přidáno 11.09.2018
hodnoceno 4
čteno 692(9)
posláno 0
Obloha šedne, kapky se snášejí k zemi a skrývají pláč dětí i dospělých. Padají a berou sebou barevné listí stromů, které se připravují k zimnímu spánku. Kromě dubu, ten nechodí spát.
Kaluže na zemi zrcadlí svět nad nimi, dokud je děti nerozvíří při skákání v gumácích. Dělá to ještě někdo?
Lidé na ulicích svádí svůj boj o chodník. Někteří muži si gentlemansky uhýbají deštníky, zatímco některé dámy bojují o svá postavení, díky čemuž mají jen mokrá ramena. Přitom někteří stačí hledět do chytrých obdélníčků a vrážet do lidí, jako by ani neviděli. Když pak vstoupí do kaluže, zastaví se a zaklejí, že jim to zničí „najky“. A pak ale dále pokračují, nevidí dál než za roh.
Ptáci se shromažďují na drátech, chystají se za lepším, za teplem. Lidé se zastavují, hledí na ně a sní, jak by odletěli s nimi. Od problémů za svými sny. Místo plnění ale vytáhnou telefony, hodí foto o snění na insta a pokračují v cestě na šaliny.
V domovech se mění výzdoba, lidé v reklamách pijí kakao a sedí v teplých dekách na sedačce. Každý to chce zkusit, ale zjistí, že to tak v životě není. A tak místo knihy zapne televizi a dá si další malou.
Za oknem se ozve třískot nádobí, ale to po sobě jen sousedé hází talíře z IKEA při boji o to, kdo umyje nádobí. A když žena roztáhne nohy a usmíří se, alespoň mají na druhý den důvod vyrazit do města.
Na hrobech se lesknou kapky a spadané listí odklízí pozůstalí. Hledí přitom na mrtvé fotografie, které čekají, až si na ně někdo vzpomene na svátek svatých. To se pak pro ně rozsvítí tisíce světel.
Není moc teplo ani zima, což je fajn. Stejně mě ale studí nohy a ten déšť už mě štve.
přidáno 13.09.2018 - 20:51
Lasak: Děkuju moc.
přidáno 12.09.2018 - 18:55
Ohhh. Děkuji milionkrát, že to nemá nějakou hlubokou pointu na konci o tom, jak jsou všude kolem šedé myši hledící do chytrých obdélníčků a nevidíme krásu zapadajícího slunce. (Znalci ocení :D )
Tohle surové popsání okolí se mi líbí. Mám ho rád. Obzvláště pokud je lehce šedivé, mrholící, pozorující procházející lidi kolem. Povedené dílo :)
přidáno 12.09.2018 - 15:55
Yana: Děkuju moc :)
přidáno 11.09.2018 - 18:55
Dýchnul na mě. Ale ještě ne ještě za oknem neni :-) Líbí se mi ta atmosféra kterou si mi sem vnesla. Přečetla jsem si to dvakrát aby mi nic neuniklo

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Třetí ze čtyř : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Představa o krásnu?
Předchozí dílo autora : Ta jediná

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Shanti [12], Oldrich [11], Sithoras [10], Mazekeen [7], Jsem [4]
» řekli o sobě
Me and you and all the others řekla o Lay :
moje zlatá sedmikráska. kafe. sem fakt moc moc moc ráda, že tu jsi, že tě můžu číst... a že tomu někdy i rozumím:+) love. M.**
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku