reakce na společné chvíle s několika dobrými přáteli a to co zde poslední dobou čtu a nebo vidím v reálu kolem sebe
přidáno 25.11.2012
hodnoceno 5
čteno 1350(20)
posláno 0
na dobu kdy jsme se míjeli a znovu setkávali v kapelách kde jsme hráli.Po několika sklenkách mého oblíbeného Merlotu, najednou přišla otázka…jak je to vlastně se sny?? Když sedíte ve společnosti několika lidí kteří patří mezi nejlepší v jejich oboru, trochu vás to zarazí a zároveň zaujme.Každý v tu chvíli čekal kdo spustí první a tu byla nadhozena další otázka…kdy vlastně ztratí lidé sny a proč?? Bylo zajímavé že tuto debatu nebo spíše konverzaci zahájil duchovní, evangelický kněz který plní svatostánky věřícími až po střechu kdekoli se objeví.To co jsem vyslechl od lidí, kteří jsou úspěšní v tom co dělají a v osobních životech jsou šťastní ,bylo zajímavé jako ostatně vždy když začneme rozebírat nějaké vážné téma.

Jak je to vlastně se sny?
Většina lidí když se narodí do svého vínku dostává touhu objevovat a každý den je naplněn dobrodružstvím.Jak rosteme postupně zjišťujeme že bychom některé věci chtěli a nebo rádi zažili, začíná snění a víra v to že vše je možné.První šok nás čeká když zjistíme že ježíšek neexistuje a že nás vlastně rodičové balamutili a mnohdy i obelhali sdělením že to či ono ježíšek prostě nesehnal a nebo že jsme zlobili.Stále věříme ve své sny a říkáme si,,až budu velkej tak si to koupim sám, žádnýho jéžu nepotřebuju,,. Pak se postupně dostáváme k tomu že si sny plníme a zjišťujeme s nemalým roztrpčením že je to hodně těžké, ale přesto stále neztrácíme víru.Ať si kdo chce říká cokoli, sny potřebujeme k životu, je jedno jestli tomu říkáte motivace,sen a nebo touha, vždy je bezpodmínečně jasné mít v tom jasno, proč?? Odpověď je jednoduchá, pokud nevíte co chcete tak jak se vám to může splnit a nebo jak to můžete někdy mít, že je to jasné ?? Opravdu ?? Kdo má skutečně jasno ve svých snech a kdo měl odvahu si je napsat na kousek papíru ?? Že je to oslovina ?? Skutečně ?? A proč někteří lidé mají to co mi chceme?? Měli štěstí ?? Néé měli odvahu si za svými sny jít, netvrdím že vždy rovnou cestou, ale dnes je již hodně málo těch kdož zdědili obrovské majetky a teď si lebedí a chlubí se cizím peřím. Musí být sny materiální ?? Ani náhodou, moudří a úspěšní lidé nám říkají že vše je třeba mít specifikované do tří skupin a sice, Být (čím chci být jakým člověkem), Dělat (co chci dělat, jak a s kým chci trávit svůj čas) Mít (co chci mít). Už jste toto někdy slyšeli ?? A jak jste reagovali a proč ?? Všimli jste si někdy jak strašně moc ustupujeme a děláme kompromisy ve svých potřebách a ve svých snech ?? Většinou si řekneme…to není důležité,na to nikdy mít nebudu a nebo ono se to nějak vystříbří. Odpovězte si každý sám. Sny potřebujeme abychom žili a beze snů bychom ještě byli v jeskyních, kam se bezesporu postupně navracíme.Skutečný sen je váš motor v každodenním životě a síla která vás nenechá oddychnout,ve chvíli kdy něčeho dosáhnete pocítíte nevýslovné štěstí o které se rádi podělíte. To je sen.

Kdy vlastně ztrácíme sny?
Možná nebudete souhlasit , ale prvním zlodějem snů bývají vaši nejbližší kamarádi a někdy i rodiče. Je to strašné jak moc jsme ovladatelní názory jiných i ve věcech jakou je naše budoucnost.Nevěříte ?? Kdo si jde vždy za svými sny ,bez ohledu na lidi kolem sebe a své nejbližší ?? Málo kdo přátelé, protože většina z nás si řekne že nesmíme být sobečtí a je lépe plout s proudem. Nevěříte ?? Mladý pár on po maturitě bez práce a nebo z prací za pár korun která mu stejně dlouho nevydrží, ona poslední rok na škole,měla sny o tom že jednou bude zpívat a vystuduje filosofii. Výsledek, domluví se spolu že teda zatím ani jeden na školu nepůjde a že se po její maturitě vezmou a pořídí si byt, protože ona nastoupí do práce a určitě vše zvládnou. Výsledek, za pět let spolu buď nebudou, protože v dnešní době je hodně těžké utáhnout domácnost a sny skončili v kolonce ,Není teď důležité a nebo Necháme to na jindy až bude lépe, nebo budou časem jeden druhého obviňovat za to že jsou kde jsou a né tam kde mohli být, kdyby šli za svými sny a riskli to že se možná rozejdou, protože momentálně jde každý jiným směrem. Je jasné že vše chce čas a pokud nemáte rodiče kteří by vás podpořili ,je to pouze na vás ,zda si najdete způsob jak si na školu vydělat a jít za svými sny a nebo zda se rozhodnete ,že vše byli vlastně jen takové ty dětské nesmysli.Jiný příklad zabijáka snů ?? V práci a nebo kamarádům ve škole řeknete ,jen tak mezi řečí ,že si chcete pořídit dům a nebo koupit auto, reakce jsou různé…ty šílíš néé?? Z čeho to budeš platit ?? V dnešní době se zadlužíš a pak skončíš jako bezdomáč. Setkal jste se s tím někdo ?? Řekl bych že určitě a možná vás napadne sto a jeden způsob ,jak by reagovalo na vaše sny vaše okolí. Kdy že ztrácíme sny? Přesně ve chvíli kdy zjistíme že nás okolí považuje za blázny a nebo se začneme obviňovat z toho že jsme sobci.Jak již bylo řečeno ,beze snů postupně umíráme a je téměř jisté ,že nenajdeme nikdy více odvahu si jít za tím co opravdu chceme.Tak proč nezačít hned? Jasně a proč jo ?

Proč ztrácíme sny?
Už na to bylo trochu odpovězeno ,ale je toho více. Mnohdy nás život sešmelcuje a bez ohledu na to jak moc jsme pozitivní a jak velké jsou naše sny, uhneme z cesty, ustrneme na místě a nebo hledáme spíše najednou důvod proč tu vůbec jsme.Možná to znáte sami, najednou začne obviňování sebe sama za to co jsme špatně učinili v minulosti a přichází období kdy nevíme kdo vlastně jsme. Jeden můj přítel říká …pokud žiješ pro své sny a na cestě za jejich naplnění pomáháš lidem , aby i oni v životě uspěli.Zjistíš že neexistuje nic co by si nemohl dokázat ,ale vždy musíš mít kolem sebe lidi kteří kráčí stejným směrem jako ty…Dost často tím že děláme kompromisi a uhýbáme z cesty,ubližujeme svým drahým více ,nežli bychom jim ubližovali tím že jdeme za svým snem.Velmi častou výmluvou proč přicházíme o své sny je i to že se prostě vymluvíme na rodinu ,rodiče na děti a děti na rodiče.Nevěříte ?? Zamysleme se na tím ,proč tedy tolik věcí odkládáme na neurčito a nebo právě na tu dobu kdy bude lépe. Je to důvod proč ztrácíme sny ?? Ano jeden s těch velkých. Pak je tu lenost ,která přišpendlí naše zadky do křesel a říkáme si…nojoo no tak hold zůstanu chudej a nebo hold člověk nemůže mít všechno.Znáte to ?? Sen je něco co vás z té židle a nebo křesla zvedne a i když zrovna všechno je na prdlačku ,stejně jdete a hledáte způsob jak se dostat tam kam chcete.Jeden moudrý muž říká,,pokud vaše okolí nesdílí vaše nadšení z vašich snů a nepomáhá vám s jejich naplnění,tak změňte lidi se kterými se stýkáte, nebo budete za 5-10 let tam kde jsou oni a nebo na tom budete hůře nežli oni,,
Zdá se to tvrdé ?? Asi ano ,ale pokud chceme něčeho v životě dosáhnout a postarat se o ty kdož to potřebují a o své milované, tak budeme muset být s těmi kdo jsou tam kde chceme být ,bez ohledu ne to že někteří naši kamarádi asi zmizí z našeho života. Florence Littauerová v knize Odvaha snít píše , že naše sny nás budou bolet a nutit se natáhnout dál než si myslíme že jsme schopni dosáhnout.

Možná jsem zde nepokryl vše co mělo být řečeno , ale věřím že každý z vás zde najde kousek své pravdy.Většina úspěšných lidí nepotřebuje znát názory lidí ,když jde o to co ještě chtějí v životě dosáhnout. Také o těch opravdu úspěšných lidech se nedočtete v Blesku a nebo o nich neslyšíte v TV Nova. Možná někdo z vás je teprve na začátku cesty a pak věřte že je ve vás obrovská síla a že já ve vás věřím a držím vám palce ,aby jste dosáhli svých snů. Možná někdo naopak ztratil chuť a nebo nevěří že právě on může být tím kdo změní svět ,ale bez ohledu na to co děláte a nebo neděláte ovlivníte během svého života 10000 lidí ,je na vás jak.Pokud jste již velcí dospělci, co odkážete svým dětem ? Neúspěch a to že sny jsou hloupost?? Nebo jim ukážete že stojí za to bojovat i za cenu že člověk cestou mnohokrát padne na ústa ?? Miluji tento web http://www.dreamlife.cz/ zkuste popřemýšlet nad tím co zde píši a co se vám pokouším říct, možná v sobě objevíte netušenou sílu a chuť zažít dobrodružství života jako jeho aktér a ne divák v křesle ze , kterého nevstanete protože to podle vás stejně nemá cenu. Držím nám všem palec a věřte že stojí za to najít odvahu snít.
přidáno 09.05.2015 - 23:09
PavelKastl: dík za zastavení a koment , jsem skorem zapomenul kdy jsem toto dílko napsal :)
přidáno 06.05.2015 - 00:25
Obecně vzato, skrze sny můžeme dostat mnohou moudrou nápovědu.
přidáno 26.11.2012 - 19:22
Chronoss: Já musím naopak se sny brzdit:))) Mám jich až moc :)
přidáno 26.11.2012 - 19:13
DDD: díkec :) no ono je to fakt že lidi kerý někam směřují a jsou snílci mají v očích jiskru a úsměv , baví se s každým ,zajímají se o lidi a určo na ně nikdy nezapomeneš :) mnoo... a těch zombíků 18+ těch je bohužel neskutečně mnoho a přibývají ,mi muzikanti to máme v celku jednoduchý beze snů nejde hrát pro lidi ,takže jsme jiní :)
přidáno 26.11.2012 - 08:57
Jo - to je dobrý zamyšlení. A je zajímavý a zároveň smutný pozorovat, jak lidé beze snů jsou už v pětadvaceti staří. Staří, nezajímaví, nezapamatovatelní, zaměnitelní. Ty sny má člověk v očích. Poznáš to na první pohled. Znám člověka, který nepřestal snít i na prahu osmdesátky a s rakovinou na krku (a asi právě i pro ty sny a optimismus se z toho taky dostal) - a to je proti těmhle "starcům" skutečnej frajer.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
A co sny... : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Když ze snu se probudím
Předchozí dílo autora : ...jednou...

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Chloé [12]
» řekli o sobě
dvakredencedekadence řekla o NoWiš :
jednou si zapálil ksicht, když se snažil hecnout vypití zapálenýho něčeho, co mělo přes 70% a když jsem to sfoukla, chutnalo to trochu jako karamel. prý se to pije brčkem, kámo! tak jsem ho uhasila. prasák, herečka a často mě překvapuje, jak produktivní vlastně je. člověk by to do něj ani neřekl. nejen, že má nulový morální zásady, ale dokáže si to ospravedlnit tak, že to dává smysl. nevím přesně na co má talent, ale má ho. mám tě ráda, bratře.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku