:-)
přidáno 14.08.2015
hodnoceno 9
čteno 1778(13)
posláno 0


"Vypněte hudbu. Kdo se chce pokusit získat ruku princezny tak ať pozorně poslouchá. Princezna vymyslela soutěž a vyhraje, tak jí může požádat o ruku. Princezna vám k soutěži řekne podrobnější informace, takže jí pozorně poslouchejte. Předávám slovo princezně." Najednou bylo ticho. Když princezna viděla a slyšela že je ticho, tak se dala do řeči. "Kdo se chce ucházet o mojí ruku, nechť splní všechny čtyři úkoly. Ty úkoly jsou jednoduché. Pozorně poslouchejte, úoly jsou takovéto : přinést mi něco, ale podmínka je taková, že se toho nesmíte dotknout rukou. Další úkoly jsou uhádnout lehkou hádanku a uhádnout, ke které truhle patří klíček a říci, proč si myslíte, že to tak je. Poslední úkol bude překvapení. Ale pozor, je v tom jeden háček : kdo nesplní úkol vypadává, už nemůže plnit další úkol a nemůže mě požádat o ruku. Kdo se chce pokusit splnit tyto čtyři úkoly, tak ať se v devět postaví k trůnu. To je vše, co k tomu chci říci, hudba může hrát dál."
V devět hodin se u trůnu shromáždilo asi dvanáct nápadníků. První úkol většina z nich splnila. Poslechněte si, jak se s úkolem popraly :
Jeden princ vzal do pusy jablko a donesl ho princezně. Jeden voják, co se účastnil soutěže, napíchl brambor na meč a donesl ho princezně. Někdo jiný si sundal klobouk a s pomocí nože do něj shodil jablko, které v něm pak donesl princezkdoně. Dva princové to vyřešili podobně. Jeden vzal růži do kapesníku a druhý vzal pohár do rukavice. Jiný princ to vyřešil chytře. Donesl princezně svůj klobouk, co měl na hlavě. Jiný pro změnu nabral jídlo pomocí vidličky na talíř a donesl ho princezně. Jeden moudrý princ jí donesl moudra ve své hlavě. Tak takhle to ti princové vyřešili. Osm princů se dostalo do druhého kola a ti zbylí vypadli.
Druhý úkol bylo uhádnout hádanku. Princezna řekla hádanku a princové měli chvíli na to aby přemýšleli. A kdo to vymyslel, tak to měl jít zašeptat princezně. Hádanka zněla takto : Je to vidět, nic to neváží a když je to v sudu, tak je to lehčí. Řeknu vám pár odpovědí, co si vymysleli : "Je to nic, to je jasný" hádal jeden. Další řekl : "Nevím, co to je", a jiný zase "Jsou to kobylky co vyskočily ze sudu!" Takových a ještě spousta jiných odpovědí tam zaznělo. Ale jen pár z nich bylo správných. Celkově do dalšího kola postoupilo pět princů. A aby jste věděli správnou odpověd, tak je to díra.
V dalším kole vypadla většina. Jeden princ řekl : "Ten klíč je univerzální, takže s ním jdou otevřít všechny truhly!" Jiná odpověd zněla : "Ten klíč patří k pozlacené truhle, to je přece jasný!" Další řekl : "Ten klíč nepatří k žádné truhle, je to chyták!" Jeden odpověděl : "Nevím, ke které truhle patří, ale tipuju si tu třetí."
Poslední odpověd zněla : "Tenhle klíč patří k té nejhezčí truhle, a to je ta, co není nijak zdobená. Myslím si to proto, že ten klíč není nijak zdobený, tak také bude přece patřit k truhle, která není nijak zdobená. Toť můj názor."
Do posledního kola postoupili dva nápadníci. První ten, co tipnul, že klíč patří ke třetí truhle, ten měl štěstí, tipnul si to správně. A druhý ten, co řekl, že ten klíč patří k té nezdobené truhle. Oba byli překvapení z toho, co se stalo. Princezna najednou omdlela. Jeden z těch princů začal šílet : "Pomoc, zavolejte lékaře!" Druhý princ to vyřešil chytře - vzal vázu, vyndal z ní kytky a princeznu pokropil vodou. Princezna se probrala a řekla : "Vyhrál jste, a já mile ráda dodržím svůj slib. Pokud chcete, tak si vás vezmu za muže." Princ souhlasil a tak se stalo, že se za pár dní konala svatba. Já na té svatbě byla. Pět dní se konala a byla to nejvetší a nejdelší svatba, na které jsem kdy byla.

Napsala : poll
Mluvily : poll, Johanka
Text přepsal a upravil : AlexDrobecek
přidáno 25.03.2018 - 14:09
Inugirl: Ach to je nádherné a smím se zeptat,jak se vytváří soubor MP3? V jakém programu lze nahrávati a uložiti soubor v tomto formátu?
přidáno 06.10.2015 - 21:44
Inugirl: Díky Jsem ráda že se líbí :-)
přidáno 04.10.2015 - 22:09
poll: Moc hezké.
přidáno 12.09.2015 - 18:19
miruska: Jsem ráda že se ti líbila :-)
přidáno 09.09.2015 - 16:35
Dobrý mám rada pohádky
přidáno 25.08.2015 - 20:21
Singularis: Díky :-)
přidáno 25.08.2015 - 20:19
Souhlasím se Severákem - vynikající nahrávka. Ale text pohádky je také moc povedený a jsou tam zajímavé nápady (třeba ten univerzální klíč :D ). Na tom, co princezna řekla, je možná trochu moc poznat, že jsi to psala ty; princezny v běžných pohádkách mluví obvykle trochu jinak, ale to nevadí.
přidáno 25.08.2015 - 20:05
Severak: Díky
přidáno 24.08.2015 - 21:41
Vynikající nahrávka! O několik řádů lepší než to, na co jsme od tebe zvyklí. Spolupráce s Johanku ti opravdu svědčí.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Kouzelný klíček : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Dobrou noc
Předchozí dílo autora : Děravá hlava

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku