Po dlouhé době... nekřičím, nebrečím. Žiju a šeptám...
přidáno 16.04.2011
hodnoceno 11
čteno 1402(32)
posláno 0
Jak z oparu,

jak ze snu

já a ty

a žádné my.




Šeptáš…



Že oba dva stojíme

tu dlouhou řadu

na filmové trháky


…zítřka…

A hlavními herci

budeme jenom my.



Bijeme se dopředu

pro tu frašku,

kterou zinscenoval sám život

a cestou potkáváme ty,

co už padají dolů.




A ty stále šeptáš…



A já snažím se,

opravdu,

vstanout i po osmé,

když sedmý pád nastal.




A ty víš, že…




Odmítám podporu,

odmítám milosti.

Nechci váš soucit,

ani Tvůj.



Chci být jen já.

Já a ty

a žádné MY.

Chci být...




Chci šeptat…
přidáno 26.04.2011 - 23:54
Myslím, že není potřeba mne podezřívat ani osočovat z toho, že nejsem schopna jít do hloubky, a to ani v tom případě, když si dovolím se pozastavit nad mluvnickou nedostatečností či se podivit nad nějakým slovem, v tomto případě tvým novotvarem - prostě mi tam s prominutím nesedlo, ale to je věc názoru, hlavně když ty víš, proč tam je. A proč tam je?
Nechci se opakovat, protože jsem to už dnes psala jinde, ale právě že jinde, ale mohla sis všimnout, že se nezaobírám pouze formálními a mluvnickými záležitostmi.
A jen tak mimochodem: ten, kdo se zastal tvého práva tvořit novotvary, byl jayjay nikoli Yarrod:-)
přidáno 26.04.2011 - 21:47
....
přidáno 26.04.2011 - 21:35
Přesně tak... Yarrod, děkuji za zastání... opravdu tam mám to slovo přesně tak, jak chci... ale to nepochopí ten, kdo to v tom nehledá....
Jinak.... Eliško....studuji 4. rokem magisterský obor Český jazyk a literatura a opravdu nepotřebuji přednášku o dokonavých a nedokonavých slovesech. Troufám si říci, že tuto látku zcela ovládám. Otázkou však zůstává, zda Ty nepotřebuješ přednášku o odpoutání se od formální stránky díla a snaze jít trochu do hloubky... Každopádně to nechám již na Tobě...
přidáno 26.04.2011 - 21:29
*nemění
přidáno 26.04.2011 - 21:06
Eliška Vobrubová: Vstanout je novotvar. Neberme básnici možnost tvořit nová slova. Ona určitě ví, proč ho tam má právě takto. Jinak. Že?
přidáno 26.04.2011 - 20:46
Vstanout????
Pokud je mi známo, existuje sloveso vstát (dokonavé) nebo vstávat (nedokonavé) - ve smyslu zvednout se, postavit se na nohy. Jiné je stanout - může znamenat též postavit se, ale v jiném slova smyslu - (například stanout v čele nějakého hnutí) nebo zastavit se (například stanout v němém údivu, stanout před obrazem).
Vstanout je podivný a nesmyslný hybrid, a nic na tom neměni fakt, že se s ním můžeš setkat v novinových článcích.
přidáno 19.04.2011 - 18:53
Yarrod: Jejda, děkuji moc za tak krásnou kritiku. No...co říct... snad se teda nepleteš :-)
přidáno 17.04.2011 - 21:45
Plyne to tak přirozeně, což se mi často u podobného typu poezie nestává. Respektive často mi to příliš jako poezie nepřijde... Ale tohle má duši. Líbí se mi hříčky se slovy a tak dále... Hlavní totiž je, že víš, o čem píšeš a má to pro tebe význam (snad se nepletu)

Právě si říkám, že to a žádné my... To opakování... Mi z nějakého důvodu připomíná Havrana. Výborně.
přidáno 17.04.2011 - 11:29
Já a ty - nikdy my ... my je hrozně ošemetný a zrádný slovo... Někomu přijde sladký jako med a jinému zas jak šibeniční provaz, který nepovolí.
Zasáhla - hezká.
přidáno 17.04.2011 - 10:24
Matttyna: Děkuji MOC :-) Tady to, co jsem tu všechno dala, jsou stará díla.... Dnes už bych to napsala asi trochu jinak. Kdybych psala.... :-( Ale určitě, jak říkáš... Ta poslední sloka má pro mě největší význam a jsem ráda, že jsi to vycítila.
přidáno 17.04.2011 - 00:44
Nejvíc se mi líbí poslední sloka :-)...je celá hodně o Tobě, a to je fajn...nepotřebuješ žádné přehnané metafory, řekneš to přímo...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Chci šeptat : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Tóny doznívají...
Předchozí dílo autora : Vzdálený

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Shanti [12], Oldrich [11], Sithoras [10], Mazekeen [7], Jsem [4]
» řekli o sobě
Singularis řekla o Meluzina :
Skvěle ovládá kritické myšlení a polemiku, vyzná se v politice i literatuře, umí poradit a její rady jsou tvůrčí a hodnotné, stejně jako myšlenky v jejích dílech.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku