přidáno 21.06.2018
hodnoceno 4
čteno 814(7)
posláno 0


Včera jsem jeli večer Prahou tramvají č.17. Je to nádhera, vidět mosty, osvětlené panorama Hradčan, Petřín v červáncích, radovat se z magického pohledu.
Naproti nám seděly dvě ženy kolem čtyřicítky. Jejich dialog začal:
"Den začíná a končí tmou. Ráno rychle z postele a honem do práce. Lidi jsou denně tak zblblí, že už ani po ránu nemluví. Každý uzavřený do sebe, někdo vzdychá, jiný si mele na prázdno. Žijeme uspěchaně. V běhu snídáme v práci, nestíháme oběd. Odpoledne honba za potravou a domů. Doma úkoly s dětmi, večer únava a ani nikam nejdeme. Není na nic čas. Neumíme se bavit ani odpočívat, mám pocit, že neumíme žít".

V tu chvíli jsem se naklonila k vnoučatům: "ale my umíme žít". Moje vnučka to slyšela. "Babi, že se radujeme z každého rána, a těšíme se každý den, co zažijeme". Je jí devět let a jsem na ní pyšná. Vnukovi je sedm let a ten s úsměvem ve tváři řekl : " já se těším na prázdniny". Velmi mne to naplňuje, věnuji se často vnoučatům, a pociťuji, jak čas rychle utíká. Čas zastavit nejde, a proto užíváme, jak se dá.

Tato moje úvaha vyplynula z onoho dialogu, a tak si říkám, důležité JE UMĚT ŽÍT. Přejme si veselou mysl a v životě samé dobré náhody. Kéž by to tak šlo zařídit. Začíná léto, děti se těší k vodě a na prázdniny, jak si budou užívat. My se těšíme na dovolenou, jak si odpočineme. Přeji vám všem krásné léto !
přidáno 21.06.2018 - 19:44
Oběma děkuji za krásné komenty, oba jste velmi krásně vystihli o čem život je. Moc vám oběma děkuji. Krásný večer !
přidáno 21.06.2018 - 17:22
Kdysi jsme při potulkách na jednom řeckém ostrovu potkali paní, které bylo téměř devadesát let. Za sebou táhla osla, na každé straně měl přivázanou otep nějakého chrastí... slovo dalo slovo a pozvala nás k sobě domů. No, řekli bychom asi do chatrče... kolem nádherné olivovníky... neměla elektřinu, stupidbox (TV), počítač, mobil... a živa byla o kukuřičných plackách smažených na olivovém oleji.

No, nějak se mi odtamtud nechtělo - jakoby se ten život zpomalil a člověk si uvědomil, co je kolem něho. Na úsloví "carpe diem" je mnoho pravdivého :-)
přidáno 21.06.2018 - 16:45
Také mně si kápla do noty. Jak nemám ráda tyhle hovory a že jich kolem sebe slyším. Nejvíc mě dostává věta:" To víš v našem věku co už můžeš od života čekat." Nevím v jakém věku. Asi v jejich věku nebo spíš v jejich hlavě. Já ve svém věku užívám každý den každou vteřinu. A měla jsem to tak co si pamatuji. A taky můj den začínal tmou a končil tmou. Ale víš komu není rady...Proto tě ráda čtu. Už jsem ti to myslím psala. Pro tvou vášeň k žití. Dík
přidáno 21.06.2018 - 07:24
.. hezky napsané :)

asi by se o tom dalo dlouze diskutovat.. to, co si mezi sebou povídaly ty ženy, je dle mého bohužel standardním odrazem dnešní doby.. myslím, že bohužel i ty malé děti, pokud nemají nějaké solidní finanční zázemí nebo nebudou mít štěstí na opravdu dobré povolání, časem semele život a povinnosti.. honba za výdělkem a zajištěním sebe a své rodiny.. je to bludný kruh.. aspoň, že nám zbývají ty drobné radosti, jako je třeba panorama hradčan v podvečer nebo já zrovna dnes ráno, než jsem jela do práce, našla v naší ptačí budce tři malinká ptáčátka.. :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Léto začíná : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Vyprávím 8.
Předchozí dílo autora : Vzpomínám na tátu

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Mari
» nováčci
Mari
» narozeniny
Shanti [12], Oldrich [11], Sithoras [10], Mazekeen [7], Jsem [4]
» řekli o sobě
NoWiš řekl o gajda :
Metaforický druhý příchod spasitele v komorních podmínkách literárního serveru a s nadhledem triviálnosti našeho lokálního počínání. Byls mi prvním literárním vzorem na který jsem si mohl sáhnout a prohodit s ním pár slov. A když jsme se bavili na srazu v pokoji, měl jsem na minutu pocit, že jsi bůh a děláš si ze mě srandu vydáváním se za básníka na literárním serveru.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku