55.31
hodnoceno 11
Ironická zpráva o nadcházející patentní inovaci byznysu.
kategorie reportáže/ostatní
čteno 476(29)
posláno 0
Před pěti lety zjistili podnikatelé ve Spojených státech amerických, že úspěch projektu virtualizace peněz nebyl dostatečný. Američtí zákazníci umí počítat s virtuálními penězi skoro stejně dobře jako se skutečnými a ani to, že je jde utratit i pouhým pohybem očního víčka, již nestačí k dalšímu zvyšování hrubého domácího produktu. Očekává se ale, že v roce 2020 léta recese skončí. Řešení má přinést zbrusu nová inovace byznysu, která zákazníkům slibuje zcela neomezené utrácení a podnikatelům zcela neomezený zisk. Tato geniální inovace, kterou již zaregistroval americký patentový úřad a první korporace ji začínají zavádět, spočívá v tom, že zákazník nebude platit penězi, ale nejasnými hodnotami, které je velmi obtížné počítat či jakkoliv kvantifikovat, a proto zákazník jejich úbytek nijak nepocítí, zatímco podnikatel na nich bude moci neomezeně vydělávat.

Na trhu se tedy začaly objevovat nabídky, které by v překladu zněly například takto:

Prodám pohodlí s luxusními technologiemi.
Cena: Sběr dat o vaší poloze a pohybu.

Prodám informace zdarma.
Cena: Vyplnění dotazníku spokojenosti a sledování reklam třetích stran.

Prodám záruku bezpečí.
Cena: Budete se stýkat jen s osobami, které považujeme za bezpečné.

Prodám licenci na automatizované inteligentní řešení všech vašich problémů.
Cena: Váš rozum.

Prodám ochranu osobních údajů před zneužitím.
Cena: Předávání vašich údajů důvěryhodným zahraničním korporacím.

Prodám obdiv a chválu.
Cena: Videozáznamy vašeho těla.

Prodám přátelství.
Cena: Váš čas, sociální schopnosti a dodržování „podmínek užití“.

Koupíte?

Expanze nového trendu do Evropské unie se očekává zítra. Pro další spolehlivé informace z ověřených zdrojů prosím používejte zdravý rozum a sledujte reklamy na důvěryhodných internetových stránkách.
přidáno 04.12.2019 - 14:31
gajda: Asi jsem na tebe moc divný/á (o čemž svědčí už to, že se nemohu rozhodnout, zda jsem spíš divný, nebo divná), ale děkuji ti za upřímnost. Komentář podráždil, ale nakonec příjemně, protože o to víc mě těší, že ostatním moje práce přinesla víc. Ono to opravdu není čtení pro každého a omlouvám se, že jsem ti obrátil/a střeva. Netuším, zda mě chápeš; ale pokud ne, netrap se tím.
přidáno 04.12.2019 - 14:20
Orionka: Děkuji za ocenění. Zvlášť od tebe mě velice těší, protože si myslím, že dokážeš hloubku sdělení ocenit i lépe než já. Ale ve skutečnosti jsem si s tím až tak moc práce nedal/a; hodně těch myšlenek vychází z futuristických knih, které jsem nedávno četl/a v knihovně, a já jsem je hlavně vybral/a a pospojoval/a k tématu „Prodám“. (Virtualizace peněz souvisí s platebními kartami a současným plánem je nahradit „virtuálními platebními kartami“ v mobilních telefonech.)

Původně jsem to plánoval/a jakou dlouhou povídku, která měla dát ty myšlenky do kontrastu s přírodním životem indiánů, ale líčení kultury indiánů bylo moc pracné, tak jsem se rozhodl/a „jít přímo k věci“ a vypsat, co mě nejvíc trápí, a ono to vyšlo překvapivě dobře. Z toho mi plyne ponaučení: Když máte silnou myšlenku, jděte přímo k věci; detaily, kontrast a okolnosti můžete přidat později, ale dost možná to bude fungovat i bez nich.

A s tím, že je to trochu zamotané, souhlasím, zvlášť ten poslední odstavec se mi k těm předchozím příliš nehodí, ale říkal/a jsem si, že to třeba čtenáře udiví natolik, že se probudí a začne opravdu přemýšlet. (Nebo ho to alespoň pobaví.)
přidáno 04.12.2019 - 14:08
Amelie M.: Zrovna čas se kvantifikovat dá, takže tam je snadné jeho úbytek poznat. Ale třeba úbytek přátelství si člověk často uvědomí až příliš pozdě a úbytek rozumu často vůbec. Podobně když se s někým nemůže stýkat, je pro něj až příliš snadné si namluvit, že by se s ním stejně vidět nechtěl a že ti „bezpeční“ lidé jsou lepší.

Ale souhlasím, že ta celková myšlenka je děsivá. Zvlášť proto, že se v některých rysech začíná naplňovat a lidé si to nepřipouštějí, dokud je zcela nepohltí. To zní úplně jako horor...
přidáno 04.12.2019 - 06:10
Homér: Jak jsi to poznal? :-O
přidáno 03.12.2019 - 16:25
xD hezký..
přidáno 03.12.2019 - 12:48
Tak tohle bylo vůbec nejdivnější, je asi dobře, že jsem to četl až jako poslední, jinak bych měl problém s vyhodnocením v rámci soutěže. Z představy zcela nekonkrétního obchodu se mi obracejí střeva naruby. Čili jako dílo vyvolávající emoce, je to vskutku působivé, protože to dráždí. Taky tě podráždím. Bodama tě podráždím. Dám ti zcela určitý a konkrétní počet abstraktních bodů a kup si za ně třeba dobrý pocit z napsaného textu.
přidáno 28.11.2019 - 11:30
Je to trochu zamotané a překombinované. Rozumím, že ty odborné termíny jsou záměr, ale když je jich tolik, dílo ztrácí spád a drhne srozumitelnost. Přesto musím ocenit promyšlený obsah a hloubku sdělení. S tímhle si někdo (Singularis?) opravdu dal práci, za mě stříbro.
přidáno 28.11.2019 - 09:25
zajímavá, futuristická a trošku děsivá myšlenka :) nicméně bych nesouhlasila s tím, že zákazník neucítí úbytek hodnot, kterými bude platit.. například čas je pro každého vzácný a cokoli někam vložím, už se to stává veřejným a ztrácím tak trochu sama sebe..
přidáno 28.11.2019 - 07:12
Jakože fakt originální, líbí.
přidáno 27.11.2019 - 11:36
Singularis
přidáno 27.11.2019 - 10:01
Silné.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Prodám pohodlí zdarma : [55.3076923077] | trvalý odkaz | tisk | pdf
»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
angel [16], Bambulka [14], Jitrocel [1]
» řekli o sobě
Nikytu řekla o Psavec :
Umí-li někdo spojit báseň a vtip, pak je to právě Psavec! U jeho básní ze vždy dobře zasměju a za to mu moc děkuju.-)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku