přidáno 27.12.2011
hodnoceno 6
čteno 1703(15)
posláno 0
Celý život je o těchto protikladech. Každý jednáme správně a každý jednáme také špatně. Ale kde je ta hranice, co je dobré a co ne? Nic není jen dobré a nic není jen zlé. Stačí se podívat na Jin a Jang. Jeden bez druhého nemůže být.
Již od útlého větu se s touto otázkou potýkáme, byť si to neuvědomujeme. Pořád stojíme před dvěmi cestami. Pořád se musíme rozmýšlet kudy povedeme své kroky. Budeme světci nebo démony? Rozhodnutí záleží vždy na nás, ale přesto se můžeme dostat do situací, kde budeme pevně věřit, že jednáme v duchu dobra, ale s odstupem času zjistíme, že to tak vlastně nebylo. Co pak? Nic, co jsme jednou učinili, nedá se odvrátit, ale pořád to z nás nedělá špatného člověka. Pokud si uvědomíme chybu a přijmeme ji, tak je to krok, který nás vede po správné cestě. A pokud se do stejné situace dostaneme znovu, budeme vědět jak se zachovat. Spoustu lidí, když udělá něco špatného řekne „Neměl jsem na výběr.“, ale tím popírají svou vinu a nechtějí ji vidět, protože člověk má vždycky možnost volby, i přestože tím může něco obětovat. Svou cestu si každý utváří sám. Jistě pro člověka, který se řídí tím, co je lehčí, tak se vydá na cestu zla, protože konat zlo není nic složitého. Jenže konat dobro také ne. Možná ze začátku, ale jakmile začnete konat dobro, tak zjistíte, že je to jednodušší než jste si mysleli. Spousta lidí říká, že je nejlepší chovat se jako svině, že to nám zaručí, že nás nikdo nemůže dostat, ale je tomu opravdu tak? Možná ano, možná ne. Být hodný občas znamená být hloupý a naivní, což se tak určitě může zdát a občas to tak i bývá. Ten, kdo setrvá na cestě dobra i přes neustálý tlak svého okolí bude odměněn. Dobro se nám vrátí ve chvíli, kdy už nám nezbude nic než naděje. Ten kdo koná v životě dobro, častěji než ostatní spadne do bláta, ale zároveň ví, že je tu voda, která ho očistí. Té vodě můžeme říkat jakkoli Bůh, energie, osud či cokoli jiného. Ale to něco tu je. Něco, co nám pomáhá. Možná je to jen naše mysl. Čím jsme starší a čím více narážíme, tím více si říkáme, že nemá cenu chovat se ctnostně, že ostatní se chovají taky hrozně. Jenže, kdybychom si toto říkali všichni, jak by to tu vypadalo? Každý by podrážel každého. Veškerá láska na tomto světě by vymizela a s ní postupem času i celé lidstvo, protože by za chvíli nikdo nevěřil nikomu. Já pevně věřím, že je tu mezi námi spoustu lidí, kteří dobro konají a konat budou. Je tu spoustu lidí, kteří jsou na rozmezí. Každý je ve svém jádru dobrým člověkem, protože každý v sobě máme kousek nevinného novorozence, ale spoustu lidí to pohřbí hodně hluboko, zahází to snůškou zla a v té půdě zasadí další zlo, a i když má nástroje k tomu, vykopat tuto nevinnost, tak na to nemá dost síly, odvahy či jen prostého chtíče. Nezbývá než věřit, že takový člověk brzy pochopí, že zlo plodí jen další zlo.
Každý pochybujeme, každý máme strach. Nikdo není bílou lilií, vždy najdeme uhnilý lístek, někdo jich má více, někdo méně, ale máme to tak každý. V každém z nás je dobro i zlo a vězte nebo ne lidé v našem okolí to dříve nebo později poznají. Buďme takový jací chceme být, záleží to opravdu jen na nás. Až se jednou budeme ohlížet na svůj život, tak buď budeme v posledních okamžicích našeho života naprosto vyrovnaní a odejdeme v pokoji nebo budeme zpytovat své činy a o to bude těžší odchod. Řekněte sami, chceme svůj život žít jako doposud nebo udělat malou změnu? Na cestu dobra můžeme jít kdykoli. Už to, že toto čtete až sem a že se nad tím zamyslíte znamená hodně.
přidáno 11.10.2012 - 11:28
bery.white: Později se k tomu vyjádřím trochu podrobněji,teď nemám moc čas,jen jsem nakoukl. Neřekl jsem že je to špatná úvaha,ale jen poučky jak by se člověk měl-nebo neměl chovat jsou je povrch. Spíš jde o to zamyslet se,proč se člověk chová tak,jak se chová..se mi zdá.
přidáno 09.10.2012 - 22:41
GULI: Zde je prostor, nechám se poučit :-) v čem by to mělo být neotřelejší? :-)
přidáno 04.07.2012 - 22:16
Chtělo by to trošku neotřelejší pohled na tyto věci,pokud už člověk o něčem podobném píše,aspoň se pokusit,ne jen spekulovat co bude nebo nebude..myslím.
přidáno 27.12.2011 - 16:01
Tradiční pohled na tradiční věci... Nic ve zlém, ale nepřináší mi to nic, co bych neznal, nebo nevěděl... jinak dobře napsané
přidáno 27.12.2011 - 15:29
taron: díky moc :-)
přidáno 27.12.2011 - 13:28
Tady nemám s čím bych nesouhlasila, je to pěkně napsané...jen jsem se musela zasmát nad tím, že být hodný občas znamená být hloupý a naivní - teď už vím, proč si spousta lidí myslí, že jsem hloupá, naivní, ale hodná.. hi,hi...opravdu jsem si ve svém životě všimla, že co si lidi asi o mě myslí a někteří to dávájí opovržlivě najevo... což mě samozřejmě bolí, ale vím, že oni žijí jen ve utkvělých představách o sobě, já už jsem představy o sobě zahodila a snažím se být "normální", což je nenormální, hi,hi

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Cesta dobra či zla? : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : I my budeme jdnou staří

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Shanti [12], Oldrich [11], Sithoras [10], Mazekeen [7], Jsem [4]
» řekli o sobě
zamilovana do nezamilovane doby řekla o Delivery :
Mám ráda její názory. Mám ráda její tvorbu. Kdysi jsme si hodně psaly.. a přestože jsem ji nikdy neznala.... říkaly jsme si různý věci... myslím, že bude hodně... hodně...dobrej člověk ;)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku