přidáno 22.04.2018
hodnoceno 6
čteno 778(9)
posláno 0


Již jsem zde popsala několik příběhů z pátého kontinentu od protinožců, tento je o příchodu letní bouře na Hamilton Island a malém kostelíku.

Ráno bylo nádherné jako vždy, nekonečně dlouhý pruh stříbřitého jemného písku na nebeské pláži, skřehot papoušků, příjemný větřík a překrásné ranní plavání, kdy jsem se snažila počítat kokosové palmy a obdivovala bujnou tropickou vegetaci, která lemuje onu nádhernou bílou pláž. Den jako vymalovaný. Mušličky, které vás lákají je sbírat. Po ranním plavání jdem na snídani, kde trávíme většinou dvě hodiny diskuzí s ostatními hotelovými hosty a jejich zážitky.

Najednou přijde provozní hotelu a hlásí, abychom se nikam nevydávali, protože je hlášen cyklón Marry, který údajně ostrov od roku 1918 nepostihl. Nechtěla jsem se ani ptát, jak taková bouře vypadá, a tak jsme se bavili o potápění. Ale upozornili nás, že nesmíme vycházet nikam do okolí, že bouře dle hlášení bude silná. Většina Australanů si vezme Bibli, která se nachází v každém nočním stolku hotelového pokoje, a jdou se modlit. My jsme si šli číst a jen jsme si říkali, co nastane. Opravdu jsem měla pocit strachu.

Moje modlení bylo : "Ať nade mnou je slunce jas, ať bouře rychle opustí tento náš skvělý čas". Snad jsem byla vyslyšena...

Bouře byla silná, ale přehnala se během 30 minut a byla pryč. Jak rychle přišel cyklón, tak rychle odešel. Prudký silný déšť. Bylo to šílené a přímo dramatické dívat se, co tak silný cyklón dokáže, jak se rozbouřilo moře, jak se klátily kokosové palmy až téměř k zemi, ale pak se opět vzpřímily a najednou vysvitlo slunce a byl klid i jasné azurové moře. Vyšli jsme se podívat na nebeskou pláž, všude bylo hodně popadaných kokosových ořechů. Takový kokosový ořech, kdyby spadl na hlavu? Raději vůbec nepomyslet. Ale byli jsme rádi, že cyklón je pryč. Člověku se v těch okamžicích honí hlavou všemožné, že je daleko, daleko od domova, nemůže nikam zavolat, zkrátka musí trpělivě čekat.

Večer jsme se domluvili, že půjdeme do místního kostelíčku. Kostel se nacházel úplně na kopci. Byl odtud nádherný výhled, a tak jsme vystoupali 40 minut pomalou chůzí nahoru. Bylo příjemně po dešti a nádherný vzduch. Říkala jsem, si jak asi taková mše v kostelíčku na ostrově vypadá? Bylo to velké překvapení.

Dřevěný bílý malý kostelík byl vevnitř vybaven jen lavicemi a malým oltáříkem s bílým křížem. Setkali se zde nejen místní ostrované, ale i turisté. A mladý farář přišel v krátkých kalhotech, zavěsil plátno, na kterém jeho pomocník promítal texty písní, farář usedl k elektronickým varhanům a všichni začali zpívat. Obřad trval hodinu, zapojili jsme se tichým zpěvem i my. Bylo to velmi uklidňující. Lidé se na konci vzájemně objímali a podali si ruce. Farář popřál všem jednotlivě hodně zdraví, podal každému ruku a pronesl pár vět, ať nás Bůh ochraňuje. Byl to pro mne velmi krásný a nezapomenutelný zážitek.

Potom jsme sešli pomalu dolů, dali si k večeři ryby a láhev australského Chardonnay a dlouho ve společnosti rozjímali o kostelíku a zdejším zvyku. Bylo to krásné !
přidáno 23.04.2018 - 15:59
Yana : děkuji za milá slova. Vzpomínkami se ráda vracím k naplněným snům.
přidáno 23.04.2018 - 15:35
Hezká atmosféra, dík za to žes nám ji příjemně přiblížila
přidáno 23.04.2018 - 11:04
Amelie : díky, ještě napíši, pokud to baví. Jak se říkává, jen vše nej..., ať je ti na světě hej...Každý se dočká, pokud si počká...věř, též se dočkáš. Děkuji !
přidáno 23.04.2018 - 10:39
četla jsem už ráno.. mě to prostě baví, příjemné povídání
přidáno 22.04.2018 - 07:29
Ginnaire děkuji ! Také se dočkáš ...
přidáno 22.04.2018 - 07:27
Hezké. Skoro Ti takové zážitky závidím :-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Letní bouře na nebeské pláži : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : O čem sníš ?
Předchozí dílo autora : Mé naděje

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
Norian [14], Muchula [14], Terezka [13]
» řekli o sobě
Singularis řekla o Sebastián Wortys :
Zcestovalý umělec, filozof a snílek v jedné osobě. Stvořitel 3D mouchodlaka na fazolové ovládání, nesčetných neologismů a spousty dalších výplodů nezávislé mysli. Svérázný, ale inteligentní a schopný. V jeho dílech je víc, než se na první pohled zdá. Občas mívá opravdu geniální myšlenky.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku