přidáno 02.02.2016
hodnoceno 15
čteno 916(27)
posláno 0
a ještě by mohlo pršet
nejdřív jemně a pak prudce
a já bych zpívala
a ty by ses díval tak, jak to umíš jen ty
a zardělé tváře bychom měli promáčené
a možná by nám byla trochu zima
ale z toho by nám mráz po zádech neběhal
a hledali bychom tu lampu z Narnie
ale museli bychom počkat na zimu
protože teď to ještě neumíme
a z tvých prstů by byla cítit vanilka a tabák
a tvé vlasy by voněly trochu jako prosinec
a u té říčky bychom se schovávali
a ona by poslouchala naše nekonečná trápení a ještě nekonečnější sny
a když by se naše paže letmo dotknuly
ty bys rychle sklopil oči
a já bych se usmála


a pak bychom se nadechli
přidáno 10.10.2018 - 00:58
"A" je magické.
přidáno 07.06.2018 - 14:49
Až na ten tabák (nekouřím!), by se v tom člověk skoro našel nebo snad ztrácel ve vlastních vzpomínkách? Tom to vystihl (v 17, 20), že čtenář se v dílku potřebuje prvotně najít a pak si všímá i krásných metafór! Pokud jde o Zam*, ta se teď kritikou i živí, ale nakoukni k ní, protože i moc krásně píše a to i vázaně...:-)
přidáno 07.06.2018 - 09:03
Yasmin: ioreth: Ach, moc děkuji za krásná slova!
přidáno 07.06.2018 - 09:03
Zamila: Moc děkuji! :-) Pravda, začátek asi působí příliš všedně.. :-)
přidáno 06.06.2018 - 17:43
Vcelku zdařilé, hlavně ten závěr je hodně živý. Pěkné :-) I když by začátku slušelo více originality ;-)
přidáno 27.04.2016 - 19:03
Je v ní spousta krásných věcí. Konec je skvělej!
přidáno 10.04.2016 - 16:41
ta forma mi úplně nesedí, ale obsah je úžasný.
přidáno 04.02.2016 - 17:55
Tom Cortés: holt je to risk ;-)
přidáno 04.02.2016 - 17:20
holka.přes.ulici: Na to nejde nic namítnout :) Jen je potřeba počítat s tím, že když budou básně moc "osobní", tak že tam nebude prostor pro čtenáře, aby se v tom našel, pak to zaujme jen lidi s totožnými aktuálními pocity :)
přidáno 04.02.2016 - 17:02
samiVdavu: Chápu, že to může působit trochu obyčejně a nevýrazně, nicméně asi to byl i (zpočátku ne úplně chtěný) záměr - v podstatě jde o jakýsi (nekorigovaný, místy až nenavazující) proud okamžiků zažitých s oním člověkem. Ano, jedná se o zcela běžné a všední zážitky odehrávající se za počasí, které není ničím příliš zajímavé (souhlasím - prší často nejen v básních), v místech, která ničím nevynikají, ale přesto je to pro ty dva hrozně důležité. To, že právě v těch nejobyčejnějších a běžných momentech našli něco, co se jim zdá výjimečné. I když se to kolemjdoucím může zdát přehlédnutelné :-)
přidáno 04.02.2016 - 16:30
Tom Cortés: Že se objevuje často, to máš recht, to jsem si neuvědomil...:) Je to takové modernější klišé, které se mi v těch ostatních ztratí a mám pocit konkrétna. Kdežto když mi ve čtyřech básních po sobě stejně prší bez barvy a bez zápachu, tak už mě to nebaví...:)
přidáno 04.02.2016 - 16:18
samiVdavu: Hehe, zajímavé, jak dva lidé v podobném věku vnímají obrazy různě na základě svých vlastních zkušeností. Mně se třeba déšť líbí, i když je to klišé, je to pro mě nevyčerpatelné téma a nikdy mě neruší, zato tabák a kouření obecně je v básních mladých dívek až moc často :)
přidáno 04.02.2016 - 15:49
Letadlo: A já moc děkuju, že se líbí :-)
přidáno 03.02.2016 - 16:18
Na této básni se mi líbí pasáže, které jsou autentické. Zajímavé spojení vonět jako prosinec a vůně vanilky a tabáku z prstů. To je verš, který dává tomuto dílku nějaký charakter. Pro mě bohužel po hříchu jediný. Bohužel nám prší venku a v každé druhé básni a i jinak to pro mě není ani konkrétní dotknutelné, ani hravě poetické.
Je to hezký pár, ale chtěl bych ho na ulici od ostatních rozeznat. S.
přidáno 03.02.2016 - 16:06
Nádherné obrazy. Moc se mi líbí :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
A ty bys voněl trochu jako prosinec : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Potisící
Předchozí dílo autora : A já

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku