Pokračování satirického odlehčení současné české situace. Digitální psi jsou chudácí, hledají se zájemci o repelent, vláda usilovně uvolňuje opatření, cestovní kanceláře vyměňují poukázky a mikrostát se těší na prázdniny.
přidáno 08.05.2021
hodnoceno 3
čteno 628(4)
posláno 0
Díky akci Čistý nos se ukázalo, že kombinace přehnaně častého čištění nosů a děsivě odpudivých náhlavníků je v probíhajícím konfliktu prakticky stejně účinná jako ošetření bojovým repelentem. Jednotky mikrostátu byly znechuceny, a tak většina z nich utekla do zemí, kde jim otravné šťourání v nose ještě nehrozilo. V důsledku toho však ostatní země opět předběhly Absurdistán v počtech napadených a slibovaná zahraniční pomoc k velkému zklamání předsedy vlády zamířila jinam.

Na sociálních sítích zatím tajná služba včas a úspěšně mazala dezinformace o tom, že se prý repelent značky Putinik vyrábí z červů. Ne snad, že by si byla jistá, že to není pravda, nebo že by sympatizovala s výrobci Putiniku, ale taková dezinformace by přitahovala nevhodnou pozornost k otázce, z čeho se to vyrábí ty ostatní značky repelentu. A kdyby se třeba důchodci dozvěděli, z čeho se vyráběl repelent značky Abeceda-Zanzibar, byli by přinejmenším dvakrát víc vyděšení než dosud.

Smutný osud potkal digitální psy. I ve vtipné kaši přežívali, nicméně už je ignorovali nejen obyvatelé, ale i vláda, takže si na vlastní kůži vyzkoušeli, co znamená fráze „neštěkne po nich ani pes“.

Novým ministrem obrany jmenoval předseda vlády Adélu Čistotnou. Adéla Čistotná přinesla zcela novou vládní strategii — rozhodla, že největším problémem Absurdistánu je nedostatek zájemců o ošetření repelentem zdarma, a tak zřídila nové call centrum, jehož zaměstnanci nabízeli ošetření všem důchodcům, kteří na něj měli nárok. Když důchodce odmítl, telefonista mu pak volal čtyřikrát denně a občas i v noci, dokud se mu nepodařilo přesvědčit důchodce k dobrovolné registraci. Tímto způsobem bylo už během několika týdnů získáno několik set tisíc zájemců, což ministr považoval za velký úspěch, a nijak si ho nenechal kazit tím, že nebyla k dispozici ani desetina potřebných dávek repelentu.

Situaci nezachránila ani firma Janek a Janek. Repelent od ní sice nakonec dorazil, ale jen v malém množství a ukázalo se, že je ještě horší a děsivější než Abeceda-Zanzibar.

Adéla Čistotná několik týdnů přemýšlela nad tím, jaký postoj zaujmout k ústupu mikrostátu. Nakonec si ho vyložila jako jedinečnou příležitost k nápravě reputace vlády u voličů. Sepsala proto seznam uvolňování vládních opatření a rozdělila ho na šest dílů:

1) co lidé dostanou už příští týden;
2) co lidé dostanou některý z následujících týdnů;
3) co lidé dostanou, až se to bude hodit;
4) co lidé dostanou, až bude jejich kraj v bezpečí před mikrostátem;
5) co lidé dostanou, až naprší a uschne;
6) co lidé dostanou, až se stane zázrak.

Uvolnění opatření podle prvního dílu seznamu vyhlásila vláda hned v pondělí. Následující týdny pak strávila usilovným uvolňováním restrikcí podle dalších dílů seznamu. Obyvatelé Absurdistánu však byli toho názoru, že to vláda dělá špatně a oni že to zvládnou rychleji a lépe, a tak začali vládní opatření uvolňovat po svém. A skutečně jim to šlo mnohem rychleji než vládě...

Asi nejhůř na tom byly cestovní kanceláře. Nejen, že už byly víc než rok zavřené, ale navíc teď svým zákazníkům zdarma vyměňovaly poukázky na jarní zájezdy za poukázky na letní zájezdy. Situace byla o to horší, že ty poukázky na jarní zájezdy předtím zákazníci získali výměnou za poukázky na zimní zájezdy, ty zase výměnou za poukázky na podzimní zájezdy a tak dále. Jenže cestovní kanceláře nebavilo jen čtyřikrát ročně zdarma vyměňovat poukázky. A proto si vylobbovaly vydávání „certifikátu spolupráce“ — mezinárodního dokumentu, který měl prokazovat, že občan se nechal ošetřit bojovým repelentem a nenapomáhá mikrostátu. Cestující s tímto certifikátem měli opět moci skutečně cestovat a cestovní kanceláře měly mít možnost na nich vydělávat. Jenže politici různých zemí se zatím dokázali shodnout jen na realizaci bez cestujících, což cestovní kanceláře příliš neuspokojovalo.

Nakonec Adéla Čistotná prohlásila, že akce Čistý nos potrvá jen do prázdnin a pak skončí a všichni si užijí ty nejhezčí prázdniny za poslední dva roky. Za to jí mikrostát veřejně poděkoval a vyhlásil, že už se na ty prázdniny opravdu, ale opravdu těší.

pokračování příště

přidáno 09.05.2021 - 21:23
Tenhle díl se mi zatím líbil asi nejvíc .... s tím jak
se ze světa stává absurdistán tak to graduje ... dobré ...
přidáno 09.05.2021 - 17:17
slavek: Zajímavý výklad. Ale uvidíme, zda to tak opravdu dopadne...
přidáno 09.05.2021 - 17:17
A tak se mikrostát přesunul do zemí, kde je odpor mnohem slabší. Tam se přeskupuje, přezbrojuje a po prázdninách se chystá k triumfálnímu návratu...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Prokop z Absurdistánu (23) : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Sexistický vtip (24)
Předchozí dílo autora : Nedobrý angličtin: Fiery Tail for a Good Knight (22)

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Karpatský
» nováčci
Ellisabeth
» narozeniny
Zdendulinka [15], Pjpajkis [15], Rigor Mortis [13], MACHAJDA [13], mannaz [11], Loreley [11], misháá [10], Daisy Moore [9], gajda [6], Putri [3], VykladacKaret [1], J.Rose [1]
» řekli o sobě
pocitová řekla o Adrianne Nesser :
strasne stylova slecna...sama sebou jak to nejvic jde...co sem te stihla poznat/nepoznat tak si dobrej clovek. uprimnost vzdycky na prednich mistech. dik ze tu jsi...
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku