Kdo nezná asi nepochopí... Bylo to původně napsáno jako úvaha do religionistiky na téma kryptonáboženství. Zvrhlo se to výpoveď o našem profesorovi fyziky...
přidáno 07.04.2013
hodnoceno 1
čteno 1241(11)
posláno 0
Kryptonáboženství - kult osobnosti

...to je problém humanitních věd, třeba slovo náboženství má asi 12 různejch definic...
--- Pavel Kraemer


Kult osobnosti je docela rozšířená forma kryptonáboženství. Kultu osobnosti vděčíme (i když často ne vděčně) za spoustu věcí, například za nacistický pozdrav Heil Hitler,v Praze se zase kult osobnosti projevil v padesátých létech stavbou sochy Stalina na Letné a skoro každá sekta má kult osobnosti - zakladatele sekty.

Kořeny kultu osobnosti nalezneme již ve starém Římě. Tam svého císaře prohlašovali rovnou za boha. A pak to pokračovalo dál a dál velice úspěšně dějinami.

...Řekové by takovouhle bl... věc nikdy neřekli...
--- Pavel Kraemer


Zastavím se u Mao Ce-Tunga.
Zakladatel čínské lidově-demokratické republiky měl kromě slušně vybudovaného kultu osobnosti ještě jednu zajímavou věc - rudou knížku. Rudá knížka vešla ve známost hlavně během takzvané rudé revoluce. Byl ní ozbrojen téměř každý její účastník. A co v ní bylo tak zajímavého? Byly v ní citáty velkého předsedy Maa. To je ještě docela známá informace. To šokující teprve přijde.
Po naší škole totiž jedna taková knížka koluje!!!Pravda, není rudá, ale růžová, a citáty v ní nevyslovil Mao Ce-Tung, ale pan profesor Kraemer.
Některé věty které řekl byly natolik vtipné, že jsme neodolali a zapsali si je na obal sešitu. Postupně se obal sešitu zaplňoval. Jednoho památného dne jedna moje spolužačka přinesla druhé mojí spolužačce na zapisování těchto hlášek růžový sešítek. A tak jsme si začali zapisovat.
Na tom by nebylo nic divného, hlášky svých učitelů si zapisovali již studenti před námi. Například na matfyzu mají celou databázi těchto hlášek. (dodat www)

Tady je matematika! Tady je pravda!
--- Pavel Kraemer


Divné to začíná být když se na tuto knížku začneme odvolávat jako na Bibli či Korán. Ty citáty jsou totiž vytržené z kontextu (to je ale problém většiny citátů). V knize totiž najdeme například i citát „Máte téměř garantováno, že co se učíte ve škole nebudete potřebovat“, což se dá velice snadno zneužít. Všechno se musí brát s rezervou. I svaté knihy.

Matematik se cítí božsky když něco vynalézá...
--- Pavel Kraemer


Někteří lidé říkají, že je pan Kraemer bůh. Myslí to samozřejmě jen z legrace, ale občas zaslechnete výrazy, které potvrzují, že je pan Kraemer nějaká nadpřirozená bytost, například: Dělá tam na tabuli nějaký kouzla. Lze to nějak pozemsky vysvětlit? Lze, termínem kouzla nebo triky máme na mysli způsoby řešení příkladů, nad kterými zůstává rozum stát, např: „Tohleto si škrtáme, jsme ve fyzice ne v matematice, můžem si to dovolit.“ Pan Kraemer tedy zřejmě bůh není.
Jaké má tento kult důsledky? Naštěstí téměř žádné. Jedinými viditelnými důsledky jsou jedna skupina na Facebooku, jeden růžový sešit plný hlášek a spousta zábavy při jeho čtení. Myslím si, že je méně nebezpečný než například kult osobnosti - Che Guevary, projevující se fotografiemi na tričkách. abych dokázal (ne)bezpečnost tohoto kultu, přidávám poslední odstavec:

Uvědomte si, že tuto práci napsal příznivce tohoto kultu - evangelista růžového sešítku.

...no a ten Euler napsal nějaký dlouhý rovnice, patnáct minut psal, pak udělal tečku a řekl: "to je důkaz, že existuje bůh."
Pavel Kraemer



PS: Pan Kraemer má sice docela slušný kult osobnosti, ale omezuje se jen na naší školu a převážně naší třídu.
Existuje však ještě jeden člověk který má na většině waldorských škol (spíše mezi učiteli) kult osobnosti - Rudolf Steinar. Na jedné waldorfské škole dokonce dostal přezdívku "Svatej Rudla".

--------

Jinak ostatní Kraemerovy hlášky najdete zde: http://ruzovy.soup.io/
přidáno 07.04.2013 - 08:42
To je zajímavá úvaha.. máme také podobného profesora na historii...(A když se zbavil Marie, nabrnknul si Ludmilu a měl s ní devět harantů.) :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Kult PK : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Obracení posledního vlaku
Předchozí dílo autora : Mžurky

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku