přidáno 03.10.2023
hodnoceno 4
čteno 221(6)
posláno 0


Již jsem tu párkrát psala o mých zážitcích z druhé strany zeměkoule, od protinožců.
Dnes jsem zavzpomínala, jak jsme rádi procházeli velkoměsto Sydney, které má přes 5 milionů obyvatel. Je nejstarším a největším městem Austrálie a také hlavním městem státu New South Wales. Chodit po ulicích Sydney je pro Evropana zážitek. Já jsem chtěla vidět Operu a koncert v ní.
Ale především Harbour Bridge. Největší "ramínko" světa, přístavní most v Sydney, zvaný "Coat hanger". Tento most zakončují z obou stran čtyři pylony, které jsou jako vysoké kamenné věže 89m vysoké. Nejsem wikipedie, to mám vše opsané a ofocené z destiček přímo na mostu. A tak přidám další rozměry : most je dlouhý 1149m a včetně 503m dlouhého oblouku, 49m široký a je nad hladinou moře 52m. Tedy výška celkem je 134m.
Určitě si vzpomenete na herce Paula Hogana z filmu Krokodýl Dundee. I ten si zde jako mladý dělník přivydělával jako natěrač mostu. Most se neustále natírá. Ocel musí být nepřetržitě čerstvě natřená. Most je nejtěžší na světě - 52732 tun oceli.
Most jsme přejeli autem, ale šli jsme i přes most pěšky. Vstup na oblouk je možný, ale také velmi drahý. V letošním roce právě oslavil 100let svého trvání. Proto jsem si na to vzpomenula.
Ještě někdy napíši o kolébce kulturního národa Austrálie - což je Opera v Sydney.
přidáno 04.10.2023 - 18:29
Psavec : já děkuji.
přidáno 04.10.2023 - 18:29
Yana : díky za přečtení.
přidáno 04.10.2023 - 13:09
Díky za tu reportáž.
přidáno 03.10.2023 - 16:47
Děkuji za výlet;-)a zajímavosti

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Největší "ramínko" světa : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Krása podzimu
Předchozí dílo autora : Láska na věky

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku