utopická, těžce ironická oslava gymnázia
přidáno 07.07.2010
hodnoceno 5
čteno 5015(16)
posláno 0
Ach, ty školo krásná, školo milovaná. Pod svá křídla mě schováváš v časech dobrých i zlých.
Před horkem, slunce žárem i mrazem, sněhem nebo deštěm mě ochraňuješ. Tvoje jídelna a bufet se vždy starají, abych nestrádal hladem. Pro mou potřebu máš toalety přichystané. A na svých lavicích mi spánku dopřáváš.
Ale nejen pohodlí fyzické je vhodné vyzdvihnout. Především jsem ti vděčný za kultivaci ducha. Díky starostlivé péči vedení a svědomité snaze všech kantorů, kteří mě provázejí taji rozmanitých věd, se mi dostává nedocenitelného vzdělání.
Český jazyku, tobě vděčím za znalost literatury, jejího vývoje a souvislostí, za umění vyjadřovat svoje myšlenky, za znalost a schopnost použít pravidel pravopisu.
Jazyku anglický, německý či francouzský, bez vás bych byl ve světě dočista ztracen a nerozuměl ni žádnému cizinci.
Společenské vědy, nebýt vás, o několika z nejzajímavějších věd bych se ve škole nedozvěděl vůbec nic.
Dějepise, bez tebe bychom to nebyli my. Co je člověk, co je národ, co je lidstvo bez historie? Dáváš nám také možnost poučení z omylů našich předků.
Zeměpise, díky tobě důkladně znám Zemi, na které žijeme.
Matematiko, ty abstraktní jazyku, čistá a krásná logiko, jak nádherně provázaný, hluboký, tajemný a fascinující jsi svět.
Fyziko, tys mi dala poznat inteligentní řád, podle kterého se řídíme všichni nezávisle na vlastní vůli.
Chemie, tys mne uvedla do světa dech beroucích dějů, při kterých se jedna látka mění v jinou.
Biologie, tys dala jméno všemu živému, co dýchá, a nechalas mě nahlédnout pod pokličku uchvacujících těl zvířat a rostlin.
Výtvarná a hudební výchovo, díky vám pro mne slovo „umění“ nabylo obsahu.
Informatiko, vstupujeme do nového věku a ty jsi jednoznačně tou nejaktuálnější vědou.
Tělesná výchovo, ty představuješ harmonizující prvek zušlechťování člověka, bez tebe by, při tak těsném spojení ducha a těla, tělesná složka výrazně zaostala.
Školo krásná, školo milovaná. Dosud jsem nezmínil tvé nejdůležitější poslání. Tím je příprava na okamžik, kdy roztáhnu svá vlastní křídla a vyletím z hnízda. Pak už všechno záleží jen na mně samotném, ale tys mě svým přístupem bravurně vybavila na tento okamžik. Děkuji.
přidáno 15.03.2016 - 01:22
Kdybys tu neměl komentář z toho roku 2010, tak jsem taky chtěl napsat, že jestli je to myšleno vážně, tak... je to divné :-D , ale tys to evidentně psal celé v duchu ironie, což je hned lepší, i když bych k tomu přimíchal trochu více sarkasmu, občas i trochu vtipu. Ona by tím ta ironie nabyla a bylo by to ještě lepší. Jinak nápad je to dobrý. Nevím proč, ale právě tím výčtem předmětů a tou ironií (která mohla být lépe vyjádřena) mi to připomnělo od Kryla píseň Děkuji, která ale tou ironií, sarkasmem a ne vtipem, leč smutkem, vyloženě překypuje. Ale zase tak špatné to není :-)
přidáno 14.03.2016 - 22:22
Jak psal siggi. Chybí tomu šťáva. V každém výčtu u každého předmětu bych mrsknul něco vtipného. Např. matematika: ty abstraktní jazyku, čistá a krásná logiko, už tolikrát jsem si v běžném životě řek "ještě, že umím tu druhou odmocninu z 25". Jednoduče bych poukázal více na zbytečnost daných předmětů. (Samozřejmě zastávat názor, že např. zeměpis je nevyužitelná blbost je kravina, ale snad chápeš :) )
přidáno 24.01.2012 - 22:18
To muselo být utrpení vymýšlet! Sebemrskačství? :-)
přidáno 08.07.2010 - 16:56
Já to tam právě nemám rád. A učitelé mě taky zrovna v oblibě nemají.
Máš pravdu, je to suché. Ale to asi všechno, co jsem kdy psal.
Zápletku to nemá, asi jsem to dal špatné kategorie. Přesunu to.
přidáno 08.07.2010 - 10:40
Oda na školu...o prázdninách? Teda, ty to tam musíš milovat, profesoři tě jistě mají v oblibě. Jen mi to přijde tak nějak bez šťávy. Jen takové vyjmenování věcí a předmětů. Jaká je zápletka?

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Óda na školu : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : surrealizmus

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Jiří Turner, Putri
» narozeniny
charogne [16], *-_-* [11], Teenka [10], Scatta [9], Dutohlav [8], terezka.03 [3]
» řekli o sobě
mannaz řekla o Singularis :
Velice originální autor. S precizně napsanou prózou. Tvoří vlastní svět, který je opravdu jediněčný a stojí za to do něj vstoupit.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku