přidáno 31.12.2018
hodnoceno 5
čteno 1624(13)
posláno 0
Nový rok oslaví jako první obyvatelé tichomořského Kiritimati, který je součástí ostrovního státu Kiribati. Žije zde přibližně 5000 obyvatel. Nový rok zde ostrované slaví jako první z naší planety. Půlnoc je zde v 11:00 SEČ. Kiribati leží na západ od poledníku 180 stupňů. Kiritimati je označován jako Vánoční ostrov - Christmas Island. Ostrov pojmenoval roku 1777 na Štědrý den James Cook jako Vánoční, ale znám byl již v 17.století.

Hned potom ve 12:00 SEČ slaví Nový rok Novozélanďané. Oslava začíná velkým ohňostrojem z nejvyššího mrakodrapu na celé jižní polokouli, Sky Tower v největším městě Nového Zélandu v Aucklandu.

Nový rok - Happy New Year vítají v největším městě Austrálie Sydney ve 14:00 SEČ. Tradičně více jak polovina obyvatel Sydney - žije tam přes 4 miliony obyvatel, rovněž vítá NY slavnostním ohňostrojem, který ozáří největší pamětihodnost Sydney a snad i celé Austrálie známý most Harbour Bridge a hned naproti slavnou budovu Opery Sydney. Viděla jsem to na vlastní oči dvakrát a byl to pro mne nezapomenutelný zážitek, nekonečně pulsující noční život, milí a vřelí lidé, všichni se objímají a slaví.

U nás budeme v Praze vítat Nový rok ohňostrojem v Praze, který se rozzáří 1.ledna 2019 až v 18:00 SEČ.

Všem ŠŤASTNÝ NOVÝ ROK !



(foto je z mobilního telefonu, v davu)
přidáno 01.01.2019 - 10:20
Hanulka: To jsem pochopil, že je článek tvůj, jinak bych ho smazal ;) Přesto jsem to napsal, protože to jsou praktiky bulváru, točit X roků staré články, jen u nich změnit nějaký drobný údaj. Neřeknu, když by to byla nějaká báseň nebo povídka, kterou jsi publikovala někde jinde, ale novoroční přání s několika zeměpisnými údaji, ve kterém změníš rok? Prostě jen se mi to nelíbí, když přát nový rok, tak jsem pro nerecyklaci a novou tvorbu.
přidáno 01.01.2019 - 09:35
Oslava nového roku tam je velmi bujará a to jsem chtěla připomenout dle vlastního zážitku. Všem krásné dny nového roku !
přidáno 01.01.2019 - 09:30
Má omluva, ale ten článek je můj, na tom serveru nejsem již více jak 3 roky. Všem krásné dny v novém roce.
přidáno 31.12.2018 - 16:11
Opravdu je zde nutné kopírovat článek z jiného serveru z roku 2014?
https://www.i60.cz/clanek/detail/10331/kdo-oslavi-novy-rok-jako-
prvni

Recyklace je fajn s papírem a sklem, ale ne úplně s články...to dělá primárně bulvár.
přidáno 31.12.2018 - 08:35
A co Tonga? A co na pólu, tam se slaví 24 hodin v kuse? Silvestr, nejhorší den v roce!

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Nový rok slaví první na Kiribati : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Okna duše
Předchozí dílo autora : Tikot hodin

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku