tato básen má mít parodující podtext..
přidáno 02.03.2016
hodnoceno 12
čteno 990(11)
posláno 0
Farář klidně věřícím káže v kostele
přitom má rány od biče na těle
každý večer v klášteře zakázaný hrátky
na jeptišky je najednou krátký

Po půlnoci se v nich probouzí ženský chtíč
oblýkaj korzet v ruce drží bič
farář je jejích sluha
šaty z něj servou
potom jak kdyby je někdo vraždil řvou

Farář si to náramně užije
potom si dá víno
a kadidla upije
v neděli ráno jde do kostela hlásat
ty svoje nesmysly
že Bůh je našim pánem velikým
že nemáme hřešit
nebo to s námi půjde od deseti k pěti
že si nás boží trest najde
cítím že je tady něco špatně

Proto do kostela nechodím
na všemohoucího boha nevěřím
to by se jinak nestalo ,že nechá
v autě umřít celou rodinu
a nebo aby někdo v temné uličce
znásilnil nebohou holčinu

Je mi jedno,že byl jsem nazván satanistou
myšlenky v mé hlavě pořád šrotujou
ale může to být fajn dělat církevního hodnostáře
co v kostele káže
jenže já bych na to neměl žaludek
kázat o dobru
a přitom být ten největší zmetek
přidáno 03.03.2016 - 23:02
Pajalord: myslím, že to byl Masakr v Tombstone http://www.textovky.cz/recenze/masakr_v_tombstone/). Kromě faráře se v televizi ještě objevoval Chuck Norris s kouzelnou petačtyřicítkou...
přidáno 03.03.2016 - 22:49
Severak: ale ano .já vím že to není nic extra ale jsem rád že někdo to nebere tak strašně hrozně jak říkáte tohle téma se objevuje v mnoho knížkách i v hudebních skladbách vím že to někomu vždy nemusí být při chuti ale nebral bych to zase nějak extra vážně :))) prostě jsem dostal takový nápad a napsal jsem o něm a samozřejmně že jsem čekal s různými reakcemi ale kdyby měl každý psát jen věci co jsou přijmuty asi by to nebylo zrovna ono :))) smím se zeptat o jakou PC hru se jedná? :)
přidáno 03.03.2016 - 22:38
Pajalord: zvláštní mi to nepřijde....

Představa faráře užívajícího si s jeptiškami je strašně stará. Byla už mockrát použita např. v takzvaných krvavých románech.

Trefovat se do církve je v ateistickém česku (paradoxně) dost težké a nutno říct, že se to tomuto dílu moc nepovedlo. Na vážné provedení to není dostatečně zvrhlé, na parodii tomu poněkud chybí vtip.

Jinak velice povedenou parodii na kázání vody a pití vína jsem našel v jedné počítačové hře. Když v ní hráč prozkoumá televizi, narazí (mimo jiné) na projev jakéhosi kněze kázajícího proti sedmi smrtelným hříchům. Konec popisu kázání proti obžerství si pamatuji nazpaměť: "... a roucho velikosti XXL se mu přitom kázání natřásalo a dodávalo tak tak jeho projevu patřičnou váhu." Tomu se říká povedená parodie.
přidáno 03.03.2016 - 22:22
Orionka: prominte že jsem vás ranil ale prostě nemělo to za význam urážet faráře :) mělo to sloužit k pobavení něco jako satira..vemte si ten paradox farář a užívá si sadistický hrátky s jeptiškami nepřijde vám to zvláštní? :)
přidáno 03.03.2016 - 20:30
Taky cítím, že je tady něco špatně. Asi to, že jsem to vůbec otevřela... to ten vysoký počet komentářů. Ach jo.
přidáno 02.03.2016 - 21:36
Tak to promiň, vůbec jsem nepochopil, že se pokoušíš rozpoutat diskuzi a že je to vlastně zamyšlení. Nějak jsem to prostě nepoznal. Někdy jsem dost natvrdlej. Dík za osvětlení.

Jen na okraj - farář, co dokáže popíjet kadidlo, je u mě vážně frajer. A pije ho zapálený?
přidáno 02.03.2016 - 16:05
DDD: Je třeba zajímavé,že vždy když se něco nelíbí každý se ozve ale jinak ne..spíš mi to přijde trochu jako zamyšlení jinak to co tam píšu o tom bohovi za tím si stojím a jak říkám měla to být sranda rozhodně to nemělo nikoho urazit a věřím,že pár takových případů se najde..:) přece nemyslíte že vše co jsem napsal myslím fakt vážně..mělo to rozvinout diskuzi a to se povedlo mě třeba přijde že nechat si kázat o tom co mám dělat a co můžu nebo nemůžu ve víře že to tak chce nějaká bytost kterou jsem nikdy neviděl přijde mi to divné..ale na co věřím je na nadpřirozeno že má někdo daný osud a že po smrti energie co byla v těle jen tak nezmizí..:) ale na boha opravdu nevěřím..:) to by se nedělo ,to co se tady ve světě dělo když se nad tím zamyslíme :)
přidáno 02.03.2016 - 13:04
Příteli, ty smajlíky si nech od cesty. Koukám, že jsi připsal anotaci. Hmmm ...a co to je ten parodující podtext? Nezlob se, ale tohle odmítám brát s nadhledem. Kněží, které jsem kdy poznal, byli bez výjimky vzdělaní, inteligentní a často překvapivě pokrokoví lidé. Na rozdíl od těch, kteří po nich uboze, nechutně a lacině plivou. Podotýkám, že rozhodně nejsem ten, který sedí každou neděli v kostele. Ale tohle mě prostě uráží. Doporučuju občas trochu myslet. Hlavou.
přidáno 02.03.2016 - 12:41
S nadhledem?!! A jak si ten NADHLED vůbec představuješ? Nepleteš si tak trochu nadhled s naprostým ignorováním?

Pche! Teď jsem si teprve všiml toho čertíka usilujícího o maximální kritiku. Toho bys měl zrušit a dát si tam Šetřete mě prosím.
přidáno 02.03.2016 - 12:17
DDD: A Kdo říká že to o čem píšu musí být vždy pravda :)) berte to trochu s nadhledem :) :D
přidáno 02.03.2016 - 11:25
No, nevím, kolik znáš farářů, že do toho takhle vidíš. Asi hodně. Já jich jich za svůj život měl tu čest poznat osobně jen několik, takže tomu až tak jako ty nerozumím.
Každopádně - být tebou, tak se za takovouto slaboduchou, urážlivou a naivní slátaninu hluboce stydím. Howgh
přidáno 02.03.2016 - 09:20
FarářovY hříchy. Ty hříchy, ne ti hříchy. Trochu gramatické snahy, prosím. Jináč máš teda o kněžské službě podivné představy, jen co je pravda.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Farářovi hříchy : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Po životě
Předchozí dílo autora : Ztroskotaný na ostrově

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
moonell
» narozeniny
wp-hasan [16], Weichtier [15], Joanne17 [15], Deviant [14], Elivei [12], Klaron [11], Mamka [11], shizuko [8], Ann(ah) [8], človiček [6], Antek [3], andrew_maxwell [1]
» řekli o sobě
Trochublázen řekl o Leslie :
Až vznikne učebnice v příštím století, jen jedna umělkyně bude v ní jistá, že nová generace otočí list a při četbě těžko skryje stopy dojetí. Básnířka mimořádná, vesmírných kvalit, z jiného asi světa, z hlavního města, nejde to slovy popsat, vím, měl bych přestat, zkrátka je dokonalá, jak víc ji chválit? Kdysi též bagatelu napsali pro ni, se spoustou je pocitů a samá krása, za mě jen dík, že jsi tu, což není zázrak, tím vzdávat hold géniu, před ním se sklonit. Na tuhle zapomenout se prostě nesmí. Pokud to snad nevíte, říká si Leslie.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku