Je to má oblíbená tramvaj, protože jezdí tam, kam potřebuji; ty, které mají namířeno jinam, mě až tak neberou. V jednom verši je zašifrované Strossmayerovo náměstí.
přidáno 02.11.2021
hodnoceno 15
čteno 692(18)
posláno 0
Zmizelá řeka za obrysy
hlubiny tajné dala v plen
nábřeží, vznešenému kdysi;
ulice ve své matné kráse
špinavým sklem snad protáhla se.

Linky se kříží dennodenně.

Ve vzorci drátů spletitém
upadly na zem spící ženě
povzdechy ze starého snáře.

Fotograf z bulvárního plátku
lhostejně zvěčnil pro čtenáře
otisky dlaní z příštích pátků,
zkalené žlutou závratí.

Až otisknou mu onen snímek,
možná se kamsi vytratí
iluze rovnoběžných přímek.

ikonka sbírka Ze sbírky: Všednost reality
přidáno 06.02.2022 - 15:15
kmotrov: Děkuji moc za zpětnou vazbu. Už mi bylo jedním čtenářem řečeno, že si to musel přečíst dvakrát po sobě, aby si ty verše nějak srovnal v hlavě, a jistou rozsypanost si sama tak trochu uvědomuji... Vezmu si z toho ponaučení pro své příští výtvory :)
přidáno 04.02.2022 - 22:22
Začátek je úchvatný, máš v tom pěkné rýmy. Je to ale rozsypané, nemá to žádnou strukturu, verše jsou nahodilé. Je v Tobě potenciál, najít někoho kdo Tě povede...
přidáno 08.11.2021 - 22:38
františek: Děkuji převelice :)
přidáno 08.11.2021 - 19:45
Alma Neradostná: hezký
přidáno 06.11.2021 - 07:17
Alma Neradostná: Děkuji za tip. Podle Mapy.cz to v Kersku vypadá opravdu hezky, tak se tam jednou zajedu podívat (mám to dost daleko).
přidáno 06.11.2021 - 00:31
Singularis: Spíš ty úplně mimopražské. Líbí se mi třeba linka z Prahy do Poděbrad, která jezdí mimo jiné přes Kersko (ten les, kde se natáčely Slavnosti sněženek, kdybys náhodou nevěděl/a), což je dost pěkné místo. U nás v okolí (Praha-východ) také máme pár zajímavých.
přidáno 05.11.2021 - 18:43
Alma Neradostná: Také jsem mimopražák. Znáš linku 246 přes Zadní Kopaninu (dřív tam jezdila 256), linku 209 přes Xaverov (tam bývávali koně) nebo nějakou ještě zajímavější? Nebo máš na mysli spíš úplně mimopražské? Ještě se mi líbí linka 116 do Nebušic.
přidáno 05.11.2021 - 18:08
Singularis: Děkuji za komentář. Já jsem dlouho jakožto mimopražák ovládala bezpečně jen metro, ale pak jsem začala jezdit tramvají, protože mi připadalo poněkud depresivní trávit tolik času pod zemí. Je to rozhodně zajímavější; člověk vidí také něco jiného než kabely na zdech. Ještě raději mám autobusy, nejlépe takové ty podivné linky, které jezdí po těch nejzapadlejších vesnicích.
přidáno 05.11.2021 - 12:10
Velice mě potěšilo, že na tebe tramvajová linka zapůsobila natolik, že jsi o ní napsala báseň. Na mě totiž linky a místa, kudy vedou, působí velice a připadám si s tím pocitem osamělý/á. Z pražských tramvajových linek je linka 26 asi moje druhá nejoblíbenější. Raději mám jen linku 22 a obě tyto linky spojuje Nádraží Hostivař. Ale Strossmayerovo náměstí mě oslovuje i samo o sobě, připomíná mi film Já, Olga Hepnarová, a moji povídku Průzkum komunikace ze série Průzkum malých radostí.
přidáno 03.11.2021 - 22:25
Líbí se mi.
přidáno 03.11.2021 - 16:39
Dandy: Děkuji za zastavení. Nezamotat se do drátů mi připadá nanejvýš vhodné, zvlášť když jsou pod vysokým napětím...
přidáno 03.11.2021 - 16:38
borovice: Děkuji mnohokráte. Doufám, že sis svezení řádně užila, že nepřišel revizor a že mezi Hradčanskou a Vítězným náměstím nebyla příliš divoká dopravní situace :)
přidáno 02.11.2021 - 20:27
Pěkné
přidáno 02.11.2021 - 20:26
Tramvají nejezdím
Jen jednostopem.
V kopcích odehnán je splín,
S kopce jdeto hopem.
Do spleti drátů se nezamotám.
Snat větrem,příjdu o slova.
Nohy když se z zemí spojí
nejsou jako z olova.
Pohled se myhne po tramvaji
Číslo má svě 26
postavy mlčí na orloji.
Snat pro třpyt jasných hvězd
přidáno 02.11.2021 - 20:17
Ráda jsem si přisedla... perspektiva sice klame, ale verše krásné.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Tramvaj č. 26 : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Nepochopené principy
Předchozí dílo autora : Podzimní splín

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku