přidáno 21.01.2012
hodnoceno 33
čteno 2273(72)
posláno 0
Dnešní svět se hemží spoustou
tak řečených "básníků".
Překousnout však jejich sousto -
noční můra kritiků.

Ve svých verších utíkají
do slov dávno vyřčených.
Ač se neúnavně kají,
budí jenom smutný smích.

Dnes si každý, kdo číst umí,
myslí, že je básníkem.
Vlastním slovům nerozumí,
nepárá se s jazykem.

Jak však jeho mysl praví,
zaslouží si aplaus jen,
když se obdiv nedostaví,
cítí se být uražen.

Spousta z nás, kdo verše píšem,
nezná špetku soudnosti.
Utápí se v hloupých klišé,
spřádá jarmark marnosti.

V dnešním světě pseudo-Máchů
těžko najít klenoty.
"Nejlíp" zvolit téma strachu,
trápení a temnoty.

Davy básní v šedi dýmu
zaplnila (j)"elita",
řadu znásilněných rýmů
předurčila kvantita.
přidáno 02.03.2016 - 16:02
je to k zamyšlení,k pochopení,ale stvořit něco nového dá asi hodně práce...
přidáno 14.01.2015 - 07:07
Severak: Ale já třeba tohle vnímám jako pseudopoezii.
Třeba to bylo autorovým záměrem.
přidáno 14.01.2015 - 00:53
Tohle by měla být povinná četba tady.
přidáno 15.03.2012 - 14:58
co jen dodat jsi dobra
přidáno 29.01.2012 - 18:52
Vůbec to není útočné. Nikdo se nemusí cítit dotčeně. Ani ten, kdo cítí, že není třeba ani průměrným. Kdo to o sobě ví, ví i to, že to není o něm. Není to tendenční. Je to pojmenování nesoudnosti. A líbí se mi velmi ta věta- Vlastním slovům nerozumí, to je ta cetkovitost. Planost.
přidáno 26.01.2012 - 15:14
Tak já se k tomuto taky vyjádřim, vlastně se mi to moc líbí, tento způsob vyjadřování názorů, me gusta)) No a co se týče tématu obsahu, až na pár lidí, kteří jsou zde se dá říci, že jsme všichni pseudobásníci, asi i včetně mě. Nevím, nacházím se v tvém popisku pseudobásníka, konkrétně v tom ohledně tématu. Ale já to píšu, protože jsem sám psycho, kdo mě zná, tak ví o čem mluvim. :D No zpět k tvé básni, ano, máš vlastně pravdu. Pseudobásníci by se měli vyfiltrovat z poezie, ale nechce se mi do toho aby se to dělo; pak bych možná přestal sám psát. Ale i my "pseudobásníci" musíme dostat šanci, každý nějak začíná, a po 54354354354x básni už klišé nezopakujeme a napíšeme kvalitní věc, protože, doufám, budeme dostávat inteligentní kritiku, snad.))
přidáno 26.01.2012 - 13:03
na tohle téma jsem kdysi psala na liter. Taky mě drásaly kvanta smutnejch veršíků a opakujících se věcí, které už byly 7209x napsány. A obloha zůstala stejná. Nedělám si iluze, takoví lidé tady budou vždycky. Jsem k nim s odstupem času mnohem schovívavější a nemám potřebu se k tomu už téměř vůbec vyjadřovat nějakým hodnocením nebo komentáři nebo další básní o pseudobásnících. A vůbec komentování děl, ať s kritikou pozitivní či negativní, u mě ve většině případů ztratilo smysl. Občas si dovolím podpořit mladé lidi, u kterých vidím nějaký potenciál a to je tak vše. Mě samotnou tohle velmi podpořilo a dodalo mi to sebedůvěru... na základě toho jsem začala skládat poesii. Ostatní kritika je asi zbytečná. Jinak se někdy usmívám nad chválou a nad některými moudry, které se například tady na psancích vyskytují. Možná je dobře, že jsou lidé, kteří to vnímají jako my, neboť je dle mého názoru potřeba mít nějakou soudnost. Ovšem je jasné, že se najdou tací, kteří tě nařknou z toho, že jsi namyšlenec... Možná je nejlepší si říct i will do my best, psát básničky a večer si místo k internetu sednout k básním Víta Obrtela, protože aby člověk mohl skládat poesii, musí poesii číst, jak do nás neustále hustí ve škole.
přidáno 26.01.2012 - 02:33
Alien: :-) děkuji!
přidáno 26.01.2012 - 00:32
I nepochopená myšlenka má velkou cenu, natož verše takto psané. Já vše pochopil a s velkou pokorou se omluvil. I to patří k životu, jinak by společnost dospěla v nicotu.
přidáno 25.01.2012 - 19:26
Devils_PIMP: :D Já se jenom bráním, jinak mi to nijak žíly nerve :-)
přidáno 25.01.2012 - 18:42
Ale Byly neber to tak tragicky ... ;)
přidáno 25.01.2012 - 17:45
Alien: Tvůj komentář mě zamrzel... Myslím, že jsi mě nepochopil správně. Touhle básničkou jsem se rozhodně nechtěla dostat do pozice kritika ani nadřazené osoby. Vždyť se v ní sama přiřazuju k pseudobásníkům, ať už to má být kdokoli. Bylo to jen o momentálních pocitech, kdy jsem pročítala blogy náctiletých a ježily se mi vlasy nad pravopisnými chybami, které byli schopni do básní vměstnat. A další myšlenka, kterou jsem chtěla v básni říci, byla ta, že sepisují básničky jak na běžícím páse, jako by to snad ani nebyl sled pocitů a aktuálních nálad, ale továrna na klišoidní verše. Je mi líto Tvé kritiky, protože báseň nebyla myšlena útočně, chtěla jsem do ní vložit jistý nadhled a nadlehčení, ale to se mi asi nepovedlo.
přidáno 25.01.2012 - 15:00
Zkusím napsat jiný pohled na věc. Nějak nerozumím slovům pseudobásník. Proč hned všechno posuzovat a kritizovat. Proč se nezamyslet nad věcí, že onen pseudo nemá ambice být "Bylinka" a že chce jen prostě něco říct. Napsat. Pyšný člověk může býti jen, když kritiku několikrát ve své hlavě obrátí a něco si z ni vezme a poučí se, ale nehodný je člověk, který kritiku svou vynáší jako urážku s pocitem jakési své nadřazenosti. Každému něco je vždy blízké, jedněm básně, jiným vůně benzínu. Kdybychom byli všichni "Bylinky" dopadlo by to s námi věru zle.
přidáno 22.01.2012 - 11:25
Líbí. Trefné! - Nicméně ti dávám k zamyšlení, zda by nebylo dobré upravit tento verš "Spousta z nás, kdo verše píšem," a to tak, že sloveso by bylo ve tvaru píše - myslím, že by to bylo přijatelné, pokud by spousta byla chápána jako podmět - pak spousta píše - a nebo to nějak drobně přeformulovat - něco ve smyslu spousta z nás už verše píše. Možná by stálo za úvahu zkusit ještě rytmicky poladit předposlední sloku, ale sama taď žádný návrh nemám; pseudo-Máchové jsou pěkní, ty zachovej.:-)
přidáno 21.01.2012 - 23:13
Dott: nezlob se, ale podám ti jiný pohled. Asi se za to budu zítra nenávidět, ale teď to tak vidím. Upřímně: mám strašně rád tvoje básničky. Ale: celkem snadno bych mohl kritizovat tvůj hudební projev. Úplně náhodou do toho trochu vidím - živím se muzikou. Zpěv jsem studoval spoustu let. Taky můžu říct: tohle mě uráží, je to začátečnické, nedokonalé atd. Ale nevím, proč bych to dělal. Strašně se mi to totiž líbí. Je vidět, jak tě to baví a to je to nejlepší. Dělej to takhle dál, je to super! No - a nás ostatní zase baví, byť ne tak dobře, skládat k sobě slova. Neodsuzuj nás tolik... Co se týče komentářů chválících něco, co si chválu nezaslouží - to je samozřejmě úplně jiná věc. Jejda - já jsem zase chytrej... Promiň :-)
přidáno 21.01.2012 - 21:17
Vracím se k ní a líbí se mi čím dál víc. Stylově a hlavně slušně vyjádřené hodně bolavé téma. Možná mi tam chybí trocha humoru nebo nadsázky, ale to je jen můj osobní dojem. Půjde do oblíbených a často se k ní budu vracet...
přidáno 21.01.2012 - 16:41
puero: právě, že tak jednoznačné to nebylo, protože někteří dali buď dobrou známku, anebo, když se jim dílo nelíbilo, tak žádnou...takový člověk se pak nedá úplně považovat za pochlebovače

každopádně myslím, že i nejen tady bylo vyzkoušeno pár modelů ve smyslu počet děl za den / bodování ... a současný stav, že max. 1 dílo za den a jen komentáře bez hodnocení je poměrně rozumný kompromis, já sám bych si dokázal představit i větší omezení děl za den, ale to by se tady zvedla vlna odporu :D

ostatně, toto téma se probralo k životu nedávno i v diskuzním fóru, jakékoliv nápady vítány :)

--

k básni, obsah je jasný, ten se mi líbí, jde to bez oklik k jádru věci, super je to téma strachu trápení temnoty, to mě fakt dostalo, emo :D...i to zpracování je fajn, napodruhé když jsem to četl mi přijde ještě lepší než první dojem, a některé věci, které se mi nezdály jsem si při druhém čtení ujasnil, takže vlastně, nemám připomínky, líbí :)
přidáno 21.01.2012 - 16:20
No, dokud bylo na psancích bodování, v profilech jednotlivých autorů sis mohla najít jakou průměrnou známku básním dávají. To byl nejlepší indikátor, jak odhalit pochlebovače. Ale myslím, že pochlebování od oprávněné pochvaly je rozeznatelné i bez toho. Ostatně teď se v poslední době rozjelo hodně diskuzí na toto téma: bodování a počet vkládaných děl. Třeba to někam povede?

Ne, Náčelníku, nepovažuju se rozhodně za pseudobásníka.
přidáno 21.01.2012 - 13:14
Náčelník Holá Ruka: Toho si moc cením :) A právě od takových lidí si cením i kritiky, dík za ni :-)
přidáno 21.01.2012 - 13:13
Alasis: Nenene, rozhodně sem piš :-) Jen jsem tím vším chtěla říct, že by se tady lidé neměli bát si do autorů trochu rýpnout a ne jen všechno chválit :) Jsem tady sice jen pár dní, ale už se mi stalo, že jsem drobnou kritikou autora vytočila..
přidáno 21.01.2012 - 13:13
velice hezká a pravdivá :-)
přidáno 21.01.2012 - 12:58
Já bych to kritizoval, ale prostě se mi to líbí! A jsi první básnířka z psanců, kterou jsem si přidal do oblíbených! Jen abys věděla!
přidáno 21.01.2012 - 12:53
Pěkné. :) Ovšem já se třeba za "básníka" nepovažuji ani náhodou. Přesto píšů a občas sem něco vložím. Je to tedy špatně? Mám si to raději dávat doma do šuplíku?
přidáno 21.01.2012 - 11:47
Děkuji za spoustu reakcí. Já jsem tohle nemyslela jako útok proti někomu konkrétnímu a samozřejmě to, o čem píšu, neplatí pro všechny. Nejdůležitější je pro mě z té básničky poslední sloka. To, co mě tu na psancích trochu děsí, je to, že většina přidává básně každý den... A někdy mi to prostě přijde, že kvantita převyšuje kvalitu. Navíc já sama si myslím, že na mých výplodech je věcí ke kritice ažaž a ač jsem si odklikla, že stojím o upřímnou kritiku, často se tu člověk v komentářích dočte jen slova chvály, i když konstruktivní kritiky si cení víc... Právě slova falešné chvály dodávají nám "básníkům" pocit, že jsme opravdu básníci, a to není dobré... To je vše, co jsem těmahle verši chtěla říct...
přidáno 21.01.2012 - 11:19
Můžu něco ocitovat? Jan Skácel, Jak Československý rozhlas natáčel v Židlochovicích slavíčka: "Pozvali mne, poněvadž si přečetli místo mé knížky kritiky o ní a považovali mne za básníka. Sám to štěstí nemám. Umím bohužel dvě své básně nazpaměť." ...
přidáno 21.01.2012 - 11:06
pokud je puero inteligentní, tak ví, že je naprosto absurdní, aby se zrovna v téhle básničce viděl. Já mám třeba teď taky strach, abych nebyla jak lecjaký pseudobásník. Komentáře k mým básním se vlastně ani moc neliší od komentářů pod díly patolízalů, kteří neumí ani vymyslet zajímavý rým. Ale z mého čistého vědomí a svědomí si troufnu tvrdit, že vlastním slovům rozumím a světu mám co říct. Slušně a dost dobře.
přidáno 21.01.2012 - 10:59
Dott: no já tě určitě nesežeru :D já si totiž myslim, že se v tom puero po těch našich diskuzích trochu vidí a bere si to osobně :D
přidáno 21.01.2012 - 10:56
Souhlasím s Bylinkou, puero. Mám na to úplně stejný názor a otravují mne "pitomé žblechty". Někteří lidé si prostě myslí, že umí psát, nebo že se časem zlepší, ale to střevo na to prostě nemají a jejich poezie se číst nedá!
Pokud někdo vypisuje sám pro sebe, tak ať si to píše do šuplíku a neotravuje těmi příšernostmi ostatní. Tak. Sežerte mě.
přidáno 21.01.2012 - 10:11
Mám námitku k obsahové stránce: je to tendenční. Osobně nemám útočné básničky rád, takové ty co reagují na něco aktuálního, protože mají jen krátkodobou platnost. Tahle je sice docela obecně pojatá, ale stejně. Tenhle problém nízké kvality, to není nic nového. A ani elity nepíšou hůř, akorát je musíš hledat. Kdo hledá najde i ty klenoty o kterých píšeš. Nemůžeš čekat, že když se nebudeš snažit hledat to nejlepší, tak ti to někdo bude servírovat pod nos (a už vůbec ne na internetu mezi amatéry). Když hledáš kvalitu, jdi a kup si knihu v obchodě. Ale netvrď že špatný básník není básník. Něco jako pseudobásník je podle mého nesmysl. A že někdo kritizuje umění.....možná ví, jak má umění vypadat, nemyslíš?

Psát básně proto, aby se dostavil obdiv a aplaus.....no každý má nějaký důvod. Ty předpokládám máš jiné aspirace.
přidáno 21.01.2012 - 09:41
Tvoje básně, jsou echt dobré :) hodně se mi líbí, hodně plynou, hodně do nich dokážeš dát a ikdyž tvoříš na klišovité téma jako jsou pseudobásníci, tak to je úplně skvělý.
Piš, barde, střádej! Tyhle básně, to je dle mého gusta!
přidáno 21.01.2012 - 07:45
Myslím Bylinko, že je to ve všech oborech ( souhlas s Gonworem), ale je to jen o lidech...., ne každý se bere tak vážně jak popisuješ....asi to dost souvisí s IQ, čím je kdo výš, tím je pokornější:-))Ale asi ani tohle není pravidlem...:-)
přidáno 21.01.2012 - 01:03
Bohužel smutná skutečnost. Nicméně tak je to na internetu se všemi obory, nejen s básněmi. Každý se dnes cítí být renomovaným znalcem všeho, i když potají nahlíží do wikipedie a pak hlásá moudra :) To v literární tvorbě se ti "umělci" odhalí snáz, myslím... :)
přidáno 21.01.2012 - 01:00
Hej nesmis byt tak dobra - stinis mi na basne ! :D

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Pseudobásníci : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Facebooková pohádka
Předchozí dílo autora : Omlazující krém

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
polibek0012 [14], Annabelle [14], KissOfDark [14], pisiprotebe [14], VolkodavKO [11], sarinka580 [7], DanaSurya [1], Ivušák [1]
» řekli o sobě
veronika řekla o Delivery :
teress..osobnost..vis, ze laska je ten smysl..vis, co si mas myslet a vis toho hodne..ses silna..vidim te s cigaretou, hustejma vlasama..andel..stojis sama za sebou..toho si cenim..!!
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku