važme si toho že máme své ženy ,osoby které nás miluji..
přidáno 23.08.2015
hodnoceno 12
čteno 901(12)
posláno 0
Stojíš venku v dešti sám
oddáváš se tiše představám
chtěl bys prožít romantickou chvíli
s dívkou co ti právě ted chybí

chtěl by si laskat její ústa
její kůže je hebká a kluzká
chtěl by si ji šeptat tiše do ouška
že je tvá princezna maličká

je krásné když máš pro koho žít
když můžeš někým životem jít

Ne každý má takové štěstí
trnitou cestu životem si klestí
je smutné být na život sám
oddávat se jen představám

Proto si važ že svoji ženu máš
že tě někdo miluje toho si važ
nechceš přeci zemřít v barabizně sám
proměnit se v dým a stoupat ke hvězdám
přidáno 24.08.2015 - 13:50
Tom Cortés: díky za komentář pokusil sem to vylepšit,:) v mém novém díle a zdá se mi povedennější ale tak uvidím podle ohlasů :)
přidáno 24.08.2015 - 13:46
Zrovna sem vložil nové dílo tak jsem zvědavý na vaše názory :)
přidáno 24.08.2015 - 13:43
Pajalord: Tom Cortés: Tys mu teda dal :-D Ale je fakt, že gramatické rýmy jsem kdysi používala i já, neznalec :-) Ale od toho se člověk sebekritičností brzy oprostí ... Každopádně vysoce oceňuji autorovu chladnou hlavu z takových komentů ;-) A fandím do budoucna ! :-)
přidáno 24.08.2015 - 13:40
pokemon: Tolik kritiky? To jen pro naději na zlepšení... Jak už však trefně podotkla Zamila: mám občas pochyby jestli zaséváme na úrodnou půdu... To, že se člověk nenechá lehce ovlivnit je pěkné, ale že si nenechá poradit - to je katastrofa, ale ne pro mě (nás)...pro autora...
přidáno 24.08.2015 - 13:26
Pajalord: Jo a ještě jedna krátká poznámka :D
Než jsem si rozklikl tvůj profil, myslel jsem, že jsi mnohem mladší. Pozor na to - od dvacetiletého člověka se už čekají "dospělejší" verše :)
přidáno 24.08.2015 - 13:23
Pajalord: K tomu co už tu padlo, dej si pozor na překlepy, např. chybějící předložky (S někým životem jít).
Co se týče rýmů, asi by ti teď nejvíc prospělo, přečíst si alespoň jednu sbírku z každé dekády a sledovat rým. Jelikož už toho bylo hodně napsáno, hodně věcí se tím pádem stalo klišé. To je třeba případ "štěstí - klestí", které samozřejmě použít můžeš, a je jen na kontextu, jestli to klišé bude, nebo ne.
Obecně se snaž vyvarovat gramatickým rýmům (rým, kdy se spolu rýmují stejné slovní druhu ve stejném pádu, rodu, čísle, nebo u sloves osoby, časy). Bylo období, kdy se tak psalo, ale taky se spolu rýmovala spíše přídavná jména a o více slabikách.
Rýmy jako "jít - žít" jsou prostě strašlivě slabé. Lépe zní, když ty infinitivy alespoň "zamaskuješ" za slova s různým počtem slabik a přidáš rým na další slabiku (čeština má průměrnou délku slova 2,5 slabiky, proto se za kvalitní rým považují dvou a více-slabičné). Např.: "koho žít - položit".

Třikrát v jednom díle rýmuješ stejné jednoslabičné slovo: "Sám"!

A co se týče rýmů, kde není žádná konsonance (chvíli - chybí), není to rozhodně špatně, ale musí z toho být znát záměr a technika a ne pouze dojem, že autor lepší neměl.

Trochu jsem se rozjel. Snad ti to pomůže.
přidáno 24.08.2015 - 13:09
děkuji všem za rady a dále budu se snažit na sobě pracovat a vše poctivě vypilovat ,třeba se zlepším uvidíme :) ale děkuji všem za komentáře :)
přidáno 24.08.2015 - 11:33
pokemon: Myslím, že jsem tu od autora četla už lepší :-)
přidáno 24.08.2015 - 11:09
Překvapuje mě tolik kritiky zrovna u díla, které patří k jeho lepším. Jinak klasická autorova rýmovačka bez nápadu a rytmiky, jako vždy. Tentokrát však bez motivu utečenců, bezdomovců a neplatičů, takže za mě aspoň v něčem kladnej bod.
přidáno 24.08.2015 - 11:03
Skvělý Timothyho komentář. Toto je sice amatérský literární server, což ale neznamená, že se sem bude překotně vkládat kdejaký polotovar. Já myslím, že už jsem Ti několikrát nedostatky Tvých básní vytýkala, leč bez úspěchu - a ono všechno asi jednou tak nějak omrzí, když není zpětná vazba. Neříkám, že v Tobě nic není, ale musíš pilovat a brousit, jinak se nikam nepohneš. Rytmika, kvalitní rýmy, minimum klišé. /Klišé mám v básních taky, ale doháním to formou a myšlenkou :-D ;-) / Tady Ti to sem tam i někdo pochválí a málokdo si dovolí napsat Ti ostrou kritiku, buď rád, že nejsi na serveru piste-povidky.cz, tam se kritici s takovými díly nemažou. Ale zas hodně naučí, i mě tam naučili psát daleko lépe - a hlavně - dávat si pozor na to, co a v jakém stavu vkládám.
přidáno 24.08.2015 - 09:58
Zčnu od konce - výraz "stoupat ke hvězdám" se nejčastěji používá v kladném smyslu, tady ho užíváš ve spojitosti s dýmem, osamocenou smrtí v barabizně - tj. negativně, ruší to ....pozor na stylistiku!
Když pominu bolestivě jednoduché rýmy (AABB - prosím, aspoň tu eleganci v rýmech!), tak co mi bije do očí (sluchu) je rytmus. Teď jsem na stejné upozornění odpovídal Zamile, v souvislosti se svojí básní, kde však je to trošičku jiné. Tady je nedostatek jediný - cpeš do veršů zbytečnosti, příště až něco napíšeš, tak krať jako v matematice, dívej se co čemu překáží a proč a jak se toho zbavit, pak až budeš mít tento problém za sebou a zvládneš jiné technické momenty, pak můžeš psát klidně i to, co píšeš teď. Nezapomínej ale, že pokud všech 6 miliard lidí na světě píše básně, pak 5,5 miliardy píše stejně. Snaž se o unikátnost!
přidáno 23.08.2015 - 21:36
Pravdu díš, s láskou jde všechno líp.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Nechceš se oddávat jen představám : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Každodenní rutina
Předchozí dílo autora : Važ si toho

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Whetley
» nováčci
Ellisabeth
» narozeniny
Zdendulinka [15], Pjpajkis [15], Rigor Mortis [13], MACHAJDA [13], mannaz [11], Loreley [11], misháá [10], Daisy Moore [9], gajda [6], Putri [3], VykladacKaret [1], J.Rose [1]
» řekli o sobě
Erien, potulný bard řekl o Severka :
Hvězda naděje.....její světlo neroste ani neslábne....Je neměnou skutečností. Její slova dokáží vnést světlo i do těch nejtemnějších chvil.....Velmi si vážím jejího přátelství E
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku