá tvář a snažím se ukonejšit svůj rychlý, přerývaný dech. Byl to jen sen? Moje první myšlenka je naplněná zklamáním. Sakra!

Vánoce se blížily, teplota klesala každým dnem a každou noc se mráz zdál ostřejší. Oblékla jsem si kabát a zadívala jsem se do zrcadla. Vzpomínka na sen, který se mi zdál mě vyvedla z rovnováhy a celé tělo mi polilo horko. Vždyť ho ani nechci... Proč se mi vůbec takový sny zdaj? pomyslela jsem si, ale odpověď jsem nehledala. Poslední pohled na svůj odraz jsem zaměřila na oči. "Sakra holka, ten kluk tě chce a ty jeho, tak netvrď opak!" křičelo moje podvědomí. Odpověď si mě našla sama.

Jak se dveře do školy blížily, začala jsem pociťovat jakousi úlevu. Možná to bylo proto, že moje tělo už toužilo po vyšší teplotě, která v té obrovské, vyhřáté budově panovala, nebo právě proto, že to bylo místo, kde jsem se cítíla, narozdíl od domova, vždy chtěná. Další důvod jsem si snad ani nechtěla připouštět. Byl to totiž on, co mě ke škole tak nezastavitelně přitahovalo. Věděla jsem, že se uvidíme, zahledíme se tomu druhému do očí a usmějeme se, možná si řekneme "ahoj" a pak se mineme. Minimálně v mojí hlavě bude pak ještě několik hodin ležet jeho pihatá tvář a usmívat se na mě. Vkročila jsem do školy a byla si víc než jistá, že se ten den nepotkáme jen jednou.

Nejdelší přestávka, která začínala v deset hodin byla pro většinu studentstva velice důležitá. Nejstarší ročníky využívaly volný čas na kouření za školou, což ještě nebyla moje starost. Druháci, prváci a nižší gympl se většinou potloukali po škole, nakupovali svačiny a dopisovali úkoly. My jsme nakupovali. "No, tak to by bylo. Jdeme zpět do třídy, nebo si tu někde sedneme?" zeptala jsem se spolužaček, i když mi jejich odpověď byl jasná. "Zůstaneme tady." prohlásila kamarádka a s vítězným výrazem se posadila na lavičku v rohu vestibulu. Sedla jsem si vedle ní a skupinka se ochotně přidala. Po několika minutách jsem si uvědomila, že cítím něčí pohled, který je upřený přímo na mě. Byl to on a díval se na mě s takovou intenzitou, že jsem nebyla schopná mu pohled dlouhodobě oplatit. Cítila jsem jenom jak se moje tváře zalévají rudou.

Zvonek oznamoval konec poslední hodiny a většina třídy se vyřítila na chodbu ve snaze dostat se ve frontě na oběd mezi prvními, já však nespěchala. Už před několika dny jsem si oběd na ten den odhlásila. Pomalu jsem došla do šatny. I přes to, že jsem se poměrně těšila až budu doma a lehnu si do postele, nezrychlila jsem ani v šatně. Vlastně jsem ho chtěla vidět. Když jsem si všimla, že už pěknou chvíli jen tak stojím před skříňkou, začala jsem hrabat v tašce a hledat klíče. Nebyly tam. Nechala jsem je ve třídě. Sakra! Rychlou chůzí jsem došla do třídy a ke své radosti jsem klíče objevila ve své lavici, kde jsem je předtím nechala. S úsměvem jsem vyšla ze třídy a chvíli mi trvalo, než mi došlo, co vidím. Byl tam on a právě vycházel z vedlejší třídy.
"Ahoj." řekl, trochu překvapeným tónem, když mě uviděl. "Ahoj..." vrátila jsem mu pozdrav. "...no... co tu děláš?" dodala jsem s tázavým výrazem ve tváři. Usměj se, prosím, usměj se!
"Byl jsem si pro knížky, co jsem si nechal v lavici." odpověděl, "A ty?" zeptal se na oplátku a konečně mi věnoval upřímný úsměv. "Klíče." odvětila jsem potichu a zvedla ruku, ve které jsem držela svazeček klíčů. Jeho úsměv se rozšířil. I přes to, že jemu bylo jenom 14 let a byl tedy o dva roky mladší než já, mě měl přečtenou a dokonale věděl, že jsem jím unešená. "Aha. Kudy jdeš domů? Mohli bysme jít spolu..." řekl po delší chvíli a napětí ve vzduchu trochu povolilo. "Jdu k nádraží." odpovělěla jsem.
Stáli jsme snad půl metr od sebe a vzdálenost mezi námi se stále zmenšovala. Nemám tušení jak dlouho jsme tam mohli stát. Vteřiny, minuty,... roky? Ucítila jsem dotyk na levé ruce a moje oči k ní okamžitě spadly. Držel mou ruku a pomalu proplétal své prsty s mými. Co se to sakra děje? Proč to nedokážu zastavit? běželo mi v hlavě. "Protože nechceš!" odpovědělo mi podvědomí s výrazem zadostiučinení. A mělo pravdu. Chtěla jsem to tak.
"Nemyslíš, že je to špatné?" zeptala jsem se šeptem. "Nemyslím." odpověděl, "Já to vím." Na jeho tváři se objevil hříšný úsměv a já věděla, že už nedokážeme přestat.

KONEC!

Pokračování příště...
přidáno 16.09.2013 - 00:32
Z větší části se připojuju k hereticbeast. Téma příliš všední a nenápaditě zpracované. Podle mě ale je hlavním nedostatkem absence příběhu (povídka = zapsaný příběh) a nějaké přirovnání to nezachrání.
Označit tuto povídku jako "dlouhou" může jen začátečník :-). Jde o mikropovídku.
Část s jídlem čtu až po proškrtání. Málo! To, co zbylo nedává (ztratilo) smysl.
Pro snadnější čitelnost (pochopení) by bylo dobré lépe pracovat s odstavci. Do jednoho odstavce patří přímá řeč (i s větou uvozovací) jedné osoby. Změna osoby = nový odstavec.
přidáno 08.09.2013 - 13:51
hereticbeast: Jsem ten typ cholerického extroverta, který by Tě poslal do pr*ele, ale uvědomila jsem si, že objektivní kritika je pro mě spíš přínosem... mám toho spoustu na zlepšení! :) Neumíš si představit, jak mě tvůj první komentář vyvedl z míry :D Jinak ti děkuji za tvůj druhý komentář, hned budu mít klidnější spánek :)
přidáno 08.09.2013 - 13:48
mannaz: Děkuji. :) Změnila jsem tu část s jídem, trochu jsem to tam "usekla" :)
přidáno 08.09.2013 - 13:06
Go3girl: jsem rád, že nejsi ten typ cholerického extroverta, který by mne (čur*ka) okamžitě poslal do pr*ele, aspoň co se prvního dojmu týká. :D

Přečetl jsem si to ještě jednou, takže malé doplnění - co se týká chyb, je jich minimum a to je dobře a zjišťuji, že mně to sice nezaujalo, ale ani mne to nenudilo, nepřišlo mi to nějak moc naivní, nebylo mi to proti srsti, což se mi u podobných věcí stává málokdy. Možná mám jen špatné zkušenosti z americkou romantickou tvorbou. Tak psaní zdar. :)
přidáno 08.09.2013 - 13:06
Čte se to docela fajn. Asi bych proškrtala tu část s kupováním jídla. Takhle mi z toho mnohem podstatnější přijde informace o frontě, návalu, dohadování o tom, kam si sednete, než to podstatné, totiž to, že jste se tam zase potkali. V každém případě ale nepíšeš nudně :-)
přidáno 08.09.2013 - 12:57
hereticbeast: Děkuji za upřímnost, ta se dneska zas až tak často nevidí. Pokusím se pro příště dát na tvoje rady a trochu to oživit... :) Ne, neodradil... a děkuji za uvítání :)
přidáno 08.09.2013 - 12:46
Poctivá práce, která ovšem ničím nepřekvapí a na tak obyčejné téma je zpracována přiliš nezajímavě. Na vyjádření něčeho podobného by stačila básnička a to ani ne nějak moc dlouhá. Občas by neuškodilo proložit to nějakým přirovnáním a celkově psát trochu více obrazně, případně nějak to oživit. Když ale říkáš, že to bude mít i pokračování, třeba se vše vyvrbí v něco lepšího, než dosud je. Pokud ale ne, opravdu příště napiš báseň.

Je jen na tobě jak můj názor vezmeš, ovšem já úpřímně nemám rád romantická díla (filmy, knihy, básně, povídky), takže možná jsem jenom tímto omezený. Každopádně tě tu vítám a doufám, že jsem tě neodradil od dalšího tvoření, protože by to byla škoda, přestože jsi mne nezaujala, tak jak jsem si přál.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Jednou a navždy... : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Sorry.

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Norian [14], Muchula [14], Terezka [13]
» řekli o sobě
Le Jerrr řekl o Adrianne Nesser :
Anet... " upe nejvíc v pohodě holčina"--- takoýhle komentář by byl asi v dnešní době populární a zcela normální, ale myslím, že bude prostě stačit když napíšu: " Anet, seš super holka a moc si tě vážím, tak ať ti to zůstane....Už teď, i když mám ještě opici jak hovado, se moc těším na tu oslavu v Díře!!!: )
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku