:-)
přidáno 12.08.2012
hodnoceno 16
čteno 1315(16)
posláno 0
Někde jsem takový příběh slyšel

že do kostela muž s prosbou přišel

a po jednom prý velmi touží

ať za jeho psa mše se slouží



Pošel stářím a měl ho rád

tak dárek chtěl mu ještě dát

bohužel to prý však nejde

že do nebe pes těžko vejde



Škoda,odvětil muž smutně

chtěl jsem to opravdu nutně

rád bych tisíce zaplatil

abych pejskovi lásku oplatil



A duchovní v údivu co se dozvídá

pánovi s úsměvem rychle povídá

ale to celou věc zcela mění

já myslel že pes katolík není..

ikonka sbírka Ze sbírky: SRANDA MUSÍ BÝT..
přidáno 03.02.2013 - 19:19
inkoust: Zřejmě jsi měl na mysli vši, nikoli štěnice.
přidáno 03.02.2013 - 18:25
Pořídím si zase psa. Ten můj už stanul po Jeho pravici. Na chvíli. Ale rychle povýšil. Dohnal i Václava Havla i všechny štěnice, které pomřely v zákopech 1. světové váky :-)
přidáno 13.08.2012 - 15:13
GULI: Kdysi jsem četl v magazínu levicového deníku Právo článek o volnomyšlenkářích o tom, jak myslím dokonce na Karlově mostě, se seprali s ortodoxníma věřícíma. Členem Volné myšlenky byl i Jaroslav Hašek. Jesli tě to potěší, příjde mi tvá básnička jak od Haška a zapadá do kontextu. Vydávali svůj časopis, kde se to podobnými texty jen hemžilo. I levicové Právo shledalo, že to byly smyšlenosti.
Tímto tuto debatu z mé strany končím.
přidáno 13.08.2012 - 14:56
kmotrov: a bude-li mše sloužena PRO psy, tak nevadí, že nemají duši?
přidáno 13.08.2012 - 14:54
Vladan: To je jednoduchý, když psal redaktor mše PRO psy, myslel tím, že s otevřenými tlamičkami v úžasu poslouchali Slovo Boží. Mše nechávají pozůstalí sloužit ZA mrtvé. Tuším zádušní mše (taky nejsem odborník). Jak jsem napsal dle katolické víry nemají zvířata duši.
přidáno 13.08.2012 - 14:35
kmotrov: Nehledej v tom nic zvláštního,jen že církev je za určitých okolností schopna udělat skoro všechno. A urážet kněží, Ne.. To že nazvu věci pravým jménem není urážka,a koho se pravda dotýká,i když formou ironie,měl by něco se sebou dělat,protože to je projev pýchy. Že se ti nelíbí zrovna tento styl..Já např. ten cimrmanovský neumím,i kdyžse mi svým způsobem taky líbí
přidáno 13.08.2012 - 11:08
kmotrov: Pro mne jako neznalce není rozdíl mezi mší "pro" a "za". Můžeš vysvětlit?
Otázkou je, jestli to rozlišuje autor článku.
Nevšiml jsem si agrese u GULIho. Mě to " lidské a vtipné" připadá.
přidáno 13.08.2012 - 10:13
Vladan: GULI: Já bych s tím neměl problém. Třeba v Budhismu má každý živý tvor podstatu buddhi. Trochu znám církevní birokracii (nic proti, každé společenství se udržuje birokracií). V uvedeném článku je informace o tom, že sloužil mši pro zvířata, nikoli za zvířata. To je podstatný rozdíl! Myslím si, že proti tomu církev zasáhla. Pokud vím není přístup zvířatům do kostela dovolen, myslím, že jim nepřiznává duši. Časy se mění, Církev se během historie něčemu přizpůsobila někde si uchovala dogma. Třeba někdy v blízké nebo vzdálené budoucnosti dostanou zvířata statut jakési nižší duše a budou se za ně mše sloužit. Tohle je akce excentrického jedince, zavánějící americkým protestantstvím, kde je možné téměř všechno, nikoli ukázka církevní praxe. Kdyby se Guli trefil lidsky, vtipně a bez agrese do toho, že katoličtí kněží jsou jen lidé (a to různí, o čemž svědčí tento příklad), nikoli předavači jakési nadpřirozené moci od dob kristových řekl bych ESO.
přidáno 13.08.2012 - 06:32
Vladan: No-zase jsem tak daleko od pravdy nebyl, v náboženství je možné všechno. Jen by mě zajímalo jestli byla ta mše nejen pro pejsky,ale taky pro jejich případné blechy,střevní parazity a pod....-)
přidáno 13.08.2012 - 00:06
kmotrov: Tak rána mimo kurt? Obávám se, GULI, že jsi s básní přišel pozdě (pokud to není novinářská kachna):
http://www.novinky.cz/koktejl/41364-katolicky-knez-v-koline-nad-
rynem-slouzi-mse-pro-zvirata.html
přidáno 12.08.2012 - 18:02
Kdo pochopil,pochopil..:-)
přidáno 12.08.2012 - 14:36
pěkná, líbí :)
přidáno 12.08.2012 - 12:14
kmotrov: Tak jako myslím že ke jasné na co tady autor naráží - a psa si vybral právě kvůli neligičnosti a nesmyslnosti - tadykolega kmotrov bude asi extremě ortodoxní - kaťdopádně ká ksem s touto říkankou spokojen.
přidáno 12.08.2012 - 12:00
GULI: Já chápu, že to je ironie. Bral bych to, kdybych mohl říct: to jsi trefil to je eso! Tomuhle říkám: to je rána mimo kurt. Někam daleko do diváků.
přidáno 12.08.2012 - 09:43
kmotrov: To je ironie a naráží na chamtivost církve..
přidáno 12.08.2012 - 07:57
Tohle mi připomíná doby kdy se volnomyšlenkáři prali s klerikama a psali na sebe smyšlené panflety. Mše za zvíře by v katolickém kostele sloužena být nemohla, to je nesmysl.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
PEJSEK : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : O LABUTI
Předchozí dílo autora : TY MILOSTNÉ ZAČÁTKY..

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku