Pro taron - Bůh mezi námi? Kdo nebo co je podle vás Bůh?
D_P, 25.01.2012 17:35:36
Sepsat vše co si myslím by trvalo několik dní...
Začnu tím co jsem už tak nějak sesumíroval:
a) Člověk je sám sobě Bohem už jen z pocta ty slov - "pomož si a bude ti pomoženo"
b) Boha nelze hledat v Bibli, která je plná omylů a mýtů - nehledě na "datum" jejího sepsání - bible sloužila jako jakýsi právnicko-historický fantasy dokument ...- její přínos nepopírám- ale určitě nelze brát doslovně.
c) Pokud je Bůh pak dle mě má jednu podobu - ať už ho nazýváme jakkoli- (JHV, Hospodin, Bůh, Alláh, Hindu, Zeus, Ra, Odin...)
d) Pokud je Bůh všemohoucí, proč mu trvalo 7 dní svořit Zemi zatímco - dle Bible vesmír s miliardami celých galaxii - "zmáknul" za jediný den?
e) Proč křesťanské svàtky vycházejí na dny, kdy pohané slavili ty své? - náhoda? Asi těžko :)
napada mě toho mnoho ale dám prostor i jiným ;)
taron, 25.01.2012 17:42:09
A jéjej....a kde je Korinťan ? Tak
A) Dej a bude ti dáno, jak bys to vysvětlil ?
B) Bible je inspirovaná Bohem, tam ho nehledej, je to jeho Slovo k nám...Plná omylů a mýtů? Nesmysl nad nesmysly, lepší knihu jsem nepoznala. Bible se dá chápat různě a různě se na ní dá reagovat, je to o tvém srdci- je-li čisté, budeš reagovat velmi - malej syn mi tady napovídá : hezky, hezoučky, krásně. Já bych dodala, velmi dojatě....
taron, 25.01.2012 17:48:54
C) docela s tím souhlasím...jen nesouhlasím, pokud je Bůh...o tom se dá polemizovat...
D) Ha,ha...to se zeptej jeho. Prosím...v Bibli jeden den...může znamat nějaké období, dlouhé období, neznamená to doslova jeden den...24.hodin. Vesmír a země už byly stvořeny, jenom se země byla pustá a beztvará, Boží činná síla se pohybovala sem a tam...potom Bůh přistoupil k stvoření života a člověka jako takového...
E) Křesťanské svátky? Hm , to je na dlouho....Je tam za tu dobu smíchaných spoustu svátků a aby se lépe někteří pohané převraceli na víru, tudíž byly i některé svátky určeny na datum pohanských svátků...
D_P, 25.01.2012 17:49:09
taron: Tak a ted jsem si tě nazlobil
p. s. Neodpovedela jsi mi na všechny body
taron, 25.01.2012 17:51:23
Hele můžu se na to mrknout, cos mi tu poslal, ale já chci tvůj názor...a máš přečtené jistě více různých zdrojů.. a podle toho si můžeš utvořit svůj názor...
taron, 25.01.2012 17:51:57
No co?
taron, 25.01.2012 17:52:20
Né, no co ,ale na co jsem neodpověděla c?
D_P, 25.01.2012 17:54:37
O jak zvláštní ... Julianský kakendář má přesně 7 dní hm nahodička...

Můžu se na něco zeptat? Bůh je proti násilí, že? Takže je i proti znásilnění, že? Je proti zármutku a strádání, že? Ale znasilněnu klidně nechá porodit následek toho všeho? Hm jen pro to, že je to dar ehm ehm dar?!
D_P, 25.01.2012 18:00:00
taron: Ty odkazy jsou vesměs na mè stránky - chodil jsem polemizovat do kr. krouzku a s farářem z kalicha... Na boha jsem sic pohled změnil -ale ten pohled zůstal ateistyckym -


Další dotaz :

V 10teru se pîše - Nezabiješ!

Hmmm zajimave přitom bible je plná válek a vražd - o středověkém upalování a tortuře ani nemluvím, že?
taron, 25.01.2012 18:00:36
Jaký dar ? Myslíš Marii? Znásilnění , Hm...já to beru jinak...potřebuji pomoc, Korinťana,...možná ti to vysvětlí lépe, než já...zavolejte mi advokáta....ju? Asi tak, je těžké vysvětlovat ateistovi něco jako zázrak, ale pokusím se o to...ale, bude to těžké...hmm...
D_P, 25.01.2012 18:03:14
taron: Myslim znásilnění obecne ... a následný potrat ... O Marií bych v zivote takhle nemluvil :) pro mě je moje slečna zázrak - vim co to je ;)
taron, 25.01.2012 18:04:35
Víš, závisí na lidech jak využijí, nebo zneužijí Bibli...není to o Bohu, že někdo použil Bibli ke svým mrským potřebám...Bible před zneužitím varuje. Bibli nesmíš brát doslovně..je to návod, cesta.., co je dobré, co je špatné....a můžeš si vybrat, kam chceš jít....a hlavně nejít silou i po tom dobru , ale nechat se vést láskou a srdcem...
taron, 25.01.2012 18:07:30
No,. co se týká znásilnění...je to velmi silná morální otázka, Bůh nesouhlasí s potratem ani za těchto okolností..., ale závisí na matce...co udělá...jestli to bude chápat jako dar, nebo né....Podívej, my jí soudit nemůžeme...bude jí soudit Bůh, stejně jako toho násilníka...trest tady na světě ten lump dostane..., ale...je tu hodně ale..
D_P, 25.01.2012 18:07:31
Znova - Bible ma plno nedostatku uz jen tim že ji psalo hned několik autoru v různých časových úsecích ... Si je v Bibli psáno oko za oko?
D_P, 25.01.2012 18:08:41
taron: Hm zajimavé - je taky pravda že kdyz se kajes pred bohem za sve hříchy Šmís do Nebe...?
taron, 25.01.2012 18:21:29
No, počkej, syn mě tu otravuje, pak ti odpovím,ju? Asi 10 minut...
taron, 25.01.2012 18:37:10
Hele, ty na ně střílíš tolik otázek a abys pochopil moje odpovědi, je potřeba na to více času a více rozebírání....a uvažování. No, znovu k tomu znásilnění.. Ženy by se měly v prvé řadě snažit chránit samy, nechodit v noci někde osaměle atd. ale jsou určitě situace, za které prostě nikdo nemůže a nedaly se předvídat...potom jak jsem řekla, i když i já beru potrat jako vraždu.jsou různé okolnosti, kdy se žena rozhodně nový život zabít....a soudit jí za to nikdo z lidí nemůže...a myslím si, že výčitky svědomí a celý život bez tohoto dítěte je mnohdy pro ženu trestem už tady na zemi...
D_P, 25.01.2012 18:41:11
taron: Re potrat x znásilnění - Znám holku co ji zbasilnili kdyz šla přes ulici za kamarádkou :/ - kde se flakal Bůh a jeho andělé? A to si mà nechat cely život na očích plod zvracenosti? Ehm-ehm...
taron, 25.01.2012 18:43:20
No, co se týká autorů...a času psaní Bible. Bible má kolem 66 knih a psalo jí asi kolem 40 - ti autorů. a byla psaná 1600 let, zhruba, teď plácám jenom tak od oka, abyste mě za tio neukamenovali..ale tito autoři byli inspirováni Bohem, měli vidění, nebo-li byli ve změněném stavu vědomí...Jako by jim to někdo diktoval, rozumíš? A jsou tam tak nepopiratelná fakta, která nelze přehlédnout. Mnohdy proroci poukazovali daleko dříve na to ,co se stane a ono se to opravdu vyplnilo...doporučovala bych začít tedy od začátku Bible. PRVNÍ KNIHOU MOJŽÍŠOVOU...
D_P, 25.01.2012 18:48:07
taron: RE Bible: - já ji četl - zvláštní je jak se podoba služebně staršímu Koránu - ono se vubec spekuje nad indickými a arabskymi kořeny Ježíše - jen tak pro zajímavost - inu Bible je slovo Boží... Proč tedy celý první díl čekáme na hrdinu a on nepřichází a druha část je jenom o něm ... Bibli necháme spát ...

Co takhle Ježíš?
taron, 25.01.2012 18:50:44
Né, samozřejmě ona musí rozhodnout...a myslím si ,že to znásilnění a rozhodnutí dítě nemít je pro ní hodně těžká životní zkušenost. Proč svádíš toto na Boha, kde se flákal? Bůh se nefláká...divej dal nám život a svobodu...svobodu rozhodování a to každému z nás...v Bibli nám jenom doporučuje, jak se k němu přiblížit, jak poznat , že jednáš správně...Co se děje tady na zemi? Za to už nerozhoduje...tady je naše svobodná vůle, on je universální bytost dokonalá, všemohoucí a věčná...Může a občas to i dělá zasáhnout do děje..ale neustále má na mysli naši svobodu, kterou AdaM A Evou chtěli mít. Lidé si totiž mysleli, že to zvládnou sami, že si sami mohou určovat, co je dobré a co nikoliv...stav tohoto světa nám jasně ukazuje, že my lidé toho nejsme schopni...Adam s Evou jasně odmítli Boha, tím, že neposlechli a toto je výsledek...né Boha, ale Adama a Evy...:)
taron, 25.01.2012 18:55:41
Co takhle drahoušku už to rovnou ukončit? Jsi moc rychlý, takhle se nemůžeme domluvit.
Řeknu ti to asi tak....Všechny služebně starší náboženské texty,..no je to polemika, jsou-li starší a vlastně které....Křesťanství, jako takové podle mě završuje věškerou víru a veškeré Boží projevy tady na světě. Uznávám do jisté míry i Budhismus a ostatní směry.. ale Křesťanství je vrcholem,.. tohoto všeho, taková třešnička na dortu...hlásá lásku né k sobě, ale k druhému....
D_P, 25.01.2012 18:58:09
taron: RE: znásilnění - super takže je to vlastne takovy admin- ktery si nas uplacal sice nám dal jakysi návod jak se chovat - ale jestli ty pravidla dodrzujeme je naše věc? Ehm to mi zavání anarchii ...

RE: Adam a Eva

Mi chceš vazne namluvit - že jsme že dvou lidí? Hm a co genetická degenerace - ?
taron, 25.01.2012 18:59:39
Jo ještě v prvním dílu jsou právě zakódovány znaky jak poznat pravého Mesiáše. První díl je výchovný... Bůh je tam vykreslen často jako tvrdý a nekompromisní ...druhá část Nový zákon ..je další skok výše...lidé už by měli být o schod výš....tam už Bůh nechává na každém z nás jak se rozhodneme o našem životě...
D_P, 25.01.2012 18:59:49
taron: On DP ví svoje :) - tak toho tedy pro dnešek nechme - doufam že jsem si tě moc nema zlobil - jen poukazuji na chybička v Božím "Matrixu"
taron, 25.01.2012 19:00:56
Zlobíš mě, že spěcháš...máš už své hotovo a nechceš rozmýšlet..:)
D_P, 25.01.2012 19:02:48
taron: Uz jsem se o Bohu napolemisoval - precet spousty knih a internetových článku - znám viru snad že všech stran - chápu ji - ne že ne - jen rád poukazuji na trhlinky... ;)
taron, 25.01.2012 19:04:42
A ještě něco, novodobé výzkumy ukazují , že opravdu jsme z jenoho muže a jedné ženy. Všichni máme stejný gen. kód...a pak Bible plná omylů... Genetická degenerace? No , jednoduše odpovím...Adam z Evou byli bez hříchu..tedy ..perfektní dílo...Postupem času se ale na jejich děti a děti dětí navaloval právě ten hřích...hříšný gen, kód, jak bych to nazvala, všechno chování našich předků je v nás zakódované...a sami víme, že nemocí a všeho svinstva je čím dál více....
taron, 25.01.2012 19:06:01
Snad jsem ti některé trhlinky zacelila...jo a vše má trhlinky, nejsme dokonalí a nežijeme v dokonalém světě, ale to už víš, že?
D_P, 25.01.2012 19:13:12
taron: Gen. degenerací myslím to - že kdybychom byli z jednoho muze a zeny tak jsme s prominutim - imbecilove se spoustou těl. vad vzpomen si na gen. degeneťraci u monarchii - jako třeba Habsburkové. :)
taron, 25.01.2012 19:15:40
Vím, co myslíš, ale na začátku, to prostě tak nevadilo, lidé byli dokonalí...až se smíchal hřích a pořád se a pořád nabaloval, tak to začalo vadit.

Jaktože jsi mi neotloukl o hlavu, že první lidé žili až 800-900 let?
D_P, 25.01.2012 19:19:25
taron: Jaktože první lidé žili až 800-900 let? 0:)

No možna ne že zacatku ale dnes byste byli "degeni" ;)

Jdu na večeřu ;)
taron, 25.01.2012 19:22:05
Ktarou Bibli jsi vlastně četl ? Dobrou chuť a ať ti nezaskočí..., hi,hi
Nejen chlebem je člověk živ....Pro dnešek končíme :))
D_P, 26.01.2012 16:58:52
tak prej Pismo svate stareho a noveho zakona vcetne deuterokanonickych knih - ekumenicky preklad.... :D snad jsem ti odovedel
D_P, 26.01.2012 17:00:41
taron: tak ja chapu tvou viru aj vyklad "Boha" aj Bible - ale stejně ty trhliny v tom vidím nadále - pro mě je nbepochopitelná věta "Mé kroky řídí Bůh" - jakto když mám mít "Svobodnou vůli?"

A proč vlastně ty v Boha věříš - proč já v něj nevěřím si už asi pochopila :)
taron, 26.01.2012 17:13:30
Hm..smažím řízky, ale klidně je spálím,..tak jaktože tomu nerozumíš, jaktože tě to nenadchlo? Hm... asi nemáš dobré srdce, hi,hi ( musím tě něčím vytočit) No, tak ty dlouhé životy, kdy lidé na počátku žili skoro 900 let, brala bych to tak, že tím, že Adam a Eva byli dokonalí, tak oni ještě i jejich děti ..měli celkem dokonalé tělo...já si to vysvětluji jako tak, čím kvalitnější třeba zboží, tím déle vydrží...takže kvalitní lidé, zprvu vydrželi dlouho a jak se postupně navalovaly prožitky našich předků, tak pomalu umíráme dříve, ale i Bůh se jednou nazlobil a řekl, ať lidé žijí jen 120 let...Jako se značkovým zbožím..mělo by vydržet více, než aušus... :)). Tak teď víš, že první lidé do potopy žili dlouho, několik stovek let....
taron, 26.01.2012 17:18:47
Kdo chce psa bít....vždycky si trhlinky najde, hi,hi...Bible je o víře, není o faktech, i když fakta tam jsou a zřejmá. Třebas...je psáno, že Bůh roztahuje nebesa a vědci dnes tvrdí, že vesmír se neustále rozpíná, jak to ti lidé mohli vědět? Nebo je tam psáno : nad kruhem země, jak mohli vědět, že země je kulatá? Nebo vlastně popsaná Darwinova evoluce od rostlin, přes zvířata k člověku, jako vrcholu, nebo měsíc je měnší než země..při pohledu na nebe se zdá měsíc větší, protože je blíž, jak mohli vědět, že je tedy menší a blíž k nám...je tam i mnoho historických událostí, které se zakládají na skutečných archeologických výzkumech.....
taron, 26.01.2012 17:21:33
Proč vlastně v Boha věřím? Jsem inteligentní... a dívám se kolem sebe, zapojuji myšlení a je mi jasné, že toto vše nemohlo vzniknout náhodou.Jen pravděpodobnost vzniku náhodné jedné živé buňky je tak malá, prakticky neuskutečnitelná a jak mohla hned ta živá buňka pochopit, že je živá a chce žít ? Rozhlížej se kolem sebe, jsou tu zákonitosti, které jsou dané a někdo je dal......
D_P, 26.01.2012 18:13:49
že je Země kulatá věděl už Archimedes a ten byl sakra dřív než celé křesťanství... vzddyt spocital ppruměr Země... a kde jsou v bibli Dinosauri? kde ? ale prd je jasne ze je Mesic mensi... uz Neadrtalci vedeli kolobech hvezd taron ... pohrabej se malicko v historii a pak to zkus znovu... A nidkdo bibli neupira jistou dokumentarnost... Ty my chces rici ze kdo neveri v Boha nemuze byt dobrym clovekem? ale ale... to snad ne... Ale ja vidim veci...
valky
nasili
krutost
bezohlednos
chamtivost
zlobu
nenavist
zavist



Jeste k tomu Adam a Eva byli černoši asi vid... nebot podle Darwinovi teorie pochazime prave z Afriky... teda jako evropani ... jak my chces vysvetlit proc maji treba cervenky dva druhy zobaku jen kvuli tomu ze taj maji orechy silnejsi skorapku - buh asi tezko - nebo krizeni rostlin... ? rasy psů... slechteni ovoce... jasne - Buh je tedy DNA - uz to chapu (taky zlobim)
taron, 26.01.2012 18:16:07
Chtěla jsem studovat archeologii, v historii sem se nahrabala dost....
taron, 26.01.2012 18:20:36
Drahoušku, co jsem ti psala o kulatosti země, to je ve Starém zákoně, i rozpínání nebes i ostatní věci a Starý zákon byl psán zhruba od roku 1600- 1500 l .př. n. l...Archimédes? Ten žil myslím ve 3 stol. př. n. l....
V Starém zákoně jsou války násilí, krutost...Bůh je tam bojovný...chtěl pro svůj vyvolený lid tu nejlepší zem, ale lid ho zklamal... dal tedy všem možnost...i pohanům...
Alien, 26.01.2012 18:23:25
Já tedy nevím,nerad bych rušil a vířil zde jistě velmi zajimavou debatu. Podle mě svět je řízen pouze dvěma slovy. "Akce" a "Reakce". Já jsem tedy skutečně ateista a velmi materialisticky založený člověk a ano, stačí se dívat kolem a opravdu to žádný bůh a duch svatý neřídí, ale veřit v něj dává člověku naději, sílu, možnost zaměřit se na něco svého ve svém nitru.

Jinak o tom kdo a v jakého boha věří, a že je jen jeden, nebo vícero, to už je jedno, i když musím říci, že církve svaté a hlavně jeji představitelé to umě zneužívaly proti svým ovečkám a v tomto vidím jen a jen zneužití důvěry lidí v něco nadpřirozeného a tajemného.


A ano buňka hned tak něco nepochopila, ale uměla se zdokonalovat, růst, rozmnožovat se a ano, potom i myslet. Nu a že k tomu stačí zrovna tady u nás vodík, uhlík, kyslík, nu proč ne e.
D_P, 26.01.2012 18:28:07
Alien: tak ja jsem materialsitickodarwinistický ateista mě to povidej
taron, 26.01.2012 18:32:20
Nikdy jsem nikde neřekla, že kdo nevěří v Boha nemůže být dobrý....Víš, než jsem se dostala k Bibli, měla jsem na svět kolem sebe určitý názor...číst Bibli jsem začala až ve 30- letech a vlastně jsou tam krásně zaznamenány moje postřehy...to, co jsem pokládala za správné a je tam i spousta jiných návodů, jak být lepším...
Bible píše o válkách , o zlobě, o tom, že Židé neobstáli...proto je důležité to brát i tak , že nic nezatajuje...a otevírá všechny stránky věci...
Co se týká Homo Sapiens Sapiens... a třeba Homo Habilis..jak víš, že to nejsou dva různé druhy, Homo Habilis mohl být podoben člověku ale nebyl to člověk, bylo to zvíře....třeba...Dárwin.: Živočichové jsou schopni se vyvíjet a přizpůsobovat , ale jen do určité míry...mezičlánky mezi živočichy jsou dost slabé.. a dají se napadnout...je tu vždy malé přispůsobení a najednou skok a další druh živočicha a zase malé přispůsobení( toho jsou živ. druhy schopny) a najednou skok a nový druh....
V Bibli je psáno, že je spousta druhů zvěře, proč by měla psát o dinosaurech....Napřed byli stvořeni zvířata a v další den( delší časové období) byl stvořen Adam.., mezitím mohli některé druhy vymyzet...proč né? Adam, jako člověk byl stvořen až za nějaký čas....nikde v Bibli není psané, že do té doby nesměli vymírat různé druhy zvířat,...
Alien, 26.01.2012 18:35:10
Ono je toho hodně na vysvětlení a povídání. Například starodávný Egypt. Kdo byl bůh pro ty lidi? Faraon? A proč? No jednoduché, věděl. měl kolem sebe lidi, co mu pomáhali na své poddané působit. Příklad? Už egypťané věděli fáze zatmění slunce, potažmo měsíce. A rozhodně si nemysleli, že tam je nějaký hezký děda, který svou rukou to slunce zakryl, jenže to věděl jen faraon. No a lidi ho měli za boha, no jak prosté. Jakmile člověk zjistil, že se dá ovládat masa lidi k užitku svému a svých, tak toho uměl perfektně využít. No a víra, víra v něco a jistí služebníci této víry v něco, no, nemusíme zde psát co se dělo a to od vzniku člověka jako takového.
D_P, 26.01.2012 18:37:25
taron:

Tak jinak

Co je dle mého Bůh taron ano a nevyvracej mi to

Boha jsme si uhnětli pro víru - víru že je něco lepšího - že nás něco postaví na nohy v težkých chvílích - abychom si (ze začátku) vysvětlili co jsou blesky, pročpak prší a kde jsme se tu vůbec vzali...

- Nic ve zlem Bůh neexistuje -

Kdyby ano - už by nás několikrát smetl... a nedivil bych se mu...

Když už jsme u toho - Buh pri potobe smetl vsechny krome Noema a jeho rodiny - deal - a krome zvirat od paru deal? -

oped se vracime ke geneticke deformaci.. :)
taron, 26.01.2012 18:37:41
Alien: Dobrá buňka to hned nepochopila takže umřela a pravděpodobnost, že vznikne druhá živá buňka je opět mizivá....Vědcům se nikde na světě nepodařilo v laboratoři uskutečnit takové podmínky, aby mohl vzniknout život...a to zkoušeli vodík ,uhlík, kyslík...jak je možné, že nejchytřejším inteligentním bytostem se to řízeně nedaří a ...on si život vznikl jenom náhodou? Jen tak? Hmmm. zajímavé... mám rozum a ta pravděpodobnost je mizivá.Beru Boha jako universální bytost, která dala základ všem zákonům,tedy i akce a reakce...
Alien, 26.01.2012 18:43:18
Taron, ne, ne, to se pleteš. Ten život o kterém mi mluvíme, vznikal miliony let před námi. uvědom si, že není a neexistuje urychlovač, který by to dokázal. Krom tedy boha, pravděpodobně. Si vezmi. Blik, bylo světlo. Blik a za sedm dní se stvořil svět. A co ty další miliardy let od toho blik "bylo světlo"?

A vem si. Ukroj chléb a nechej jo tak. Co bude? Chleba ztvrdne. NA chlebu se začnou tvořit plísně. Co by se stalo s tím chlebem za řekněme 1 tis. let? Možná mutant, těžko říct. Ne, ne, je dobře, že věříš, ale není tu, fakt není.
taron, 26.01.2012 18:43:38
Bůh není hezký děda....Bůh se nesmí správně zobrazovat, neˇoť my, lidé nejsme schopni svým mozkem, nebo-li našim polovičním věděním podobu Boha pochopil, uvidět... a on může být čím chce...je to složité, co se týká podoby Boha...nijak si hi nepředstavujte, je to Duch a ..když si ho chcete představovat...tak něco jako zářící kouli....nebo obrys a nad ním duhu....to by mohl být možná jeho symbol ale, nesmí se zobrazovat, symbolizovat...
Alien, 26.01.2012 18:47:27
Jo, jo, to byl Taron jen jako příměr. Na toho dědu.

Nicméně. Žívot na tuto planetu přinesly komety, asteroidy a hvězdný prach, kterým byla Země při svém vzniku velmi bombardována a její historie je něco přes 4,6 mld. let.
D_P, 26.01.2012 18:48:23
taron: To zavání islámem ... :)

Kde stojí v Písmu - nezobrazíš tváře mé či pod... :)

taron zkus si o tom neco nacist - i z jinych zdroju... jak z Bible...

ja svoje uzavru vetami:
"Bůh neexistuje - jak je Bůh nademnou"
"Jsem ateista - zaplať Pán Bůh" :)

Tvoji víru ti nevyvracim jen ti strilim paprsky z toho jak na to nahlizim ja byl bych nerad abys to brala jako utok na svou virui
ver si v co chces si preci svobodna taron...
ale jak ti je kdyz tvou svobodu "omezuje" víra?
taron, 26.01.2012 18:48:45
Alien: Ha, ha, tebe budu milovat...ještě tě neznám, čí ty jsi? Na začátku diskuze jsme se o tom bavili...zopakuji ti to...7 dní (den Hebrejsky znamená i různě dlouhé období....tedy dlouhé období, nebylo to blik a je světlo, nebylo to blik a jsou zvířata..chtěla jsem studovat archeologii, počátky a vývoj lidstva...nebyla jsem věřící, i když pokřťená....ke svám závěrům jsem došla po třicítce...najednou blik a Taron je věříci, hi,hi...
taron, 26.01.2012 18:52:07
Devils_PIMP: Ano, z některých Biblí bylo upraveno jedno přikázání a to o tom nezobrazíš....protože církev bohužel často zobrazovala.., což byla chyba...
Víra mi dává svobodu... víra mi svobodu neomezuje, naopak
Alien, 26.01.2012 18:52:40
Ja zase myslím, že je fajn že lidé věří. Víra je mnohdy dělá lepšími. Nicméně ona pravidla jejich víra zase vymyslel člověk, ku prospěchu svému a došlo to až tak daleko, že hřích se dal za slušnou úplatičku, či zpověď odpustit, za řekněme 6x otče náš, zdávas a podobně.

A nedokážu si už vůbec představit boha, jak může ustát islám a jeho chování k ženám, kdy v tomto světě a víře je to nic, povl a u židů je to téměř to samé. Přitom Eva, ta ze začátku čístá a dokonala Eva byla přece ženou Žen.
taron, 26.01.2012 18:55:33
Devils_PIMP: Nemohu si pomoci, ale Bible je nejlepší kniha, která se mi dostala do ruky...je velmi těžká na čtení a m,noho lidí okamžitě odradí...mě né, já se vyžívala v jejich rodokmenu, já tam zkoumala a rozjímala...nechápala jsem spoustu věcí jako vy..., ale chce to čas ... a hlavně si myšlenky urovnat.. a nechat se vést srdcem....pánové, srdcem! A já mám srdíčko veliké ... a to už Devils ví... je tam místa pro každého...:))
Alien, 26.01.2012 18:56:40
Hmm, byla tma. A najednou blik a bylo světlo. No totok. A prvého dne i řekl si bůh. Je mi smutno, tak uplácnu kouličku se žhavým jádrem a jen tak ji nechám točit se kolem toho světla. Nu dobrá, jedna je málo, udělám jich 9 + jednu ledovou, takovou maličkou, hódně daleko. No jo ale to teď? to je celkem nuda se na to dívat 1 miliardu let, tak co, uděláme druhý den a blik bylo nebe, krásné modré nebe a zrovna tady na té první kučce. hmm. A tak dále a tak dále. ;-) Sedí to Taron?
D_P, 26.01.2012 18:56:58
taron: inu kazdy mame svuj pohled na Boha.... a my dva ho budeme mit do smrti smrtouci rozdilny... jak rikam pokud existuje to co rikas ... sve misto mam ja jiste... a tam nahore to rozhodne neni :) - I kdybych se choval sebe lip jako dobry clovek - jen proto ze se odmitam kat pred bohem tak me soupne hezky do peklicka... nu aspon budu mezi svyma ;)
taron, 26.01.2012 19:00:49
Alien: Ano, vy se ale na Bibli díváte z pohledu zneužití v historii lidstva.. dívejte se na ní...jako na cestu , která vám ukáže, jak se přiblížit k Bohu....přečti si prosím celou naši diskuzi, je tam hodně odpovědí na tvé otázky a vím,že to není pro váš lehké pochopit, tedy se vůbec nezlobím...chce to čas ..... a zapojit srdíčko. Lidé čtou Bibli, : No , to je hrůza...,no to je blbost... co to je? Tomu nerozumím... Určitě to tak nebylo....a nečtou ji jako zdroj moudrosti....ale přistupují k Bibli už odměřeně a pak ta četba je taky odměřená....rozjímejte, přemýšlejte nad každým slovem, větou a dovede vás to k poznání...
taron, 26.01.2012 19:05:20
Alien: není to tak, jak jsi popsal s těmi planetami, či cos myslel...jeden den v řeči Hebrejštiny může znamenat i dlouhé období...je potřeba i správně překládat...my už neznáme veškeré významy slov...které tehdy byly používány, ani úplně přesně obyčeje, což hodně ztěžuje četbu Bible..., Jeden den...může znamenat 24 hodin, ale i třeba milión let...a to je to, proč lidi Bible odrazuje, no, jo,za jeden den? Jsu blázen..., no kdo takovým báchorkám věří..., ale jeden den...může být i milión let, rozumíš?
taron, 26.01.2012 19:07:52
Devils_PIMP: Nerozumíš ani pojmu Peklo....kromě toho, v Bibli se pojem peklo vůbec nevyskytuje...,hi,hi, ale příště, zítra, jdu na zumbu....

Alien, ty jsi přečti celou diskuzi, ju? AŤ jsi zítra připraven se se mnou bít, hi,hi, nebojím se tě...:))
D_P, 26.01.2012 19:15:33
taron: já v pekle byl - a vy nemáte ani hrubou představu... Říka se pokud pomyslis vazne na sebevrazdu (nebo se o ni úpokusis ) - podivas se na chvili do pekla - inu mrknul jsem se ... a uprimne bych tam znova nechtel.. iasi mi ted neveris mila taon vid...

nu od te doby mam na Boha svuj nazor... ale kazdopadne pokud chapu vyklad bible a ortodoxnich ktestanu - muzu byt klidne nejdobrejsim clovekem na svete - ale pokud se nekaju pred bohem do nebe stejne nesmim... :)
Alien, 26.01.2012 19:22:09
Já ti rozumím, o to nejde. Jen mi připadá divné, když měl a má bůh takovou moc, na co čekal? Ty miliardy let vývoje.


Já jsem bibli četl, více méně vím co vní je a oč tam jde. Je pravda, že v tu dobu, kdy jsem ji četl, jsem až tak zase úplně nepřemýšlel jako třebas Ty ve Tvých třiceti. Nicméně, světonázor už mám delší dobu a opravdu přesvědčit mě, by bylo zbytečné. Nicméně ano, chápu Tvé pohnutky a myšlení, ale je to jen představa a něco na co můžeš v klidu obrátit a ano, udělá Tě to lepší, rozumější, dokonalejší, ale je to práce jen Tvého mozku a vědomí, nic víc, nic méně.
Yasmin, 26.01.2012 19:26:24
Musím říct, že mě vaše diskuze velmi zaujala. A nedá mi to, abych se taky nevyjádřila.

Pro člověka je těžké pochopit, proč je tady na světě. Proč jsou války, utrpení. A že Bůh rozhodně svět stvořit nemohl.
Ale když se podíváte kolem, třeba na samu přírodu, jak je dokonalá ve všech svých detailech..takové dílo aby bylo stvořeno náhodou..?

A pokud, podle vás, Bůh neexistuje, proč má člověk svědomí? Jakousi hranici, která určuje, co je správné a co nikoliv?

V Bibli je spousta věcí myšlena obrazně, ani já sama jsem dosud ještě spoustu věcí nepochopila a možná ani nikdy nepochopím, takže do nějakých rozborů se asi raděj nebudu pouštět :O).

Spousta věcí nás přesahuje - nejsme schopni je pochopit a dost možná je pochopíme až v "nebi" :O).

Možná, že utváření světa je taky jeden z Božích záměrů, jak dát lidem nahlédnout tu Boží velikost (vždyť jakékoliv dílo vždy vypráví o svém tvůrci). A člověka ten svět v celé své kráse naplňuje určitou úctou.. Není tenhle celý svět takovou druhou Biblí..? ;o)
Alien, 26.01.2012 19:38:40
Yasmin: No ale to je dobře to co píšeš. Nutí Tě to přemýšlet o tom všem. Což je správné a príma. Například co se "pokazilo" na tom, že nemáme ocas? myslím teď lidé. Přitom bychom ho mít měli. Tak jako pět prstů, obratle a další věci. Já to vidím tak, že vývojem a to přirozeným, to "člověk", předci člověka nepotřebovali, tím jak se pohybovali a podobně. rozhodně si nemyslím, že o tom rozhodl bůh svou prozřetelností.


No a přiznám se. Možná se bude Taron divit. Já jsem křtěný. A vím co je víra a vím co to znamená. Pochazím s velmi věřící rodiny a babička byla doslova fanatik. Né že by mě to nějak poznamenalo, ale tím, že jsem byl více přírodovědně zaměřený, jsem si uvědomil spoustu věcí a že ne všechno co mě bylo v dětství předkládáno byla pravda a postupem času jsem znistil, že pravda je opravdu jen "tajemná". Díky ale, že žiji v této době, jinak bych asi skončil na hranici jako kacíř.
Yasmin, 26.01.2012 19:41:41
Ještě k tomu vesmíru a tady těm věcem... věřící byli i známí vědci a astronomové, např. Isaac Newton - "Nádherný pořádek a soulad vesmíru mohl vzniknout jen podle plánu všemohoucí a vševědoucí Bytostí. Toto je a zůstává mým posledním a nejvyšším poznáním."
nebo Albert Einstein - "Každý hluboký přírodovědec musí mít určitý náboženský cit, protože si nedovede představit, že by ony neobyčejně jemné souvislosti, které odhaluje, promýšlel poprvé sám. V nepochopitelném vesmíru se projevuje nesmírný převažující rozum."
a spousta dalších - Pascal, Kepler, Kelvin...

Takže věda a víra se nevylučujou, ba naopak.
D_P, 26.01.2012 19:45:12
Zacinam mit pocit ze vim podle ceho byla napsaná Válka světů ;)
Yasmin, 26.01.2012 19:49:08
Alien: Pokazilo? Na tom se nic nepokazilo.. vyplynulo to z vývoje člověka... protože člověk se samozřejmě vyvíjel...ale i evoluce byla v Božím plánu..

A Bibli musíme chápat jako symboliku, ne jako informaci.
D_P, 26.01.2012 20:07:34
Yasmin: Pán Bůh je technik se podivejme

doc. RNDr. Ing. Bůh JHV, CSc.

to jsou mi věci...
taron, 26.01.2012 22:05:29
Yasmin: Velmi krásně jsi hovořila... moc se mi to líbí, tleskám....ano někteří vědci jsou věřící a čím více poznávají, tím více jich chápe, že toto vše asi náhodou nevzniklo....Je to tak všechno složité, že naše inteligence má problém to pochopit....jakápak náhoda? Prostě jen přiznat si, že existuje ještě vyšší inteligence, než my...ale nemůžeme jí ani z poloviny chápat, tu Boží inteligenci.., protože my jsme s tomto těle a máme jenom 5 smyslů, ale co bychom poznali a pochopili, mít tak 10 smyslů ? Už Vás to někdy napadlo?
D_P, 26.01.2012 23:47:20
Pojem Bůh - je pro mě vrtkavý - nenapadám víru to ani náhodou - já napadám trhlinky a skulinky (jako spravny ďáblík)

Napadá mě další dotaz - Bůh je proti potratu - si?

Viděl jsem plody, co kdyby se narodily tak by stejně žili třeba jen pár jhodin a nebo by byli odkázaní celý život na přístroj - co teď s tím?

A co s těmi, kteří ohrožují život matky - život za život? neni to trosku krute
Alien, 27.01.2012 09:02:39
Něco jako bůh prostě neexistuje. Vyšší moc, vyšší inteligence, no to opravdu ne e.
Když o tom uvažuji, člověk, jako takový, už od svého vzniku a tím, že se zdokonaloval v chápání okolí, světa a sama sebe, si právě tento kult vytvořil. Ze začátku to bral, že ho něco trestá, straší, ničí, když viděl blesky na nebi, požáry, katastrofy. Ale taky zase obdarovává, jídlem, které ovšem musel nějaký ten človíček prostě zkusit a buď zařval a nebo ne a hnedle se rozšířil jídelníček. Nikdy mu žádný bůh nevnuknul. Človeče, tady jdi, to je les, rostou tam houby, ale sbírej jen ty, které jsou jedlé a tady máš atlas hub abys věděl.

No a s tím souvysí to, že vznikalo mnohobožství, ještě vůbec kdy, než vznikla jakási knika knih, kteráž to jen skutečně vypráví nějaké pověsti, alá Libuše a vidím "město veliké". A já netvrdím, že fragmenty oné knihy knih se mohly někdy skutečně stát, nicméně člověk již od svého vzniku byl tvor tvořivý s fantazií, zdály se mu sny, tudíž i dokázal popisovat různé události značně přehnaně a zkresleně.

O využtí, nebo spíše zneužití onoho boha a bohů a v jejich jménu, zemskými služebníky, ach, nechtěl bych to zde rozebírat.

A proto řekl Mohamed "muslimovi", běž a konej, zabíjej židy, oni se budou schovávat za stromy a kameny. A já ti ukážu, skrze boha, kde oni schovaní jsou a ty je zabíjej. I toto je jistý výklad Koránu, jak nedávno přednášel jistý fanatik v Brněnské mešitě. Není snad také korán knihou knih? Slova jako, že kniha se špatně vykládá a muslimové jsou přeci mírumilovní a respektují člolvěka jako bytost. No, nejsem si úplně jist, že by inteligence inteligencí něco takového řídila.

Ále ano, cesty páně jsou nevyzpytatelné.
taron, 27.01.2012 13:43:08
Devilsi, než jsem se dostala k Bibli, tak jsem studovala i ezoteriku a mystiku.Bible mě naprosto nadchla svou moudrostí...když už nic jiného člověka neosloví tak tedy moudrost, kterou Bible přímo číší...teď se snažím v tom udělat pořádek a chápu spoustu věcí.... Ty tedy v Boha nevěříš... a ďábla ano? Co je to zlo a dobro? Pověz mi.. a jak je vyvažováno v tomto světě?
taron, 27.01.2012 13:53:44
Alien: Víš, víra je není založena na faktech, ale na víře. Buď věříš, nebo né....a to uvěření v Boha, toho si Bůh velmi cení a váží...Nemohu tě tedy násilím přesvědčovat o víře...je to na tobě...Já hledala vznik a vývoj lidstva a dostala jsem se k víře.....z ateisty se postupně hledáním pravdy stal věřící... a já hledám pravdu do hloubky, né jenom povrchně..jdu až k základu věci...a dostala jsem se k víře. Jak zajímavé, co? Co taková atomová a kvantová fyzika ?Četli jste už něco o ní? Ona sama pomaličku dokazuje, že Bůh existuje...., že život je mnohem, mnohem složitější ,než si jenom dokážeme i v tech nejfantastičtější snech představit...a toto , že vzniklo jen tak ? Náhodou? Nenechte se vysmát.....:)))
Alien, 27.01.2012 14:04:23
A sakra. Ještě atomovou a kvantovou fyziku do toho. To už je moc. Ne, ne, fakt ne Taron.

No právě, základ všeho jsou fakta a víra je bohužel postavená jen na ideích, převážně o tom, jaký je ráj a co bude až bude a kdyby bylo. Toto ne Taron, takto to fakt nechodí.
Ale je dobře, že si povídáme, je mi to velmi příjemné.


A jednu jedinou pravdu máš. Skutečně nic nevzniklo náhodou. Jak jsem psal prvně. Akce a reakce. Rozhodně ale, nikdo, komu říkáš bůh nic takového neudělal, neřídil, nevymyslel. To ne, opravdu ne e.
taron, 27.01.2012 14:06:04
Alien: ještě něco, kde bereš tu jistotu tvrdit, že vyšší inteligence, jako lidé není? My jsme omezení ve svých tělech...svými smysly...nic jiného prakticky nedokážeme pochopit, než, to ,co vnímáme.....Kdybys měl 10 smyslových orgánů, myslíš, že bys toho pochopil více,? Pochopil, neboj, více bys chápal vesmír a jeho zákonitosti...nyní jsi omezen jenom na 5 smyslů....netvrď tedy , že vyšší inteligence není možná. Je možná...a nejenom možná, ona i existuje....a dává ti to najevo, pokud posloucháš...pokud jí vnímáš...ona s tebou dokáže i mluvit...
taron, 27.01.2012 14:09:27
Alien: Uf.Už jsem ti jednou psala, že i akce a reakce je zákonitost... a zákony vesmíru....ty uvedl v chod Bůh...vyšší inteligence....Pročpak se bojíš kvantové fyziky? Hm...ona dokazuje existenci Boha...! Doakzuje existenci světů o kterých ty nemáš ani ponětí...paralelních světů, které se prolínají...proto nás mohou občas navštívit duchové.....chodí kolem nás, rožínají světla...:)))
D_P, 27.01.2012 14:12:38
taron: Takhle - videl jsem veci o kterých nemáš ani zdání - stale hkedám racionální vysvětlení - videl jsem to čemu se říká peklo ale i slovo peklo je pro to místo nedostatečné - takze mám jisty "dukaz" - inu i přesto si myslím že šlo o mozné halucinace z nervového vypětí te doby - az uvidím Boha - potresu mu rukou pak uvěřím - jinak jsem mírnější v názorech na něj nez kolega alien - chápu funkci viry jako sociálně podpurneho prostředku - však nelze jen slepe věřit mila taron
Alien, 27.01.2012 14:18:28
Taróóón, děvče. Kvantová fyzika fakt nedokazuje vůbec nic o existenci boha. Jéje, to jsme už daleko.

Nicméně. Pět smyslů má člověk jen proto, protože více nepotřeboval, ve svém vývoji. Sice vidí hůře než sokol, když se setmí hůře než kočka, o dost hůže slyší než sousedka od vedle, :-D , protože proč. Protože tyto smysly nezdokonaloval, nepotřeboval je tolik. Ale ze začátku to bylo jiné, určitě lépe viděl, lépe cítil, pak už to až tak moc nepotřeboval, když si například ochočil psa. A tak dále. Jééé to by se to vyprávělo a dokazovalo.

Co třebas nevidomý. Mnohem lépe slyší a mají mnohem lepší hmat. No je nám jasné proč asi. Ne bůh, to ne e, to se jen to tělo zaměřilo na jisté věci a zdokonalilo je na úkor těch druhých.
taron, 27.01.2012 14:21:03
Nevěřím slepě, věřím,že naše světy se prolínají..., že jsou tu věci, které ani nedokážeme vnímat a vůbec pochopit, ani se o to moc nesnažím...jen se nechávám vést....Hele, víš určitě, že atom...jako nejmenší částečka už dávno padla, jsou jestě menší a menší.. existuje mikrokosmos, stejně jako makrokosmos....Ale vem me atom .Skládá se s jádra a elektronů . Elektrony obíhají kolem jádra a mezitím je nic...nic, prázdno..Představ si atom jako fotbalové hřiště. Ve středu je fotbalový míč, jako jádro a okolo obíhají dva elektrony ve velikosti malého tenisového míčku a mezitím vším je volný prostor...prostor, nic víc a podle toho, jak rychle dané věci kmitají jsme my našimi smysly určité věci zachytit a určité né....., některé prostě nezachytíme...Když vezmeš stůl, je ze dřeva, že? Ale je to hlavně prázdné nic...plné prostoru..:)))
taron, 27.01.2012 14:22:40
Alien: Jaké je tvoje povolání?
taron, 27.01.2012 14:33:45
A co když to není vůbec tak, že více smyslů nepotřebujeme!!! Co když je to tak, že jsme jenom, jenom 5- timi smysly omezováni, co když jsme uvěznění v našem těle...tělo je jako naše schránka a omezuje nás v chápání a vnímání všeho? Proč se na světě trápíme? Proč máme svědomí? Proč svědomí nemají zvířata? Hm?...Co naše myšlenmky, pocity, které nedokážeme vyjíádřit....já se cítím omezená..nevím jak vy ostatní..já nejsem schopna vyjádřit velikost mého citu, mých myšlenek..mé lásky a omezuje mě moje tělo....Já své tělo neberu jako výsledek nějakého náhodného vývoje, kdy už spoustu funkcí nepotřebujeme, já tělo beru jako něco, v čem mám na tomto světě přebývat... a vlastně v té omezenosti zkoušet chápat a věřit v něco víc...:)))
Vir, 27.01.2012 15:12:14
I zvířata mají svědomí. A někteří lidé ne. Důkazy jsou jinde.
taron, 27.01.2012 17:25:13
Vir: Á....nový diskutant...tak prosím.....tvoje důkazy..., zajímalo by mě to, třeba se něčemu přiučím....nad něčím novým budu přemýšlet ...:))))
D_P, 27.01.2012 18:21:55
Ty kraso a plne 3 vety !

Chlapec se nezdá :D

Inu řekni taron - sahla jsi si na Boha at uz je to kdokoli/cokoli

ntb. Co - Kdo je Bůh ?
Vir, 27.01.2012 18:34:25
Sloni- starost o zraněné, schopnost se obětovat (riskovat za slabé-svědomí).
taron, 27.01.2012 18:41:05
Vir: No, to se dá také nazvat i jako instinkt...nebo to patří k jejich životu ve skupině.......Myslíš, že když ublíží třeba jinému zvířeti, tak je to opravdu mrzí?
Alien, 27.01.2012 18:44:30
Přátelé, nepodceňujte diskutující, i tři věty něco řeknou, přece. Netřeba se rozčilovat. ;-)
taron, 27.01.2012 18:50:35
Devils_PIMP: Na Boha se nedá šahat ? Přečti si prosím v klidu a pomalu...p o m a l u....to ,co jsem napsala kousek výš....hledej to výš, né níž... v ý š ...jo? Pěkně jsem tě vytočila co?

Bůh je duch....může se stělesnit? Je všemohoucí... ale je psáno, že žádný živý kdyby ho spatřil nepřežil by...Prorok Mojžíš spatřil jenom odlesk Boha...jeho stín a zářila mu tvář... proto lidé pochopili, že je prorokem...tvář nosíval zakrytou ...:))
Vir, 27.01.2012 18:51:41
Mrzí?Umějí trpět,trápit se.Nejsou blbí.
taron, 27.01.2012 18:53:35
Vir: Dobře...třebas je to tak, zvířátka já moc ráda .., ty věříš v Boha?
D_P, 27.01.2012 18:54:41
Ty jo "ono" to umi i souvětí ?! Jen zlobim já jsem takovy rarasek AKE hodny to ti taron potvrdí - doufam ;)


Mazec to vubec ale vuuuuuuubec nepřipomíná Korán ..... Náhoda? Asi těžko !
Vir, 27.01.2012 19:02:01
Přibývá toho, co bylo dřív k smíchu, protože se na to nedalo šáhnout. A nedá se ani dnes. Už to k smíchu není, leccos z toho je už změřeno.
D_P, 27.01.2012 19:03:50
Vir: Prijeme prekvapujes :) jeste se nauč napsat místo Ď aspoň Děkuji a vse bude ok
Ell, 27.01.2012 19:07:32
Vir: zvirata maji svedomi a nekteri lide ne? kazdy clovek ma svedomi, ne vsichni se podle nej ale ridi. Jestli maji zvirata svedomi: nevim a jen stezi se to da zjistit, kdyz mohou komunikovat pouhou mimikou a gesty... jsou ale dulezitejsi zvirata nez lide, ze o nich tak mluvis? proc se zabyvat zviraty, kdyz ta jsou stvorena jen jako doplnek?
taron, 27.01.2012 19:15:07
Á... zatím to vypadá tak, že pánové jsou nevěřící a všechny dámy se zatím vyjádřili pro Boha...., holky udělaly jste mi radost...půstíme se do nich? Né byla to jenom sranda..., zatím, hi,hi :))
D_P, 27.01.2012 19:15:34
Ell: Vítej na psancich a v diskusi - ty si myslíš že jsou nám snad zvirat podradna jen kvuli evoluci - někdy ma zvire vic rozumu nez člověk - viděla jsi snad medvěda se samopalem, nebo ježka politovat bombardér ?
Ell, 27.01.2012 19:21:59
Nejsou podradna, jen mene dokonala. Vice rozumu nemaji, jen instinkt, kterym se ridi( narozdil od lidi- a uz je tu zase otaza svedomi) a pud sebezachovy. Mozna ze prilis rozumu skodi a proto je lidska rasa tak nachylna ke zlu..
D_P, 27.01.2012 19:22:56
Ell: 1. hod tu rakci do diskuze at se neztrati :)
2. co se tohohle tyce precti si muj denikovy zapisek Pro věčný mír...?
33 mene dokonale - kdybys byla verici tak se usklibnu a rikam si fain clovek vytvoril naprosto dokonaleho cloveka ale zviratum ubral - eh bozi spravedlnost? he?! Nejsou mene dokonala - Precti si Orwella a jeho Mravence ;) - aby sme se jednou nedivili :)
Vir, 27.01.2012 19:24:16
1.Nenapsal jsem, že každé zvíře má svědomí-odpovídal jsem Taron.
2.Spící svědomí je k prdu(tedy není).
3.Že některá zvířata mají svědomí, se nemusí zjišťovat. To se ví.
4.Zvířata nejsou doplněk, ale součástí světa. Jako my.
Ell, 27.01.2012 19:25:23
upresneni: mene dokonala z hlediska rozumoveho. To jim mozna tolik pridava...
Ell, 27.01.2012 19:31:07
vir: kdyz neco potlacis ci schovas, neznamena to, ze to neni a neznam zadny dukaz, ktery prokazuje zvireci svedomi, i kdyz uprime: je mi jedno jestli zvirata svedomi maji nebo ne... svet ovlivnujeme my, nasim chovanim a myslenim, nasimi rozhodnutimi (bohuzel)
A soucast nebo doplnek, dalo by se rict ze i my jsme doplnkem sveta, a vsechny doplnky zaroven tvori svet...
D_P, 27.01.2012 19:37:58
Vir: ty jo tolik slov - jsem dojat :)
taron, 27.01.2012 19:38:09
Devils_PIMP: Devilsi, jaktože se chceš šklebit..., i kdyby bylo něco nespravedlivé...měj pokoru..., jo a to je to, proč tě Bible asi neoslovila...měl jsi pokoru při jejím čtení? Nebo jsi k ní přistupoval jenom...hm.. budu znát Bibli a můžu o tom diskutovat a nikdo mě nenachytá...?
D_P, 27.01.2012 19:38:30
Ell: co ty a buh at se vratime k pojmu diskuze
taron, 27.01.2012 19:39:49
Devils_PIMP: Neškleb se...., nebo uvidíš!
D_P, 27.01.2012 19:41:45
taron: nechtej vedet proc ja četl bibli do smrti bys se mnou nepromluvila :) - ne cirkev jsem hodne hodne ve svych 15 nenavidel nesnasel a nechapal - pak vznikali díla viz upalování - dnes uz umim rozlisovat a chapat - bibli jsem cetl, protoze Napoleon kdysi rekl: "Chces-li porazit nepritele - ppoznej ho"
Ell, 27.01.2012 19:58:32
Devils_PIMP:Buh... prave on nam muze ukazovat, jak a co na svete delat, mrzi me, ze spousta lidi se snazi zmenit svet a pritom jim chybi ta esencialni prisada, tvurce miru- Buh. Ja se Boha snazim poznavat, snazim se vydat ze sebe to nejlepsi a co nejlip zuzitkovat dary, ktery mi dal... samozrejme ze to jeste neumim, ale kdyz vybuduju sebe, pak snad budu moc byt pomoci pro druhe
taron, 27.01.2012 20:15:41
Ell: Krása......))
D_P, 27.01.2012 20:42:41
taron: Proč Bůh nemá titul CSc.?
1. Má jenom jednu známou publikaci.
2. Ta je v hebrejštině.
3. Nejsou v ní odkazy na další prameny.
4. Nebyla publikována ve známém vědeckém časopise.
5. Mnozí pochybují o tom, že ji napsal osobně.
6. Je nutno přiznat, že je známá po celém světě - ale co dělal potom?
7. Jeho schopnost týmové práce je velmi omezená.
. Ostatním vědcům se nepodařilo zopakovat jeho experimenty.
9. Nepožádal etickou komisi o souhlas s experimentováním na lidech.
10. Když se mu jeden pokus nevydařil, pokusil se zahladit stopy utopením pokusných objektu. 1

Jedince, kteří se nechovali podle očekávání, vyřadil z pokusného souboru.
12. Nechodil do přednášek - jenom vzkázal studentům, co si mají prostudovat.
13. Nechal za sebe učit svého syna
. 14. První dva studenty vyhodil, protože se naučili něco navíc.
15. I když má jen 10 požadavků, většina studentů v praktickém testu propadne.
16. Konzultace poskytuje jen velmi zřídka, a to ještě na vrcholku hory.
D_P, 27.01.2012 20:44:02
Ell: No vam asi nevysvetlime ze existuje něco jako vědaq , že - evoluce, že ? to mohu mluvit rovnou tady na tu bílu zeď: "hoj zdi jak jsi se dnes měla - mimochodem že Bůh neexistuje?"
D_P, 27.01.2012 20:50:08
Ell: Btw. Ell - ve tvém věku bys mohla přestat věřit na pohádky ;) /just kidding
Ell, 27.01.2012 20:51:46
Devils_PIMP: presvedcovat presvedcenou? to je opravdu snadnejsi presvedcit zed (nebo sam sebe), ani jeden ti nebude odporovat :D
Ell, 27.01.2012 20:54:45
Devils_PIMP: ve tvem veku mozna take (not just kidding :D)- ba ne, jeste mas cas^^
D_P, 27.01.2012 20:56:09
Jen aby si tu někdo o mě nemyslel nic zleho Vir - nevysmivam se ti jen prostě zlobím - aby ses uz nas tolik nebal - doufam te to chapeš ;)

Ell - to same plati - nemyslim to zle - jen tak škádlím a popychuji...

Už budu hodný ďáblík :)
Ell, 27.01.2012 21:00:49
nikdy jsem to jinak nechapala( zajimave, jak snadno se da clovek pochopit behem par hodin a zaroven neda za cely zivot) z me strany je to stejne, myslete na to prosim a pokud se vas neco dotkne, upozornete me na to :) moc veci vazne neberu, i kdyz to tak muze znit
D_P, 27.01.2012 21:02:27
Ell: to jsem sam rad - to vis takovy rarasek ale hodny a pratelsky, vazne
Ell, 27.01.2012 21:03:58
vzdyt ja to vim, uz jsem si te proklepla ^^
taron, 27.01.2012 21:13:01
Devils_PIMP: Devilsi, pro Boha, který žije nekonečně dlouho let je jeden tisíc let jako 10 hodin....třeba...a lidský život, který trvá 100 let je pro něho třeba 2 minuty....chápeš, proč má třeba jednu publikaci? Protože by nedělal nic jiného, než vydával , co jednu minutu puklikaci novou a novou a nezlob se ...proč by to dělal? On nám vdechnul život...závisí na nás, jestli budeme věřit, nebo né...
D_P, 27.01.2012 21:21:15
taron: to byl vtip taron

a mam tu dalsi
ppovida krestan farari
K: co je otce pro boha 1000000000let?
Ö: Chvilka
K: a co je pro boha 10000000 korun?
O: korunka
K: a nemohl by buh mi par korunek seslat
O: Jistě ..... posečkej chvilku
Alien, 27.01.2012 22:31:16
No přátelé, hezky se to tu rozproudilo, to je dobře. To byl taky můj hlavní úmysl. Jen tak dál.
Vir, 27.01.2012 23:02:18
K tobě 19.58. - Jo!
D_P, 27.01.2012 23:22:35
Vir: Vir - nevysmivam se ti jen prostě zlobím - aby ses uz nas tolik nebal - doufam ze to chapeš ;)
D_P, 28.01.2012 10:44:30
taron: Tak si tu dumám a rikam si - za předpokladu, že je Bůh nekonečný - a vesmír je taky nekonečný - není právě vesmír oním Bohem tzn. že máme my materialisté pravdu?
Tvrdý-nouzák, 28.01.2012 13:39:44
Devils_PIMP: Neprovokuj s tou nekonečností, nebo vytáhnu červeného trpaslíka. :D Nedal by sis palačinku? ;)
taron, 28.01.2012 13:55:32
Devils_PIMP: Devilsi Bůh existuje nekonečně dlouho....je to jako přímka, která nemá začátek a konec... a Bůh tvoří....vše co vytvořil...spolu se svými pomocníky...je vlastně jeho... a proto, že to stvořil, ví také nejlépe jak to udržet při životě, viď? Proto je dobré ho poslouchat...a budeš mít věčný život...ale né ho poslouchat kvůli věčnému životu, ale kvůli tomu, že chceme, že ho máme rádí, že uznáváme jeho svrchovanost.....:))
D_P, 28.01.2012 15:22:42
taron: takže Blh je vesmír podle této rovnice no aspon to
taron, 28.01.2012 19:16:31
Devils_PIMP: Hele existují dva typy lídí :

Ateisté, kteří uznávají lidstvo jako vrchol inteligence, kdy vyšší inteligence podle nich neexistuje.

Věřící , kteří uznávají vyšší tvůrčí inteligenci, věčného jednoho ducha - BOHA - , kterému pokorně prokazují úctu a poddanost...a věří , že ta vyšší inteligence jim pomůže a dá věčný život.
Vir, 28.01.2012 20:20:01
Ještě Ell (k 27.1 19.07.) Když budeš mít za uchem klíště-možná zajímavý doplněk. Ale dá se na nej zhebnout. Čili-v tu chvíli jsi ty jeho dplněk-stravy. Se žralokem nebo tasemnicí je to někdy podobné.
D_P, 28.01.2012 20:22:37
taron: Zakládání klan Červené Karkulky...

Vira je o moci a penězích ...

Promiň - vážnější zamyšlení prinesu jindy - ted nemám nakadu
Ell, 28.01.2012 20:24:24
v tu chvili bych snad byla dokonce jeho stravou... hmm, tomu se holt rika kolobeh zivota.
taron, 05.02.2012 11:01:08
Kde je Korinťan? Slíbil mi ,že si o Bohu povykládáme ? Hm...jsem trošku zklamaná!
SSS, 05.02.2012 11:04:37
individuálnost a nerozmazlenost.
Vlastní-li člověk tyto dvě vlastnosti, může být označen Bohem. Jde o originalitu a pak postačí mít sourozence, mladšího. :)
taron, 05.02.2012 11:17:48
Hi,hi...to je teda dobrý..., my se snažíme tak poctivě se hádat... a domlouvat a ty nám do toho tady vmícháš mladšího sourozence.. a jestě mi připimeneš mou rozmazlenost a žádnou individualitu...:)) Jedna nula vedeš....SSS, tebe budu mít ráda..:)))
KubajZ, 20.04.2012 00:15:25
Dnes jsem četl ontologický důkaz existence boha: "Bůh je dokonalý, a pokud by neexistoval, pak by nebyl dokonalým - tudíž musí existovat."
Typická náboženská logika :-D
taron, 20.04.2012 15:56:44
Na tomto světě není nic dokonalé.. na to si musíme zvyknout, ale když se rozhlédneme kolem sebe , tak vidíme, že lidé a vše, co stvořili není dokonalé....
Dokonalost sama o sobě je třeba příroda - to je ta moudrost o které mluvím, a nejdokonalejší je Bůh...
Lidé jako příklad nedokonalosti x Bůh jako jediný dokonalý

:)))
KubajZ, 20.04.2012 17:34:34
O existenci B. jsem se nechtěl bavit, náboženství považuji za primitivizmus a zaostalost, ale na druhé straně jsem velkým zastáncem toho, aby si každý člověk dělal co chce a věřil v co chce, dokud o to necpe ostatním.
Já jsem chtěl jen upozornit na úžasnou schopnost věřících dokázat si existenci boha např. pomocí zmíněného velmi vtipného důkazu, kde dokazují pravdivost sporného výroku a jako výchozí premisu používají jiný sporný výrok.
taron, 20.04.2012 17:42:21
Je ti 19 , viď ? Hm...jsi tedy velmi pokrokový :))))

Primitismus ? Zaostalost ? Hm...proč ne ? Jo, jsem primitivní a zaostalá...víš, třeba o tom cpaní ostatním, když ti někdo cpe třebas, abys uvěřil v Krista ( jakože je to postava, která opravdu žila ) , tak to s tebou vlastně myslí dobře...celý Nový zákon je o tom , že jenom víra tvá ti dá život ...stačí uvěřit, samozřejmě se snažit žít co nejlépe a máš slíben věčný život...
Nicméně jsi velmi mlád a zajímalo by mě, jak budeš mluvit o primitivním Bohu , až budeš umírat.

K tomu výroku je dost náročný i pro mě..., ale dá se pochopit .
taron, 20.04.2012 18:28:05
KubajZ: Dobře, nebudu se hádat...v 25 letech jsem byla během půl roku dvakrát na smrtelné posteli a to ti dá dost k tomu, abys začal přemýšlet o životě a smrti , smyslu života a vůbec, co se děje po smrti....
Je to možná primitivní o tom přemýšlet, jestli život končí smrtí těla, ale já si myslím , že nekončí , tak promiň...pokud jsi měl pocit, že ti tady vnucuji něco..., nebo diskuze o Bohu někomu něco vnucuje...na některé otázky si člověk musí opravdu odpovědět sám.
KubajZ, 20.04.2012 18:36:19
Jistotu, že právě umírám, jsem měl už v životě dvakrát, ale ani při srážce s autem ani při topení jsem neklesl na úroveň, abych věřil v povídačky.

Jak říkali třeba Marx nebo Feuerbach: Bůh nestvořil lidi, ale lidé stvořili Boha.

A jak řekl Nietzsche: Bůh je mrtvý.

Již ho není potřeba
KubajZ, 20.04.2012 18:45:21
A co se týká přesvědčování, nemyslel jsem tuto diskuzi, ani tebe, nikdo mě přece nenutí to číst. Jen by mě zajímalo, kolik lidí by bylo věřících, kdyby to do nich od mala nehustili rodiče, jako jedinou a nezpochybnitelnou pravdu.
Makyna, 20.04.2012 18:48:23
Já mám taky názor..hned několik...
Bible - je to svatá kniha s mnoha pravdami..,ovšem těchto bibli je hned několik - to proto že existuje spoustu náboženství a Bohů..každé má své přesvědčení, účel, svůj počátek i pomyslný konec..jenže kterému tedy věřit? Proto že jsme češi logicky salámem po křesťanství..avšak - důkazy..
Ty jsou xy tisíc let př.n.l. na stennych malbách, v papyrusech, v poselstvich jež se šíří již takovou dobu,že se nedivím,že se i přetváří..
Já věřím Májům,starým Egyptanům, Keltům...ti totiž neměli ani prostředky ani důvod cokoli zaměňovat za pravdivé fakta..
Kdesi jsem četla, že Bůh je imaginární proto,abych se naučili věřit v něco nadpřirozené, nevídaného a přeci to, jež je od počátku..
Nedokáži z toho vyvodit jasný závěr, ale myslím si, že.. každý si může myslet co chce, ale pořád to bude jen konspírační teorie :)
Zajisté je důležité šířit pozitivní energii a žít jak známé za vhodné dle morálních pravidel, které jsou myslím hodně důležité pro vědomí a duší (ale to už se týká Buddhismu) :)
KubajZ, 20.04.2012 18:53:07
taron: Tvůj příběh je také typický, strach ze smrti vede k naději na posmrtný, věčný život.
taron, 20.04.2012 19:03:01
KubaJZ : Mýlíš se , já ze smrti jako takové nemám strach ...nejhorší je umírání ...uvědomování si toho neodkladného umírání..to je nejhorší v době bezprostředně před smrtí a také celý život, jak stárneš, uvědomuješ si , že pomaličku odcházíš....Samotné smrti není potřeba se bát :)

Docela souhlas s Makynou.....snažím se jít po tom , které ty " Bible " jsou nejlepší , ale ze všech se dá něco vzít a udělat si podle toho obrázek...je to ale práce na celý život..je to moje víra a můj koníček :)))

Vím , že jsi nechtěl nikoho urazit ..jen si vyjádřil svůj názor, bohužel , lidé kteří nevěří vidí v těchto různých výrocích nelogiku...lidé věřící už tu logiku pomaličku chápou...:)))
Plně chápu , že je tento výrok , pro tebe nelogický..je to hodně vysoká fylozofie, na ni nemám ani já , jednou však snad budu mít...přála bych si to ..:)
Makyna, 20.04.2012 19:13:19
taron: Bible, ať už jakákoli je souhrn mouder, citátu, morálních hranic, zaobalenych poučných příběhů, stanovisek, názorů...a to vše jest většinou přidáno do nějakého příběhu - ten již není tak podstatný, jako ty moudra, která z toho plynou...bible není špatná, kdo ji čte, je moudrý, hodný člověk, který se naučí přirozeně vnímat druhé, okolí, skutky...vnímat ty hranice, které by měli představovat činný vedoucí po konci cesty do metaforickeho nebe/do pekla..
a toto vnímání, jest to, co je potřeba pro všechny ty,kteří chtějí žít ,,správně,,
KubajZ, 20.04.2012 19:14:11
Takže když nám něco připadá nelogické, tak je to automaticky vysoká filozofie. (s měkkým ;-) ) Napadlo tě že nám to třeba připadá nelogické, protože to JE nelogické?

Analogicky: Pokud nám něco připadá neskutečné (Bůh), tak je to automaticky příliš dokonalé pro naše chápání. Napadlo tě třeba, že nám to připadá neskutečné, protože to JE neskutečné, tzn. NENÍ skutečné?
KubajZ, 20.04.2012 19:19:07
Z toho spojení: "vysoká fylozofie" cítím ohromný metaforický potenciál. To tvrdé Y tam krásně naznačuje, že náboženství je něco, co si hraje na filozofii, ale něco je v tom špatně. Cítíte taky tu uměleckost, nebo sem divnej?
Makyna, 20.04.2012 19:37:59
..každý má přesvědčení které je pro něj logické...na filosofii si nelze hrát, ta prostě je je (věda, zkoumání názorů, zvažovaní možnosti).je tolik filosofických děl o náboženstvích.. :-)
Každý přijde jednou na svůj úhel přesvědčení, které nemá právo nikdy být kompletní a často vybočuje - toto mi přijde ,, zajímavé..,,
,,uměleckost,, je zvláštní pojem
Makyna, 20.04.2012 19:59:49
KubajZ: Děláš chybu, filozofové které zmiňuješ jsou moudří - avšak filosofie není často pravdami setá , nýbrž názorama..
Bůh je mrtev může říct někdo,kdo tak nazývá Krista..ten byl podle mě jen člověk, jež nesl poselství, takové, jako je ve všech možných biblich jinak..ale..
Bůh je mrtev se spíše chápe jako fakt, že 21.století se s morálkou, moudrostí a upřímnou milostí , čistotou duše, ani nepotkalo...ale to jistě víš, stačí se podívat okolo..
Vše tvoří lidé - ať už si vymysleli Bohy,Ďábla,Nebe,Peklo...existuje tzv.Starý a Nový zákon, který když si precteš můžeš soudit..
spíše je to o vlastnostech lidí..
Devils_PIMP, 20.04.2012 20:55:05
Je-li Bůh tak kde se kur*** fláká? My jsme Bůh a Bůh jsme my.
KubajZ, 20.04.2012 21:16:22
Makyna: Ne, tím, že Bůh je mrtvý nemyslel Krista, ale opravdu Boha. A ani tím nemyslel úbytek morálky. Myslel tím, že máme začít u sebe a neospravedlňovat svoji nedokonalost tím, že dokonalý může být jen Bůh. A že máme dodržovat morálky, kvůli sobě, a ne ze strachu z Božího trestu.

Děláš chybu? To je stylisticky nesmysl ne? Když už, tak: mýlíš se.
taron, 20.04.2012 21:52:14
No..šla jsem až do hlouby vzniku života..je to tak složitý děj...že je jen těžko logicky uvěřit, že to mohlo vzniknout samo...., že vše je v přírodě a vůbec ve vesmíru tak perfektně zařízené, že jen žasnu , jak toto mohlo samo vzniknout,... samo bez inteligence....vždyť na blbou studni je potřeba inteligence...kromě toho v přírodě opravdu nic samo sebe nestaví a nic se neděje z jednoduššího ke složitějšímu...naopak od složitého se vše rozkládá...proč příroda rozloží během pár desítek let stavby ? Domy, továrny ? Jak to dokáže, jakou silou ? Vždyť my , lidé jsme inteligentní ..nejinteligentnější..jakto že nedokážeme obalamutit přírodu ? A co vesmír...zákony vesmíru...kdo položil takové zákony, aby vše fungovalo , jak má ? Dokážeš si na to logicky odpovědět ? Pro mě je jedinou logikou Bůh..opravdu se snažím rozhlížet kolem sebe....a přicházím na to , že vše je tak nádherné, že není možné by to existovalo bez univerzální inteligence....
a V BIBLI JE TO VŠE TAK POPSANÉ , ŽE JSEM ŽASNULA....SAMOZŘEJMĚ JSEM ČETLA UŽ JAKO DÍTĚ O AZTÉCÍCH , INCÍCH....a jiných přírodních národech . Egyptologii , černochy, Amazoňany...prérijní indiány, eskymáky....později Indy, Hinduisty, jo Velikonoční ostrovy mě zajímaly , atd. atd...moc zajímavé , to všechno dávat dohromady..přemýšlet nad tím...moc zajímavé :)))
najifka, 21.04.2012 11:59:39
láska prostě JE. víra je dar. neuchopitelná a nepochopitená, pro některé. iritující.

mějte se v lásce :) zdar. ať už vás popouzí cokoliv.

http://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/cohen-leonard/hallelujah-
3664
taron, 21.04.2012 12:03:35
láska prostě JE. víra je dar.
Díky ......
KubajZ, 22.04.2012 02:12:55
taron: a) Mě zas přijde naprosto nabíledni, že to vzniklo samo. Všechno to uspořádání, co si popsala, je naprosto logické a za ty miliardy let, co existuje vesmír, bylo dost času, aby se vše uspořádalo do perfektní rovnováhy.

b) citace: "kromě toho v přírodě opravdu nic samo sebe nestaví a nic se neděje z jednoduššího ke složitějšímu...naopak od složitého se vše rozkládá...proč příroda rozloží během pár desítek let stavby ? Domy, továrny ? Jak to dokáže, jakou silou ?"

Tak tohle je asi nějaký vtip, že? Tohle nemůžeš myslet vážně, na tohle opravdu ani nejsem schopen reagovat.

c) Závidím ti moc, jak málo ti stačí k úžasu. V bibli je to popsané tak, jak si to domysleli lidé z tehdejších poznatků. Kdyby Byla psaná dříve či později, tak by byla zas jiná. Že ale někdo dokázal napsat knihu, jejíž filozofii a "vědu" uznávají lidé ještě dva tisíce let poté, v jejíž jménu přišly o život miliony lidí v náboženských bojích a zabrzdila vývoj lidstva o stovky let, to je obdivuhodné.

d) Kdybys někdy chtěla pochopit, jak to cítí ateisti, představ si, že lidé kolem věří na existenci Harryho Pottera, na důkaz se ohání knihami o něm a když jim dáš logický argument, třeba že Bradavice nebyly nalezeny, zdůvodní ti to nějakým nesmyslem, třeba že byly očarovány tak, aby nešly najít. Apod.
taron, 22.04.2012 11:49:34
Příroda je takové perpektum mobile...a vznikla sama od sebe ? Hm...my lidé našim geniálním mozkem nedokážeme perpektum mobile , ale příroda to za miliony let zvládla v poho ?:))

Vědci, co zkoumají vznik života, nepřišli nikdy na vznik - ani nebyli svědky ...v našich podmínkách něčeho , jako , že se něco z jednodužšího zesložitější...vše už bylo dáno , předem, dle nějakých zákonů , které teprve poznáváme....

Jak mohli lidé tehdy vědět, že se vesmír rozpíná ? Dle nejnovějších poznatků to nyní vědci před několika lety objevili..? V Bibli - Bůh roztahuje nebesa . :))

Kvantová fyzika ...ještě menší než atomy jsou tzv. KVARKY - a ty se zkládají z trojce něčeho ( Trojce ? Co ti říká Svatá trojce ? ).....a to , kdyby se uvolnilo...tak atomová bomba je oproti tomu jenom prdnutí...atd. atd.

Bible brzdila vývoj ..to ano..., ale sami lidé si to zbrzdili..tím , že si ji začali vykládat podle svého...a obyčejnému lidu zakázali učit se číst a vůbec ..ji vlastnit, že, co kdyby si někdo přečetl , jak to doopravdy je ? Vše dobré se dá zneužít i pro zlo ....př. : Výbušniny...

Byla jsem ateistou, přísně vychovávána komunisty ....vím , jak se cítí ateisti...proto je to , co napsala naifka naprostou pravdou Víra je dar, pokud ho nedostaneš, ( a Bůh i tobě může zkřížit cestu , neboj ) , pokud ho nedostaneš neporozumíš...

Bradavice pravděpodobně nalést nejdou, ale Státy a Města, která jsou v Bibli nalezeny jsou a dokonce existuje obor Biblická archeologie, která pomáhá archeologům v jejich práci....

Pro mě je to zatím nejlepší kniha, která se mi dostala do ruky....měl jsi ji v ruce ? Nebo posloucháš jenom druhé , že je to blbost ? Tak se sám přesvěč....:))
ester, 22.04.2012 12:13:26
Poznala jsem věřící, kteří obhajovali svou víru v boha tak, že mohli jen těžko přesvědčit přemýšlivé lidi. Protože vystačili s málem. Ale stačilo jim to. A poznala jsem nevěřící, a hodně chytré lidi, kteří ale také vystačili s málem. A bylo těžké poznat, kdo věří nebo nevěří z přesvědčení a kdo se jen bojí ztratit víru nebo nevíru. A někdy člověk potřebuje udělat další krok a třeba se rozhodne jet na druhý konec světa v naději, že mu pomůže nějaká sdělená uvěřitelná zkušenost.
puero, 22.04.2012 13:32:48
Uvažujete o božské existenci rozumem nebo citem?
taron, 22.04.2012 19:14:07
Já obojím...........cítím to odmala...a rozumem, když se rozhlédnu tak prostě myslím , že není možné bez inteligence takovou neskutečně složitou věc stvořit....- život -
ester, 23.04.2012 11:03:07
Uvažovat citem se nedá. Vnímat ano.
Devils_PIMP, 23.04.2012 14:42:13
ester: Počkat, počkat - a co potom je věta "Poslouchej své srdce?"
ester, 23.04.2012 15:12:20
Mlčenlivý: Počkat, počkat - a přemýšlet. :-) Třeba o tom, proč člověku srdce někdy lže. Proč jsou někdy srdci milé lichotky a srdce tu neupřímnost neumí rozpoznat a rozehřívá se. Nebo proč je srdci někdy tak nepříjemná pravda. Nebo proč se srdce může zatvrdit nebo okorat.
Devils_PIMP, 23.04.2012 15:27:11
ester: to znamena že i bůh muže srdce klamat, ne?
ester, 23.04.2012 16:08:37
Jenže k tomu nemá důvod. Stejně jako si čestný člověk neumí a nechce obhájit lež.
KubajZ, 23.04.2012 16:40:19
taron: a) :-D přesně tohle: "Jak mohli lidé tehdy vědět, že se vesmír rozpíná ? V Bibli - Bůh roztahuje nebesa" a tohle "KVARKY - a ty se zkládají z trojce něčeho ( Trojce ? Co ti říká Svatá trojce ? )" jsou důvody, proč mám tak rád diskuze s věřícími. Najdou si v té bibli úplně všechno a dává jim to smysl. A já se vždy dobře pobavím nad jejich slepotou.

b) Co se týká prvních otázek, tak ano a ano. Tady se bohužel objevují mé trhliny v náboženských rozhovorech. Něco mi totiž přijde naprosto samozřejmé, že to nedokážu vysvětlit.

c) Co se týká výchovy, to nebylo mířeno přímo na tebe a neříkám, že jsou všichni věřící kvůli rodičům. Ale většina ano, strach ze smrti je další případ.

d) Samozřejmě jsem bibli četl, stejně jako spousty filozofických pro i proti nábožensky zaměřených knih. Nekritizuji nic, o čem nevím všechno.
taron, 25.04.2012 19:08:11
Počkat, počkat...:))
jsem věřící a chlubím se tím...:)))

Jsou nevěřící a nesnáší to...tak to bylo , je a bude, ale hlavní je co ? No co ?

Že se umíme slušně domluvit ...a to myslím zrovna Kubajz zvládl , i mlčenlivý i ostatní diskutující :))
Devils_PIMP, 26.04.2012 11:03:13
Fakt č. 1 Bůh je ve své podstatě nekonečný
Fak č. 2. Vesmír je je ve své podstatě nekonečný.

=> Bůh je vesmír a vesmír je Bůh
taron, 26.04.2012 12:33:47
Mlčenlivý: A my jsme teda co ?
KubajZ, 28.04.2012 08:02:13
Fakt č. 1 Prase má ve své podstatě dvě oči.
Fak č. 2. Já mám ve své podstatě dvě oči.

=> Já jsem prase a prase jsem já
taron, 29.04.2012 20:23:02
KubajZ: ?????
Devils_PIMP, 30.04.2012 20:18:13
KubajZ: Aby ses nedivil cas DNA mame s prasaty spolecneho ;)
najifka, 02.05.2012 21:57:55
chudáčci prasátka


http://www.youtube.com/watch?v=DOWQG1vwR8U&feature=relmfu
Caira, 19.05.2012 10:54:15
taron: K otázke:
agnosticismus tvrdí, že nemá žiadne poznatky o Bohu ani akékoľvek iné metafyzické poznanie, a prehliada, že človek nikdy metafyzické presvedčenie nemá, ale ono má jeho, je ním posadnutý.

ale v duševne podviživenom ľudstve nemôže prospievať ani Boh
pretože viera v Neho je najintímnejšia záležitosť ľudského inside-vnútra-duše, či čo to každý vzhľadom na svoje presvedčenie má-

viera je charizma-
podľa mňa filozofia-dopracovať sa musí každý jedinec-alebo obhájiť svoj ateizmus-asi tak
Kakuzu, 19.05.2012 12:59:26
dle mne buh neni. Je to vesmir ten je vsemohouci a je vsude kolem nas. Dava a bere zivot. A andele jsou cizi navstevnici kteri nam v minulosti pomahali pochopit svet a principy fungovani vesmiru a prirody.
KubajZ, 20.05.2012 22:00:30
Andělé? A to jsem myslel, že už to horší nebude... ne, jako fakt, andělé?
taron, 20.05.2012 22:06:22
No asi tak k vašim otázkám a diskuzním přízpěvkům....

Nikdo nedokázal , že Bůh není ..jako i nikdo na 100 % nemůže dokázat, že Bůh je...je to opravdu jenom každého z nás , je to víra v existenci, nebo víra v neexistenci....

Víra v existenci Boha má podle mě obrovské výhody..kromě toho náboženství vlastně učí lidi zvládnout své duchovno..své city, myšlenky...náboženství správně pochopené léčí duši = bolavou a vystresovanou...

Závisí na každém z nás, jakou cestou se kdo vydá...

Lidé si pravděpodobně chtěli léčit duši již od věků...chtěli léčit a léčitelem byl pro ně Bůh..neboť jim sděloval co mají dělat..jak se léčit, co je pro lidi nejlepší....
ester, 21.05.2012 11:49:26
Bůn není, protože mu říkám jinak? Třebe Vesmír? Nebo mu říkám soukromě třeba Lojzo? Bohu je zřejmě jedno, jak mu kdo říká. Docela jistě. Dokázat, že Bůh je, může být dost těžké. Ale nemusí to být jen otázka víry. Ale osobní zkušenosti. A to přece není nic nového. Může snad člověk dokázat na 100%, že se upřímně směje nebo, že ho něco bolí. Vždycky ne. A proto je někdy nazván neupřímným nebo simulantem. A lékař uvěří nebo neuvěří. A když nějaké testy neodhalí příčinu bolesti...... A nezodpovědný lékař může člověka i zničit svojí nedůvěrou nebo zbytečným podezíráním ze simulace.

Proč by měl být Bůh proti násilí? V přírodě je to stále. A mezi lidmi? Někdy to jinak nejde. Opice se také perou. Jeleni spolu zápasí.

Andělé? Ne všichni, kdo věří v Boha, věří na anděly. A ne každá víra o nich mluví.
taron, 21.05.2012 12:53:38
No..k Bohu by měla být úcta nejvyšší..určitě mu není jedno , jak kdo ho nazývá a jak o něm mluví...:)
najifka, 21.05.2012 13:10:49
nevím, no... víra v neexistenci??? to jsou snad už pochybnosti, jako ve víře. každý je má.

a důvěrné oslovení Lojzo :) nevezmeš jméno Lozjo nadarmo... taky to jde, ne?

čí pravda je pravda?
taron, 21.05.2012 13:39:48
najifka: Nevezmeš jméno Lojzo nadarmo... to si snad děláš srandu ne ?
ester, 21.05.2012 14:15:07
taron: Možná i Jiráskovi někdo říkal Lojzo. Asi to nebyl projev neúcty. Nebo ano? Je snad slovo Bůh Bohem nařízené? Asi ne. To slovo je jen v češtině a Bůh není Čech :-). Je tak nějak nadnárodní, ne? A taky je tak nějak nad věcí, aniž by byl lhostejný. Jinak by už musel dávno zešílet z každého sváru. Nebo z toho, jak si ho kdo představuje. Netrápí se tím, že v něj někdo nevěří. A někdy obdaruje darem víry. A kdyby někdo jiného člověka soudil, že Bohu neříká tím "pravým" jménem, možná by se ten zastánce časem dozvěděl, že slovo (jméno) je v tomto případě nedůležité a že lpět na jediném přijatelném může být i pokrytecké nebo někdy i ustrašené uctívání neznámé autority. Můj strýc svého času oslovoval Boha Franto. Mně to bylo docela sympatické. Rozhodně měl k němu i v té době blíž, než nějaký hajzlík, který, ať provede cokoli, se pak večer modlí jako blázen a myslí si, že něco bude smyto.....
ester, 21.05.2012 14:20:43
najifka: Absolutní pravda je skutečnost ve všech poznaných souvislostech. A proto ji člověk nemůže celou obsáhnout. Ale i této pravdy je zneužíváno v argumentech, kterými se lidé snaží zpochybňovat i dílčí rozpoznatelné pravdy.
najifka, 21.05.2012 14:33:40
srandu si nedělám, jsem věřící- praktikující katolík. mám mnoho chyb. mnoho hříchů si nesu na bedrech. žiju. dávám si pozor před kým poklekám a někdy udělám chybu i v tom. snažím se. tečka. měj hezký den.
taron, 21.05.2012 14:45:48
najifka: ester: Ester se jmenuje Ester a Najifka je Najifka...pokud můžu a nebude Vám to vadit a budu zcela nad věcí a vklidu tak bych Vás ráda oslovovala Náno...Mářo, nebo i Žofko ......asi to ode dneška taky začnu praktikovat :(

Mě to trochu odporuje i v tom , že člověk se má snažit, aby po něm zůstalo jméno, které má zvuk....pokud jsem Taron a bude mi někdo říkat jinak..tak mi to vadí a myslím , že to vadí i Bohu.... Bůh má jméno a tím bysme ho měli oslovovat, pokud ho chcete oslovovat...to je můj názor.

Tak Mařky, doufám , že je vám jasno , že Taron budete říkat Taron !!!
Díky za pochopení :)))
najifka, 21.05.2012 15:03:30
byli i světci, kteří "jen" při vyslovení Božího jména upadali do extáze. také je obdivuji, ale kdybych měla omdlívat před každou sedmikráskou, která vyrůstá zpod kočičích hlav asi bych neměla moc času na své děti a lidi kolem sebe. každý dělá jak umí a jestli někdo nazývá vyšší moc universem, či jinými jmény- nepohoršuje mne to.

když jsem byla malá hrála jsem se na Máně, dávaly jsme si kafíčko- my nány. bylo to bezva Taron.
taron, 21.05.2012 16:11:20
Nevím , ale jméno je jméno dává se , aby bylo jasně rozpoznatelné o koho jde...a nazývat Boha Lojzou je pro mě opravdu nestravitelné...omlouvám se , ale toto nepožiju...:(
Dear.K, 21.05.2012 16:21:50
Je smutné číst články a pozorovat chování v nich. Beru, jsem hloupý věkem, ale oslovovat postavu boží jakýmkoliv jiným netrefným posměšným jménem? Pro mne jako pro nevěřícího je to představení hlouposti a neúcty k druhým.

Věřím v sílu člověka změnit "osud" ať už chápete pod tímto slovem COKOLIV. Stejně tak nevěřím v nadpřirozenou bytost, která nás bude po smrti soudit.

ALE! To, že v to nevěřím neznamená, že nebudu respektovat někoho, kdo v něco takového věří. Smát se před ním nad biblickými představiteli jako Archandělé, andělé, či Bůh a Spasitel Kristus.

Je hloupé nazvat Boha Lojzem v diskuzi o Bohu, je mi líto, ale tímto se mi jako lidé dosti hnusíte, Nevěřit neznamená ukamenovávat... Tfuj.
ester, 21.05.2012 16:41:11
najifka: Děkuji za střízlivý hlas z dálky. :-) přirovnání k sedmikráskám se mi líbí. připomíná to i sedm ramen, sedm čaker, sedm nebes...

taron: No jo, jméno se dává... Ten Jirásek se také nepodepisoval Lojza. Protože měl být rozpoznatelný pro druhé. Ale jestli mu někdo soukromě říkal Lojzo nebo třeba Květo (třeba pro květnatou mluvu), do toho nikomu jinému nic není a nikdo do toho nemá strkat nos.

Osobní vztah s Bohem je prostě OSOBNÍ! A Bůh může být i spokojen, že mu někdo říká Lojzo. Může to být i humorné a veselé. Může to mít i nějaké souvislosti, do kterých nikomu nic není. Kdyby ale ten, kdo Bohu soukromě říká Lojzo, napsal článek, ve kterém by psal o Bohu jako o Lojzovi bez vysvětlení, jsem si jista, že by ho ten Bůh brzy upozornil, že je to projev pýchy nebo vychloubání se tím osobním a důvěrným vztahem. A upozornit on umí. A upozornil by proto, že ten osobní vztah není pro zábavu. Ale že je to pro nějaký pozitivní cíl, který obohacuje i zavazuje ...

Dear K. nemyslím si, že jsi hloupí. Jen se musíš nad tím zamyslet. Nehnusíš se mi pro své zhnusení. Jen jsi nepochopil.
najifka, 21.05.2012 16:47:58
připomnělas mi taron jednu modlitbu tancem, zpívá se v ní- Vím, ty mne znáš. Vím, že mne nazýváš mým jménem. Tady jsem, k tobě přicházím Pane můj.

Slzy se derou do očí...

tu jsem nenašla, tak na udobření


http://www.youtube.com/watch?v=hZP0TOAM_Ow&feature=relmfu

usmívej se.
taron, 21.05.2012 17:23:13
Hm...na chvíli jsem i přemýšlela, že z této debaty odejdu...
No ..myslím si , že každý kdo má jméno je na to jméno náležitě hrdý, obzvláště když nic zlého neprovedl , natož Bůh ...asi si jen tak plyvat nenachá do obličeje...docela souhlasím s Dear.K - já mám v úctě každého člověka...snažím se mít každého v úctě a Boha ? Boha mám ještě aspoň 3 x více.....

Co se týká sedmikrásek , já měla za to ,že se tu bavíme o Bohu - stvořiteli všeho .....

Ano..osobní vztah s Bohem je osobní , nevěděla jsem , že se tu bavíme až tak intimně...je možné , že vzhledem k jistým okolnostem je povoleno Boha nazývat domáčtěji.., ale myslím , že to sem nepatří a když , tak na to mělo být upozorněno...!!
Aby si kde kdo nemyslel, že může vzývat "Lojzu " na veřejnosti....

Jste dospělé , ty i Najifka..nazývejte si tedy Boha jak chcete , sami si zotpovídáte za sebe, ale nevidím nic špatného v tom , jak reagoval Dear.K , opravdu ne...je vidět, že ten kluk má úctu i k věcem , kterým možná nerozumí, nebo které mu nic neříkají a to je základ lidství :)))

A Najifko nezlobím se..jenom mě to hodně překvapilo..chvíli jsem byla jak opařená...snad se už nedorozumění vysvětlilo :))
Devils_PIMP, 21.05.2012 18:26:20
Uvidíme jak mi týpek helpne zítra u zk... :/
ester, 21.05.2012 19:00:46
taron: Musíš dávat pozor na to, co čteš! A pak si třeba můžeš všimnout, že soukromě znamená prostě soukromě! A nepoučuj, co sem patří a co ne. Ne mě. Také bys měla přemýšlet, co je to hrdost. Je to něco jiného než pýcha a ješitnost. Když ti nějaká vážená osoba nabídne tykání nebo ti dovolí říkat jí třeba Lojzo, není na tom nic zlého a, jak už jsem napsala, NIKOMU do toho nic není. Pokud máš tak Boha v úctě, tak mu neupírej jeho smysl pro humor a jeho osobní a důvěrné vztahy. Jak reagoval Dear K., je jen výsledek toho, co je známo pod pojmen: "nevědí, co činí." On má možná úctu i k tomu, čemu nerozumí, ale ke všemu JISTĚ ne. Ale třeba porozumí. Vyjádřením úcty není napsat : hnusíte se mi. To je ten základ lidství? A když na tom nevidíš nic špatného, tak je s tebou něco v nepořádku. Úcta k Bohu.... ona se ta úcta přece jen projevuje i úctou k lidem. Úcta k Bohu není slepá bázeň podobná devótnosti ve vztahu k autoritám.

Mlčenlivý: :-)
LUKiO, 21.05.2012 20:44:33
ester, alias cen, alias jutu, alias vir...vám už v této diskuzi ani nikde jinde neodpoví, minimálně ne pod nickem ester.
taron, 21.05.2012 20:54:09
LUKiO: No..udělal jsi krátkej proces..., ale on tam psal opravdu soukromě...teď to čtu..takže má pravdu , má pravdu i o mně.....má pravdu , že bych svou pýchou neměla Bohu odpírat jeho smysl pro humor atd. atd.....

Nicméně je vidět, že si to tady pěkně hlídáš a nedáváš šanci k novým svatým válkám :)
LUKiO, 21.05.2012 21:00:34
taron: o to nejde jak mluvil, i kdyby mazal všem kolem pusy med, tak zde v tuto chvíli nemá tato osoba co pohledávat. ať si dá rok pauzu, a pak ať přijde a můžeme to třeba zkusit znovu...
Devils_PIMP, 21.05.2012 21:06:19
LUKiO: Ja jsem měl to samé podezření
Kakuzu, 21.05.2012 22:07:01
Ježíši co se to tady děje? (neberu boží jméno na lehkou váhu) myslím že ať někdo věří v boha někdo ne. Tak se všichni shodneme v tom že každý z nás v něco věří ať je to nebo to. Já věřím v náboženství severských národů a keltů. A to jsou dvě poměrně různorodá náboženství :)
taron, 21.05.2012 22:55:09
LUKiO: Jo...já vím...pořádek musí být... chápu to...jen mě to opět mrzí...špatně jsem pochopila , že Ester reagovala na Kakuzu..bylo to nedorozumění..pravdou je , že tu prostě nemá být ten , kdo byl odejit..
taron, 21.05.2012 22:59:12
Mlčenlivý: A ještě k tobě..když už teda jsem reagovala na Lojzu , tak budu reagovat na toho tvého týpka...to máš taky ze soukromí ???
Ach jo...
Už jdu , už mlčím...
Devils_PIMP, 21.05.2012 23:03:35
Mě neřeš - já jsem teď nervózní
Devils_PIMP, 21.05.2012 23:03:55
taron: Mlčenlivý, 21.05.2012 23:03:35 | upravit
Mě neřeš - já jsem teď nervózní
sestra, 21.05.2012 23:16:40
taron: Nejsi poněkud přetížená, nebo jak to nazvat slušně? Já tu nemám být? Já jsem byla odejita? Protože to, nějaké Lukio, má noční můry a straší ho nějací kdovíjací?
Měli byste se léčit. A stydět!!!

Mlčenlivý: To je moc zajímavý příspěvěk, že jsi měl podezření. Příště nežvaňte o Bohu a založte si nějakou destruktivní sektu. Něco dostatečně pitomého.

LUKIO: Sbohem. A přeji brzké vystřízlivění. A prosím, smaž mě. Tady nemám, co dělat. Jsi šílený.
LUKiO, 21.05.2012 23:30:57
Jistě sestro, a rovnou jsem smazal i tvůj účet "reset". Když zde nemáš co dělat, proč si hned zakládáš další nick? Kdo je tady pak šílenec?
Devils_PIMP, 22.05.2012 10:47:19
Otázka existovaly v Ráji opravdu všechny rostliny?
taron, 22.05.2012 11:15:11
Mlčenlivý: Co zkouška nervózo :))))
Jsi dospělý a odpovědný za sebe, už to neřeším :)

Nechápu jen, proč někdo , když byl odejit se pořád vrací a vrací pod jiným jménem...jinak a dokonce pod ženou a možná naopak žena pod mužem.....

Přemýšlím nad tím už od včerejška...hm...Lukio dělá vše co uzná za vhodné , aby tento server fungoval jak má podle něho fungovat...už to pomaličku chápu...má s jistými lidmi negativní zkušenosti , proto jedná, jak jedná....nemyslím si , že by to dělal s nadutosti, pýchy , či co...prostě je to jeho rozhodnutí a hotovo . Ještě mi to dělá problémy , ale dobře je to veta, konec...O.K.

Ano..přiznávám se znovu špatně jsem pochopila reakci Esrer na Kakuzu, že když někoho nazývám vesmírem ...tak to může být právě ten " Bůh " ...ano je asi možné nazývat Boha Lojzou..., ale opravdu jenom v soukromí , ano důkaz existence Boha může být nejenom vírou , ale i osobní zkušeností...jenže lidé se musí snažit té osobní zkušenosti dát šanci a to nedělají.......

Ano..je mi líto , že toto nedorozumění nakonec způsobilo odchod " Ester " ............
Ano ...respektuji Lukiovo rozhodnutí.....

Existovaly v ráji opravdu všechny rostliny ? Já nevím , myslím , že jo..mnoho jich asi už vymřelo a nevím , jestli nějaké nové vzniknou...
Devils_PIMP, 22.05.2012 22:04:27
taron: Od te doby co to tu cisti je tu krasne nutno uznat!
najifka, 22.05.2012 22:41:47
Mlčenlivý: minimálně jedna růže tam byla domýšlivče :) hýčkej si ji.
Devils_PIMP, 22.05.2012 22:50:30
najifka: Makam na tom ;)
LUKiO, 23.05.2012 01:19:42
taron: žádné nedorozumění odchod ester nezpůsobilo, tyto její/jeho příspěvky byly v pohodě, proč byl/byla odejita, jsem ale přece psal, ester není ester...
taron, 23.05.2012 12:01:56
LUKiO: Všichni jsme tušili , že Ester, není Ester....jen člověk musí tady hrát nějakou hru.., která mi moc nejde pod vousy..hrát, že něco neví, nebo netuší...takové podezírání a přemýšlení , kdo je vlastně kdo...už měl ARA tolik jmen , že se v tom přestávám orientovat...možná proto jsem na vlastní jméno tak háklivá..dělám všechno proto , aby mé jméno mělo nějaký zvuk a něco znamenalo ...měnit jména, i když asi musí...nevím , měnit jména mi je zatím proti srsti..možná časem budu tolerantnější i k tomuto..myslím , že proto na Psancích i jsem :)
Jsem tu proto : poznat se a pochopit a naučit se toleranci :)

Pokud chcete vložit odpověď, musíte se přihlásit.
»jméno
»heslo
registrace
» nováčci
Mari
» narozeniny
Shanti [12], Oldrich [11], Sithoras [10], Mazekeen [7], Jsem [4]
» řekli o sobě
Yana řekla o Sucháč :
Realista, který se občas toulá v oblacích ( to je to první co mě napadne ). Vnímám, že má jasno, ale přesto tomu občas uniká a je mu dobře v tom rozervaném světě básníků, muzikantů, bohémů, a to se mi líbí. Vnímám, že stojí nohama pevně na zemi, ale rád se od země odpoutá. Píše básničky plné radosti ze života, z lásky, z lásky a obdivu k ženám. Ví své a když se občas přežene mráček, brzy ho nahradí sluníčko. A ještě si cením toho, že dokáže pochválit, povzbudit, ale i taktně zkritizovat. Sakra co napsat negativního??? Asi jen to, že ho vlastně vůbec neznám...
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku