"příběhy z natáčení"
přidáno 22.01.2013
hodnoceno 15
čteno 1504(33)
posláno 0
Děti, když jsou malé jsou tak kouzelné........

Ty okamžiky, ty chvíle, těch pár málo let, kdy jsou naše děti ještě malinké. Neovlivněné okolním světem. Chvíle kdy malinká ručička spočívá bezbranně ve vaší. Malá bystrá očka, se tázavě dívají do vašich. Chvíle, které v nás zanechávají, hluboké, něžné vzpomínky a nostalgii, která se nám s přibývajícím věkem bude vracet stále častěji.I ony, naše děti, tohle prožijí …

Koloběh lidských osudů a v nich, jen těch vzácných málo chvil souznění, pro které stojí žít.



***

…. „KOLEGA KOLEGA ŠTĚPÁNEK, CO TO NESEŠ VEŽBÁNEK, NESU, NESU KOLEGU“….



***



Bylo poledne, já měl volno a s malým 5tiletým synem, jsme celé dopoledne, strávili v Brněnském parku Lužánky. Běhali jsme spolu po trávníku za balónem, houpali na houpačkách, prostě ta nejjednodušší a nenáročná, tatínkovská zábava, jednoho krátkého dopoledne.

Nadešel čas oběda a mi se vydali k tramvajové zastávce. A když jsme zahlédli přijíždějící tramvaj, rozběhli se přes trávník. Nastoupili vpředu, dveřmi u řidiče.

V tramvaji hned u prvních dveří bylo volné sedadlo. Jsou to taková dvě sedadla hned za dveřmi, a dost těsně naproti sobě. Na protějším sedadle seděl černoch ve světlém oblečení bílé kalhoty a košili s vázankou přes stehna pečlivě složené bílé sako.

Posadil jsem se a vzal synka na klín. Uvelebili jsme se a tramvaj se rozjela.

Koukal jsem se oknem na míhající se domy, auta, lidí na chodnících a přemýšlel, co ještě dnes musím stihnout.

„TATÍ ČERŇOCH“ ozval se hlásek mého syna. Vyslovil to jako by šeptal, ale znáte to, dětský šepot je slyšitelnější, než dospělého, už proto, že je na jiné frekvenci, prostě nepřeslechnutelný.

Směrem, kterým jsme jeli, byly vysokoškolské koleje. Zřejmě i podle věku to byl student.“

Pohotově jsem se to snažil zamluvit banálním: “COPAK NÁM ASI MAMINKA UVAŘILA K OBĚDU?“

To ale synka vůbec nezajímalo. Vždyť to byl první živý černoch v jeho životě.

"TATÍ ČERŇOCH!“ opakoval synek, tentokrát hlasitěji a naléhavěji.

Tiše jsem mu do ouška pošeptal „TIŠE, AŽ VYSTOUPÍME, PAK TI TO VYSVĚTLÍM“.



„ALE JE TO ČERŇOCH, ŽEJO“ odvětil už zcela nahlas. Celou dobu jsem s ostychem koukal z okna a vyhýbal se střetu očí s pasažérem naproti nás.

Chvíli bylo ticho a ulevilo se mi, snad už ho to přestalo zajímat, říkal jsem si s nadějí.



„A SMRDÍ!“, zaznělo do ticha.



To už bylo moc, cítil jsem, že se musím nějak omluvit a v ústech jsem měl i pokáráni pro synka.

Zhluboka jsem se nadechl a pohlédl s omluvným výrazem ve tváři na studenta.

Díval se z okna a tvářil se, že nic neslyší, nebo možná ani neuměl česky.



To co mne ale k mé hrůze zaujalo, byla veliká skvrna na jeho sněhobílých kalhotách a synkova zapatlaná botička, která se nacházela těsně vedle jeho ušpiněného kolena.

Byl na něm docela zřetelný kus, rozmazaného a obávám se, že dokonce lidského exkrementu.

Musel do něj v parku někde šlápnout. Zřejmě když jsme přes ten trávník utíkali na tramvaj.

„SMRDÍ ŽEJO“ pravil znovu a díval se mi bezelstně do očí.



Tramvaj zrovna zastavila. Popadl jsem synka a chvatně jsme vystoupili.

Zbytek cesty jsme došli pěšky. Byly to už jen dvě zastávky.





***



Čekárna na úřadě, plno lidí, před námi ale dlouhá doba než přijdeme na řadu a vydají nám nový pas. A synkova stupňující se nuda. Navrhl jsem mu, abych ho trochu rozptýlil, ať mi řekne básničku nebo mi tiše zazpívá.



Zazářili mu očička, k mému údivu si stoupl doprostřed čekárny, uklonil se a spustil:



„KAKAL PES, PES OVES, PŘES ZELENOU LOUKU, HONIL HO MYSLIVEC

…….. chvíle odmlky a soustředění, zamračené dětské čelíčko …….“

TATÍ, KDE MÁ MYSLIVEC PÉRO?“

přidáno 10.02.2014 - 18:00
Povídka se mi líbila. Pokudmáte další zážitky s dětmi, zveřejněte je.
přidáno 27.01.2013 - 12:34
Geniální!! Toho bych si s chutí přečetl mnohem mnohem víc..
přidáno 27.01.2013 - 12:29
notáák:D neberte to tak vážně.....možná že to bylo trochu jinak...a možná taky ne:.-))))))
přidáno 23.01.2013 - 21:38
:):):):):):):):):)
přidáno 23.01.2013 - 15:28
;))))))))) ... ale toho černocha by som tiež riešila inak, súhlasím s taron :)
přidáno 23.01.2013 - 15:06
buburadley: Hm..já nevím...mám pětiletou dcerku a za prvé bych se s ní normálně o tom černochovi bavila i před černochem...přímo bych jí poslala k němu..ať si povykládají a kdyby mé dítě ušpinilo někomu bílé gatě, tak bych se alespoň omluvila ...za tatínka teda to byl propadák...jinak možná někoho toto pobavilo...ale...jo, stává se -taková trapnější situace, do které se ale otec dostal sám:):)
přidáno 23.01.2013 - 07:30
Kdyby chlapec ušpinil a "urážel" v tramvaji bělocha, byla by z toho dost dobrá tragikomedie: bez omluvy by se to asi neobešlo (v tomto případě omlouvá, že cizinec, možná, neuměl česky). Samozřejmě, jedná se o literární útvar a obsah není třeba nějak podrobně rozebírat. Jako celek zábavné i poučné.:-)
přidáno 22.01.2013 - 21:23
Parádní! Hodně pobavilo. :-D
přidáno 22.01.2013 - 21:06
hmmm dneska se mi proběhlo po nohách v tramvaji stádo děcek cca z 3 třídy ZŠ a ještě se mi smáli a já se pak smál když jim učtelka zadala domácí úkol za trest. pak to bylo samé hele kvůli němu teď máme něco psát, otočce opatrně za sebe ale nenápadně a potuchu... No nic nedalo se na ně zlobit jen se tiše usmívat a vzpomínat
přidáno 22.01.2013 - 21:01
Agahaha - děcka :D !
přidáno 22.01.2013 - 21:00
Roztomile hezké :)
přidáno 22.01.2013 - 20:58
Jojo. Směju se až se za hlavu popadám! :D
přidáno 22.01.2013 - 20:20
Děti jsou rozumbrady...:-))) Pobavilo..

Já si docela čerstvě vzpomínám, jak moje mamka chtěla překvapit tátu novými hodinkami.

Já byla z toho paktu nadšená, ale neodpustila jsem si dát tatínkovi hádanku:
"Tatí, že neuhodneš, co ti dá maminka k narozeninám? Nosíš to na ruce a dělá to tik tak..."

menší střih..

Letošní Vánoce, maminka chce překvapit tatínka vinotékou. Můj osmdesátiletý dědeček mrkne na tátu a říká: "Tak co, už se těšíš, jak si budeš ukládat víno?"

Ta překvapení jsou u nás velmi těžká..;)
přidáno 22.01.2013 - 20:18
:-) díky
přidáno 22.01.2013 - 20:17
To je tak dobře napsané, osudem i slovy! Prskám smíchy, hlavně ta část s černochem je kouzelná :D

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
"TATÍ, KDE MÁ MYSLIVEC PÉRO?“ : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : MRTVÉ DUŠE pana B
Předchozí dílo autora : Jedno obyčejné odpoledne

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
angel [16], Bambulka [14], Jitrocel [1]
» řekli o sobě
Liss Durman řekla o kryndy :
Kryndy... Tady asi bez komentáře. Stejně nevim, jak ten náš sesterskej vztah vyjádřit takhle černý na bílým.. My víme a to je hlavní :-)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku