Autorka je studentka veteriny a o sociologii ví houby.
přidáno 25.05.2012
hodnoceno 4
čteno 1459(18)
posláno 0
V dnešních novinách odhalili překvapivý objev: žáci čtvrtých ročníků gymnázií mají vyšší úroveň vědomostí, než jejich vrstevníci z učilišť. No páni! Odborné školy by se nad sebou měly hluboce zamyslet a zlepšit kvalitu výuky.
Na co vlastně máme tolik různých učebních oborů s maturitou i bez ní? Jenom na ostudu, středoškolské vzdělávání je nekvalitní! Zdravotní sestřičky neumí matematiku, kuchaři neví nic z dějepisu a strojaři netuší, jestli je ptakopysk opravdu savec. Učni jsou ztracení úplně, jelikož nemají ponětí, kde leží Guatemala a kdo je předseda vlády.
Co s tím budeme dělat? Zavedeme povinnou maturitu z matematiky, rozšíříme osnovy na učilištích o dějepis, zeměpis a biologii. Zdravotní sestřička netuší, co je to faktoriál. Co na tom, jestli umí nebo neumí vzít krev. To SCIO netestuje.
Mezi zprávami, které noviny otiskují v různých obměnách pravidelně každý týden, se také objevuje výkřik: „Máme nedostatek kvalifikovaných expertů!“ Řešení? Je nasnadě. Pošleme na vysoké školy učitelky z mateřinek, zahradníky a majitele psích útulků. Tím zabijeme dvě mouchy jednou ranou, protože ČR má zároveň i málo vysokoškoláků.
A protože v české společnosti neustále bojujeme proti diskriminaci, noviny musí zmínit ještě jedno: srovnávací testy jsou nespravedlivé, protože chlapci a děvčata mají naprosto odlišný způsob uvažování. Holčička jedničkářka se tudíž zhroutí, když test udělá jen na pětadvacet percentil, protože v zadání bylo moc logiky, kterou ji nikdo neučil. Takže do budoucna zauvažujeme o tom, že by si každý mohl zvolit, jak a z čeho chce být testován, aby měl možnost ukázat všechny svoje kvality.
No já nevím, ale mám pocit, že jsme zase tam, kde jsme byli…
přidáno 22.01.2013 - 13:41
Jsem zastáncem toho, aby středoškoláci uměli co nejvíc. To abychom před světem pak nevypadali jako blbci...

Státní maturita nebyla nijak strašná, spíš si teď říkám, že to byla vlastně pohoda...

Jo a proti zahradníkům bych zrovna moc neštvala.. Neb z nich jsou po tom třeba zahradničtí inženýři a je to docela tradiční odvětví..:) A neučí se tam jen, jak ostříhat větve..;)

Vpravdě bych to do fejetonu asi neřadila...
přidáno 28.05.2012 - 13:03
jsme zase tam, kde jsme byli… a kde jsme to vlastně byli ?
Alex to popsal stručně, jasně , výstižně :)))
přidáno 25.05.2012 - 23:34
"dobří psanci se vracejí - copak se děje? :) No pravda blázinec to je ... :) blazinec a dzungle
přidáno 25.05.2012 - 16:38
no co dodat, snad jen : At žije KOCOURKOV

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Jak to udělat, aby byli všichni nejlepší : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Buďte veselí
Předchozí dílo autora : Nedozpívaná litanie

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku