přidáno 18.02.2013
hodnoceno 10
čteno 1139(13)
posláno 0
Cesta byla tak strašně dlouhá. Úmorná, nebezpečná, skličující a přesto jsem se do ní zamiloval. Když jsem usínal pod sadem, jedl jablka a přemýšlel o svém bytí - smál jsem se na celý kraj. Ach, mně bylo tak krásně, neúnavně božsky. Večer jsem hleděl na hvězdy, ve dne na krásu přírody. Vesmír mi připadal nadpřírodní, to co nemohl stvořit nikdo z nás (ani ona). Jediný, kdo měl žezlo, byl čas.
Jednoho pustého dne, kdy nebylo vody, natož jídla, jsem potkal staříka.
Měl stříbřité vlasy rozpuštěné do kolosálních vln a jednoduché šaty. Látka mi byla neznámá. Přišel ke mně, podal mi ruku a řekl: „Miluj květ tak, jako on miluje tebe. Miluj svobodu tak, jako ona tebe. Pomiluj se s vůní, jen ona tě dokáže sepnout“. Načež zmizel a už jsem ho nikdy neviděl. A víte, co je na tom nejhorší?
Zrovna jsem se probral z bezvědomí, které mi způsobila zpráva od doktorů: Máte poslední měsíc života, pane M.
přidáno 16.07.2013 - 18:12
Ronald Reagan: Díky! :)
přidáno 10.07.2013 - 18:21
Sákra tak toto bylo úchvatné. A ten závěr se mnou úplně takhle zatřás! Tak to má u novel prý být.
přidáno 19.02.2013 - 12:04
Gwendory: Děkuji :)
přidáno 19.02.2013 - 00:37
Je to zajímavé, mě se například líbí ty květnaté výrazy, a zdá se že to bude mít i nějakou hloubku, dost mě to dílo připomíná Remarqua, kterého mám osobně hodně rád ;)
přidáno 18.02.2013 - 21:19
inkoust: Co se týče těch čárek máš pravdu - celkově v nich nemam uplné uvědomění a všiml jsem si pár chyb, tak je opravím. Díky za komentář a upozornění :)
přidáno 18.02.2013 - 21:17
Yana: Děkuji za komentář a hodnocení :) Určitě se k tomu ještě vrátím a zvážím to, díky :)
přidáno 18.02.2013 - 21:17
Vladan: Ano je to díky obsahu, nenašel jsem kategorii "nanopovídky" samozřejmě sranda, díky za koment :)
přidáno 18.02.2013 - 20:05
Já nevím, jestli existuje kategorie nanopovídky. Líbí by se mi to i jako povídka. V použití čárek máš nějak nejasno :-) "Večer hleděl na hvězdy, ve dne na krásu přírody". Nad touto větou se ještě pozastav. Kdo hleděl? (PS: mně bylo, ke mně - 3.pád)

Yana: Nevím, ale jsem si skoro jist, že neznámá látka proto, že ten stařík nebyl nikdo, koho může člověk poznat zcela, dokud se s ním nesejde navždy :-)
přidáno 18.02.2013 - 11:58
Třeba je to zařazeno v novelách jen tak kvůli obsahu
( dlouhý život ), mě vyrušila jedna věta. Látka mi je neznámá. Jinak mě to překvapilo, obsah se mi líbí, ta vyjádřená bezstarostnost, rozhovor se staříkem, procitnutí. Jo, líbí
přidáno 18.02.2013 - 10:44
Ufff.. proč je to v novelách? Novela je rozsahem na pomezí dlouhé povídky a románu. Tohle bych nazval nanopovídka.
Vadily mi zběsile umísťované čárky i některé "originální" výrazy. Ne, že bych vše pochopil (ji, například).

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Běh životem : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Murrina Uirginis
Předchozí dílo autora : Zhmotnění

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku