přidáno 30.12.2018
hodnoceno 3
čteno 1349(13)
posláno 0
Mám velmi ráda tikot hodin, a že jich máme všude hodně. I některé na baterku, vytvářejí tikot sice jiný. Také se vám zdá, že čas rychle běží či utíká ? Dokonce jsem jednou viděla hodiny, které se točí v protisměru, ale ty bych určitě nechtěla.
Mám náramkové hodinky po mé mamince, které se ještě stále natahují a neztratily smysl, naopak jsou jedinečným elegantním módním doplňkem, pocházejí ze šedesátých let. Mám ráda dámské náramkové hodinky jako doplněk, ať jsou to ty společenské anebo obyčejné s černým ciferníkem, které mají stříbrné, avšak luminiscenční ručičky, informující o aktuálním času i ve tmě. Mám ráda budíky i ty staré.
Jako holčička jsem neměla ráda zvonění budíku mého tatínka. Ten měl klasické velké dva zvonce , které se rozdrnčely, a bylo to takové velmi hlučné. Pak jsme mu s maminkou koupily jiný, který hezky cinkal. Dnes si můžete koupit budík, který vás bude budit zvuky lesa a ptačím sladkým švitořením. To máme rádi asi všichni. Mnoho z nás se budí telefonem a má nastaveno nějaký hezký tón či hudbu. Zkrátka je to na každém. Čas nám běží, a léta plynou.
Mám ráda ticho a v něm znějící tikot hodin. Mám ráda, když slyším odbíjet hodiny na kostele. A mám ráda, když slyšíme tikot odpočítávající poslední minuty roku z Orloje. Čas nám měří všem stejně. Pamatuji si z mého dětství malé přesýpací hodiny, které byly ještě po mé prababičce. Tehdy jsem u nich vydržela sedět a dívat se, jak jemný píseček padá dolů. Babička mi to vysvětlovala a mne to nešlo do hlavy.
Je tu již ten čas, kdy přijde onen tikot, který nám všem odpočítal stejně a spravedlivě a končí zase další rok. Zamysleme se, jak ten čas opravdu utíká. Hleďme do budoucna s nadějí a pozitivním nadhledem.

Naše budoucnost jsou naše děti. Všem krásné a šťastné vykročení do toho nového roku !
přidáno 02.01.2019 - 22:32
Máš svatou pravdu.
A...taky mám na ráno nastavenou takovou hudbu, že ten mob ani nevypínám, líp se vstává... :)
přidáno 30.12.2018 - 14:27
Mám rád/a tikot hodin, stejně jako ostatní periodické děje. Střídání dne a noci je vlastně také takový tikot. Jak čas ubíhá, stále se něco děje a mění a my se také měníme...

Pěkná úvaha.

Přeji ti do nového roku spoustu dětí. :-)
přidáno 30.12.2018 - 08:54
Díky za všechny tyhle zajímavé a obohajující poznámky o životě

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Tikot hodin : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Nový rok slaví první na Kiribati
Předchozí dílo autora : Vánoční přáníčko

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku