přidáno 05.07.2013
hodnoceno 2
čteno 731(2)
posláno 0
Esterka tak nerada chodí do školy, nejen že se jí spolužáci posmívají a lepí jí na záda cedulky, ale ani škola jí nejde. Snaží se učit, ale vůbec jí to nemyslí, nedokáže se soustředit. Pak dostává špatné známky a maminka se zlobí. Esterce je to velmi líto. Tlak ve škole nezvládá, zvlášť teď před maturitou, a často utíká ze třídy. Pak chodí pozdě do hodiny. Učitelé jí to sice tak nějak promíjí, ale už se jim to přestává líbit. Jednou si ji zavolal třídní učitel: Esterko,“ povídá jí, „co se s tebou děje? Chodíš jak tělo bez duše, utíkáš ze třídy, myslím, že bys potřebovala odbornou pomoc. Možná by ses měla nechat hospitalizovat v nemocnici.“ „Do nemocnice? Ani nápad!“ vykřikne Esterka a utíká pryč. Vyběhne ze školy, která leží u smíšeného lesa, co na podzim hýří barvami, zvedne ruce a letí přes školní pozemek. Přeletí plot a letí přes předměstí, kde se nachází domky s malými zahrádkami, směrem k městu. Do očí jí padnou modré budovy nemocnice. Přemůže ji zvědavost a letí se podívat, jak vypadá psychiatrické oddělení. Přilétne k jedné z budov. Psychiatrické oddělení je třípatrové. V přízemí se nachází místnost pro denní stacionář a tělocvična, v prvním patře je oddělení pro muže, ve druhém pro ženy. Ve třetím patře jsou lékařské pokoje. Jak si tak Esterka psychiatrii prohlíží zblízka ze vzduchu, všimne si jí náhle jeden z pacientů. Esterka se lekne a leknutím sletí dolů. Nerada by své létání stavěla na odiv. Snad to pacient nikomu neřekne.
Pak jí hlavou probleskne, že zase přijde pozdě na hodinu. Nerada, ale otočí se a letí zpětdo školy. Zrovna mají biologii a hodnou paní učitelku, která jí to odpustí. Ale je jí jasné, že to takhle dál nejde. Jenže co má dělat, když je to ve škole k nevydržení. Musí doufat, že to nějak přečká, než z gymnázia vypadne a půjde na vysokou.
Po hodině si dal Esterku zavolat třídní učitel. Řekl jí, že mluvil s jejími rodiči a ti s hospitalizací nesouhlasí. Když už nebude Ester blbnout, tak psychiatrii ujde. Esterce se trochu ulevilo. Co by tomu asi řekli spolužáci, že byla v „blázinci?“ I když na druhou stranu cítila, že by pomoc potřebovala a asi i chtěla. Ale rodiče by nadšení nebyli. Ti jsou samozřejmě šokovaní, co Ester ve škole vyvádí. To zase bude „výslech.“ Esterka však nemá chuť něco vysvětlovat, za prvé jí to nějak nejde a za druhé by ji určitě nikdo nepochopil. Třeba se jí jenom zdá, že jí spolužáci ubližují, možná si za to může sama, že je „divná.“ Ještě, že má své létaní. S ním snad „přežije“ všechno.
přidáno 06.07.2013 - 10:07
mannaz: lepení cedulek a přímé posmívání jsou mé skutečné prožitky, bylo to asi před 13 lety.
přidáno 05.07.2013 - 20:24
Začetla jsem se, pěkně od začátku, a přemýšlím, co napsat.
Esterka se mi zdá na svůj věk (asi 17) hodně dětská. Na gymnáziu už se v tomhle věku moc nepěstuje lepení cedulek a přímé posmívání. Jde se na to rafinovaněji a krutěji.

To je jediná připomínka k obsahu. A vzhledem k tomu, že se jedná o téměř pohádkový námět, tak to vše beru. Přiběh mě okouzlil právě svou prostotou a čistotou. Určitě budu číst dál :-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Vzduchem bez křídel 7 : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Vzduchem bez křídel 8
Předchozí dílo autora : Vzduchem bez křídel 6

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Leslie
» narozeniny
Norian [14], Muchula [14], Terezka [13]
» řekli o sobě
zamilovana do nezamilovane doby řekla o Rozárka :
Bylo nebylo.. a jednou přeci jen bylo.. a vůbec nikomu nepřišlo důležité, jak je to daleko /jako to obvykle v pohádkách bývá/... viděly se, poznaly se.... a minimálně jedna nikdy nezapomene na slečnu, která si na jejích kolenou četla deník....protože když ji obejmeš, zahrně tě nekonečnou důvěrou tak, že zapomeneš... jaký by to mohlo být, kdyby.... někdy prostě "kdyby" neexistuje.. a pohádky v našich srdcích mají neuzavřené konce, za které na oplátku dáváme a dostáváme naději na "příště"... jsem strašně ráda, že jsem tě mohla poznat... a doufám, že se ještě někdy uvidíme :)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku